Παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια λόγω της 24ωρης απεργίας που αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), διαμαρτυρόμενη για τις μειώσεις έως και 6% στις συντάξεις των ναυτικών που προβλέπονται από το Μεσοπρόθεσμο. Η απεργία αφορά λιμάνια του νομού Αττικής – Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα – και θα πραγματοποιηθεί από τις 00.01 μέχρι 24.00, με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης. Εν τω μεταξύ, η ΠΝΟ συνεδριάζει σήμερα εκ νέου το μεσημέρι για να αποφασίσει αν θα συνεχίσει ή όχι τις κινητοποιήσεις.

Ads

Η ΠΝΟ, ζητά την απόσυρση των ρυθμίσεων που προβλέπουν μειώσεις στις συντάξεις των ναυτικών κατά 6%, αλλά και άλλες αλλαγές στα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα. Με την ανακοινωση της, η ΠΝΟ γνωστοποιεί ότι η 24ωρη παναττική απεργία που κήρυξε αφορά όλες τις κατηγορίες των πλοίων και ενημέρωσε ότι κατά τη διάρκεια της απεργίας θα παραμείνει στα πλοία το απαραίτητο προσωπικό για τη φύλαξη και την ασφάλειά τους, οριζόμενο από τους πλοιάρχους, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας επαναλαμβάνει ότι πήρε αυτή την απόφαση μετά την «αιφνιδιαστική, εξοργιστική, προκλητική απόφαση της κυβέρνησης να συμπεριλάβει διατάξεις στο άρθρο 44 του σχεδίου νόμου Επείγοντα μέτρα εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 με τις οποίες ισοπεδώνονται τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων ναυτεργατών, τα οποία διαμορφώθηκαν ύστερα από σκληρούς, αλλεπάλληλους αγώνες και θυσίες δεκαετιών».

«Όλα αυτά που πάνε να κάνουν πρόκειται για βόμβα στα θεμέλια του ΝΑΤ και την ψυχή του ναυτικού» δήλωσε στην «Ελευθεροτυπία» ο γγ της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς. Από την πλευρά του, ο αρμόδιος τομεάρχης της Ν.Δ. Γ. Πλακιωτάκης χαρακτήρισε «απαράδεκτη» ην αναδρομική μείωση των συντάξεων των ναυτικών.

Ads

Την ίδια ώρα, οι ενώσεις που εκπροσωπούν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες μιλούν για «παράνομες απεργιακές κινητοποιήσεις». Σε κοινή τους ανακοίνωση, η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), τονίζουν ότι «ανεξαρτήτως του δικαίου ή αδίκου χαρακτήρα των αιτημάτων της ΠΝΟ, σε κάθε περίπτωση παραμένει η πραγματικότητα ότι οι κινήσεις αυτές γίνονται μεσούσης της θερινής περιόδου σ’ ένα εξαιρετικά κρίσιμο χρονικό σημείο, καθώς το καλοκαίρι που διανύουμε σηματοδοτεί την τελευταία ευκαιρία για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τις επιχειρήσεις των νησιών μας και την ευρύτερη τουριστική αγορά να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους».