Μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών, σε δύο στάδια, μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε εταιρεία συμμετοχών και δημιουργία δύο εταιριών αντί των πέντε που είναι σήμερα, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας.

Ads

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο ΟΑΣΑ, θα αποτελεί αμιγώς κρατική εταιρεία και θα λειτουργεί ως εταιρεία συμμετοχών υπό τον έλεγχο της οποίας θα βρίσκονται οι νέες εταιρείες μέσων σταθερής τροχιάς και οδικών μέσων. Ο οργανισμός θα συντονίζει τη λειτουργία και των θυγατρικών εταιρειών και των συγκοινωνιακών δραστηριοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Το προσωπικό θα μεταταχθεί σε δυο φάσεις. Προτεραιότητα θα δοθεί στις μετατάξεις όσων εργάζονται σε θέσεις βοηθητικού προσωπικού. Το σύνολο των μετατάξεων αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2011. Το υπουργείο υποστηρίζει ότι οι σχετικές διατάξεις αφορούν σε 1.500 εργαζόμενους.

Τουλάχιστον κατά 30% θα αυξηθεί το εισιτήριο που αυτή τη στιγμή κοστίζει ένα ευρώ, ενώ θα δρομολογηθεί η καθιέρωση “ζωνικού” εισιτηρίου ανάλογα με τις διαδρομές που πραγματοποιεί ο επιβάτης. Σύμφωνα με το υπουργείο οι παρεμβάσεις αναφορικά με το κόστος λειτουργίας των εταιρειών όσο και στις τιμές των εισιτηρίων θα μειώσουν τις λειτουργικές ζημιές του ΟΑΣΑ από 389 εκ. ευρώ φέτος σε 244 εκ. το 2011. Επιπροσθέτως θα δημιουργηθεί ενιαίο σώμα ελεγκτών από τον ΟΑΣΑ. Το υπουργείο προσβλέπει στη μείωση των επιβατών που δεν φέρουν ακυρωμένο εισιτήριο.

Ads

Κάθε συγκοινωνιακός φορέας θα συντάσσει απολογισμό ανά τρίμηνο και εφόσον προκύπτουν αποκλίσεις ανώτερες του 10% από τους αρχικούς προϋπολογισμούς του έτους, οι αρμόδιες διοικήσεις θα υποχρεούνται να λάβουν επιπλέον μέτρα.

Εν τω μεταξύ, το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας που αφορά στην πιστοποίηση του προσωπικού οδήγησης μηχανών έλξης και συρμών στο σιδηροδρομικό σύστημα της Κοινότητας εισήχθη για την πρώτη ανάγνωση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.

Σύμφωνα με την οδηγία παρέχεται πιστοποίηση της ικανότητας των μηχανοδηγών να εργάζονται στην ΕΕ υπό όμοιες συνθήκες που ελέγχονται με τον ίδιο τρόπο απ’ όλες τις χώρες.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας δήλωσε ότι η Ελλάδα δεν θα είναι η μοναδική χώρα που θα δεχθεί εισαγωγή μηχανοδηγών για να εργαστούν στα δικά μας συστήματα, αλλά ότι μελλοντικά θα δοθεί η δυνατότητα και σε Έλληνες εξειδικευμένους μηχανοδηγούς να εργαστούν σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι αντιδρούν, πραγματοποιώντας 24ωρη απεργία σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι και την Τετάρτη οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες θα δουλέψουν ουσιαστικά μόνο για να μεταφέρουν τον κόσμο στις συγκεντρώσεις, στο πλαίσιο της γενικής απεργίας. Την Πέμπτη κατεβαίνουν ξανά σε 24ωρη απεργία.