Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2010-11 φέρεται να κινείται μεταξύ των 89.000 και 90.000 θέσεων και, στην περίπτωση αυτή, θα είναι ο υψηλότερος στην ιστορία των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως έγραψε το χθεσινό «Έθνος της Κυριακής». Πέρσι είχαν διατεθεί 88.262 θέσεις, έναντι 86.736 πρόπερσι.

Ads

Στόχο αποτελεί η διεύρυνση της εισόδου σε σχολές τούς αποφοίτους των οποίων έχει ανάγκη η αγορά, ενώ δεν αποκλείεται να κλείσουν οριστικά 4 νεοϊδρυθέντα τμήματα ΑΕΙ και 7 από ΤΕΙ, τα οποία σύμφωνα με τα στοιχεία δεν χαίρουν προτίμησης των υποψηφίων. Οι σχολές των ΤΕΙ, που όπως όλα δείχνουν θα αφαιρεθούν από το μηχανογραφικό των πανελλαδικών 2010, είναι οι εξής: το Τμήμα Εργοθεραπείας του ΤΕΙ Δ. Μακεδονίας, Ακτινολογίας-Ραδιολογίας του ΤΕΙ Καλαμάτας, τρία τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου (Τεχνολογίας Ιατρικών Οργάνων, Ηλεκτρονικής και Οπτικής), το τμήμα Τεχνολογίας Υλικών στο ΤΕΙ Μεσολογγίου και το τμήμα Γραφιστικής στο ΤΕΙ Σερρών. Από τα ΑΕΙ, με λουκέτο κινδυνεύουν οι Σχολές Αρχιτεκτονικής στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Δυτικής Μακεδονίας, η Σχολή Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το τμήμα Ασιατικών Σπουδών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Αύξηση των προσφερόμενων θέσεων αναμένεται στα περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ και νέα μείωση των θέσεων εισακτέων στα κεντρικά πανεπιστήμια, με έμφαση στις δημοφιλείς σχολές. Οι θέσεις στις σχολές των Νομικών επιστημών, στα Πολυτεχνεία και στις Ιατρικές σχολές, πλην της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να είναι περιορισμένες σε σχέση με πέρσι.

Τα περιζήτητα ΤΕΙ, όμως, αναμένεται να πάρουν τη «μερίδα του λέοντος», καθώς σε αυτά θα παρατηρηθεί η μεγαλύτερη αύξηση του αριθμού των θέσεων. Ψηλά αναμένεται να ανέβουν, για μία ακόμη χρονιά, κι όλα τα τμήμα των παιδαγωγικών σχολών, αφού τα τελευταία τρία χρόνια παρατηρείται μέχρι και έλλειψη δασκάλων και νηπιαγωγών στους ετήσιους διορισμούς, σημειώνει το δημοσίευμα.

Ads

Στο τελικό στάδιο το Προεδρικό Διάταγμα για τα κολέγια

Συνωστισμός αναμένεται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ καθώς και αυξημένος ανταγωνισμός για αρκετές ειδικότητες, αφού χιλιάδες απόφοιτοι κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων τριετούς φοίτησης με σπουδές κυρίως σχετικές με την οικονομία, την πληροφορική, τη διοίκηση επιχειρήσεων, αλλά και τη Νομική, τους μηχανικούς και τις ξένες φιλολογίες, εκτιμάται ότι θα προστεθούν στους αποφοίτους των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ που θα διαγωνίζονται στο μέλλον για μια θέση στο Δημόσιο, γράφουν σήμερα «Τα Νέα».

Το Προεδρικό Διάταγμα που θα ενσωματώνει την ευρωπαϊκή οδηγία για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των απόφοιτων των κολεγίων βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο και, όπως αναφέρει η ίδια εφημερίδα, το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαρτίου θα αποτελεί νόμο του κράτους.

Η κοινοτική οδηγία αφορά περίπου 30.000 αποφοίτους από κολέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ιδρύματα, περίπου 2.500 νέους αποφοίτους κάθε χρόνο, αλλά και κάθε απόφοιτο ευρωπαϊκού πανεπιστημίου με τριετείς σπουδές στην ξένη χώρα και όχι μέσω κολεγίου. Με την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας, τόσο οι απόφοιτοι των κολεγίων όσο και οι απόφοιτοι ευρωπαϊκών ΑΕΙ θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να απευθύνονται στο υπό ίδρυση Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) προκειμένου να λάβουν επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων τους, για την οποία δεν απαιτείται η δύσκολη διαδικασία του ΔΟΑΤΑΠ, αλλά ενδεχομένως πρόσθετες εξετάσεις (δοκιμασία επάρκειας) ή περίοδος προσαρμογής με πρακτική άσκηση.

Ανακοίνωση για 25 προσλήψεις από το υπουργείο Παιδείας

Τις προσλήψεις 25 εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την κάλυψη των κενών θέσεων σε σχολεία ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να παρουσιαστούν στις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Τρίτη 9/2 έως και την Πέμπτη 11/2.

Η λεκτική και ψυχολογική βία στα θρανία

Σκληρός είναι ο αγώνας που καταβάλλουν οι έφηβοι στο σχολείο προκειμένου να γίνουν αποδεκτοί από το σύνολο, με τα αγόρια να υφίστανται κυρίως σωματική και τα κορίτσια κυρίως λεκτική βία. Αυτό επισημαίνει η πολυετής έρευνα του Βαρβάκειου Πειραματικού Γυμνασίου με τη συνδρομή ειδικών από το Πάντειο και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, η ψυχολογική φόρτιση από τα μαθήματα δεν είναι τόσο έντονη, όσο αβάσταχτη είναι η λεκτική – ψυχολογική και σωματική βία που συνήθως υφίστανται από συμμαθητές τους οι έφηβοι, ενώ η ψυχολογική πίεση της αποδοχής είναι εντονότερη στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, οι οποίοι καλούνται να εγκλιματιστούν σε ένα καινούργιο περιβάλλον.

Τα παιδιά που διαμορφώνουν την κυρίαρχη τάση σε ένα σχολείο είναι συνήθως μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, με χαμηλή επίδοση στα μαθήματα κατά κύριο λόγο, μοντέρνα ενδυμασία, υψηλή αυτοπεποίθηση χωρίς ανάλογη επίδοση στους καλούς τρόπους και τον σεβασμό προς τους συμμαθητές. Το δε προφίλ του μαθητή – θύματος, θέλει να έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, να είναι μοναχική φύση με λίγους φίλους, οι οποίοι συχνά μπορεί να είναι άλλης εθνικότητας.

Τα αγόρια πέφτουν περισσότερο θύματα σωματικής βίας ενώ τα κορίτσια λεκτικής. Το 49.2% των μαθητών δηλώνει ότι η εκδήλωση βίας δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας, αλλά είναι ενθαρρυντικό ότι το 58,3% θεωρεί τη σχολική βία ως πολύ σοβαρή υπόθεση και δεν λέει όχι σε προγράμματα όπως ο θεσμός του «μαθητή – διαμεσολαβητή», που εφαρμόζεται ευρέως στο εξωτερικό.