Ads

Υπερψηφίστηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, παρά την αντίδραση της αντιπολίτευσης, η τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης, με την οποία όσοι μεταφορείς αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από επίταξή τους, τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών, να αφαιρεί από όσους δεν συμμορφώνονται την άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Στο μεταξύ, με τον υπουργό Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, συναντήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. «Όταν οι προθέσεις είναι καλές, οι συναντήσεις είναι σύντομες και αποτελεσματικές», δήλωσε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών κ. Τζωρτζάτος μετά τη συνάντηση. Από την πλευρά του, ο υπουργός δεν έκανε καμία δήλωση για το αποτέλεσμα της συνάντησης.

Σχετικά με την τροπολογία, αυτή προβλέπει πως τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών όποιος, ενώ τελεί υπό καθεστώς επίταξης προσωπικών υπηρεσιών, ή είναι ιδιοκτήτης, ή νομέας, ή χρήστης πράγματος που έχει επιταχθεί, αρνείται να συμμορφωθεί, ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη. Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ’ εξακολούθηση, ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης.

Ads

Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Οικονομικών κατηγόρησε συνολικά τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι «χαϊδεύουν τα αυτιά των απεργών, την ώρα που η χώρα περνά μία δύσκολη περίοδο και η κυβέρνηση πράττει ό,τι χρειάζεται για να διασφαλίσει τη νομιμότητα». Ακόμα, χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων «πολιτικά υποκινούμενες» και κάλεσε το ΚΚΕ να αναλάβει τις ευθύνες του και να αναλογιστεί τι κάνει αυτή τη στιγμή σε βάρος της χώρας, λέγοντας ότι «οι τελευταίες κινητοποιήσεις δεν είναι ούτε αθώες ούτε τυχαίες».

Απαντώντας σε ανακοίνωσή του, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης δήλωσε ότι «τους αγώνες των μικροϊδιοκτητών φορτηγών, όπως και όλων όσοι αγωνίζονται, τους υποκινεί η συνθήκη του Μααστριχτ, την οποία ψήφισαν όλα τα κόμματα εκτός του ΚΚΕ, καθώς και οι άλλοι νόμοι για την απελευθέρωση των αγορών. Το ΚΚΕ δεν υποκινεί, αλλά βρίσκεται μπροστά σε όλους τους λαϊκούς αγώνες».

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «συντεχνιακά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την υπόθεση των φορτηγών».

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να δημιουργήσει ακραίες κοινωνικές εντάσεις μέσα στην ελληνική κοινωνία. «Μικρούς εμφυλίους πολέμους βάζοντας τη μία επαγγελματική ομάδα να συγκρούεται με την άλλη», δήλωσε και απηύθυνε έκκληση τους ιδιοκτήτες των φορτηγών να δείξουν υπευθυνότητα και αυτοσυγκράτηση.

Την Τετάρτη, η σχετική τροπολογία υπερψηφίστηκε και στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης την καταψήφισαν, καταγγέλλοντας, τόσο την διαδικασία εισαγωγής της με την διαδικασία του κατεπείγοντος δίπλα στο νομοσχέδιο για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, όσο και την ουσία της. Μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ένδειξη εναντίωσής του αποχώρησε χθες πριν την ψηφοφορία. Έντονες επιφυλάξεις, εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Τόνια Αντωνίου, καλώντας την κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα με διάλογο.

«Παρά τον έντονο διάλογο και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση υπήρξε εξαιρετικά προσεκτική και δεν σκέφτηκε ποινικές όψεις από τις συνέπειες της επίταξης, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, εξακολουθούν να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κρατούν εν αχρησία τα επιταγμένα μέσα και οχήματα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς» ανέφερε σχετικά ο υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Καστανίδη, η τροπολογία ήταν αναγκαία καθώς «αν ενεργοποιήσουμε τις πεπαλαιωμένες διατάξεις που ισχύουν από την περίοδο της δικτατορίας, θα υπάρξει ένα εμπόδιο γραφειοκρατικών διαδικασιών και για μερικές εβδομάδες ακόμη, δεν θα υπάρχει ποινική ευθύνη, την ώρα που παραβιάζονται υποχρεώσεις που συνδέονται με την επίταξη. Ενόψει καταστάσεων κοινής ανάγκης, χρειάζεται να υπάρξει αποτελεσματική και ευέλικτη διαδικασία για αυτούς που αρνούνται να συμμορφωθούν, ή παραλείπουν να εκτελέσουν τις υποχρεώσεις τους από την απόφαση επιτάξεως».

Ρήγματα πάντως σημειώνονται και στο μέτωπο των μεταφορέων. Με επιστολή της προς τις Ομοσπονδίες του κλάδου φορτηγών η Πανελλήνια Ενωση Διαμεταφορέων δηλώνει ότι ξεκινά την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς: «Η συνέχιση των κινητοποιήσεων με τη μορφή που μέχρι σήμερα τις πραγματοποιούν οι αυτοκινητιστές καθώς και οι προκλητικά επικίνδυνες ενέργειες ορισμένων τούς έχουν πλέον θέσει απέναντι στην ελληνική κοινωνία». Ταυτόχρονα με χθεσινή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics ζητεί να τερματιστεί αυτή η κατάσταση.

Σύμφωνα με εκτίμηση του προέδρου της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Γ. Κασιμάτη στο μέτωπο του κόστους των κινητοποιήσεων των μεταφορέων, ανέφερε ότι «νομίζω ότι έχουμε ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ σε ζημιά αυτή τη στιγμή…». Με επιστολη τους στον πρωθυπουργό ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) τονίζουν ότι περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα (ιχθυοτροφεία, ζώντα ζώα, αγροτικά προϊόντα) βρίσκονται προ ολοκληρωτικής καταστροφής, με οικονομικές, αλλά και περιβαλλοντικές συνέπειες.

Σήμερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μεταφορέων, πάνω από 3.000 φορτηγά βρίσκονται παρατεταγμένα σε κομβικά σημεία των εθνικών οδών, χωρίς μέχρι στιγμής, σήμερα, να δημιουργούνται προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Ορισμένοι ιδιοκτήτες, πάνω από 400 τον αριθμό, προκειμένου να αποφύγουν τα νέα μέτρα που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση με την τροπολογία που συζητείται στη βουλή, έσπευσαν και έβγαλαν από τα αυτοκίνητά τους τις πινακίδες με τους αριθμούς κυκλοφορίας, για να μην είναι εύκολο να εντοπιστούν από τους αστυνομικούς.

Περίπου διακόσια κοντέινερ με φάρμακα και ευπαθή προϊόντα, επέτρεψαν να μεταφερθούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην αγορά οι απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών σε ένδειξη καλής θέλησης. Στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ παραμένουν στοιβαγμένα περισσότερα από 4.000 κοντέινερ, ενώ εισαγωγείς και έμποροι συζητούν με εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών προκειμένου να τους επιτρέψουν και αύριο να «βγάλουν» από το λιμάνι και άλλη παρτίδα με κοντέινερ.