Πτώση της ΝΔ, κοινωνική πόλωση και χάσμα γενεών. Ανάλυση του Στέλιου Κούλογλου.

Printer-friendly versionSend to friend

Σε σύγκριση με προηγούμενη δημοσκόπηση της VPRC που έγινε το Νοέμβριο, η διαφορά ΠΑΣΟΚ - ΝΔ αυξάνεται από 5% σε 7%, κυρίως εξαιτίας των απωλειών της ΝΔ, που μέσα σε ένα μήνα χάνει 1,5 μονάδες. Τα κέρδη του ΠΑΣΟΚ είναι οριακά (0,5 μονάδες) από 37% σε 37,5%. Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει σε διψήφια ποσοστά (12% έναντι 13% τον Νοέμβριο), ενώ, οριακά κέρδη (μισή και μια μονάδα αντιστοίχως) έχουν το ΚΚΕ και ο ΛΑΟΣ που αποσπούν ψηφοφόρους από τη ΝΔ.

Το κυβερνόν κόμμα χάνει προς όλες τις κατευθύνσεις. Μόνο το 43% αυτών που το ψήφισαν στις προηγούμενες εκλογές ψηφίζουν ξανά ΝΔ. Το ενα τέταρτο των ψηφοφόρων της, τάσσονται αυτή τη στιγμή υπέρ του λευκού - άκυρου ή της αποχής.

ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΤΩΝ ΓΕΝΕΩΝ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ηλικιακή σύνθεση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων - Πράσινων. Στις ηλικίες 18 - 24 ετών, η εκλογική υποστήριξη προς τον ΣΥΡΙΖΑ φθάνει στο 19% και προς τους Οικολόγους - Πράσινους στο 10%. Αντίθετα στις ηλικίες πάνω από 65 τα ποσοστά και των δύο κομμάτων είναι πολυ κάτω από τον μέσο όρο τους ( 3.5% και 2% αντιστοίχως).

Τα προηγούμενα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ένα από τα βασικότερα εύρηματα της έρευνας, δηλαδή το αυξανόμενο χάσμα των γενεών, ιδίως ανάμεσα στους νέους 18 - 24 ετών και στους μεγαλύτερους. Ιδιαίτερη σημασία έχει εδώ το πως οι διαφορετικές ηλικιακές ομάδες κρίνουν τον θάνατο του Αλέξη Γρηγορόπουλου και τα γεγονότα που ξέσπασαν αργότερα.

Στην ερώτηση αν πρόκειται για δολοφονία το 55% του συνολικου πληθυσμού απαντά καταφατικά, ενώ το ένα τέταρτο πιστεύει ότι επρόκειτο για ατύχημα.

Ομως στις ηλικίες 18-24 ετών το ποσοστό αυτών που υποστηρίζουν την εκδοχή της δολοφονίας απογειώνεται στο 77%. Ελάχιστοι από τους νέους (μόνο το 8%) δεν έχουν άποψη για το ίδιο θέμα.

Ανάλογες διαφορές υπάρχουν και στην στάση απέναντι στις ταραχές που ξέσπασαν μετά το θάνατο του 16χρονου μαθητή. Μόνο στις μικρές ηλικίες πλειοψηφεί η άποψη ότι τα βίαια επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας και των άλλων πόλεων είναι δικαιολογημένα.

Ιδια εικόνα και στο θέμα του χαρακτήρα των γεγονότων μετά την δολοφονία. Είναι καταρχήν αξιοσημείωτο ότι στο σύνολο του πληθυσμού η πλειοψηφία πιστεύει ότι επρόκειτο περί κοινωνικής εξέγερσης (48%), ενάντι 40% που πιστεύουν ότι είναι αποτέλεσμα της δράσης ακραίων ομάδων. Ομως στις ηλικίες 18 - 24 η εκδοχή της εξέγερσης υιοθετείται από το 60%.

Το χάσμα των γενεών εκφράζεται και στην στάση των ερωτηθέντων απέναντι στις διαδηλώσεις. Στο σύνολο του πληθυσμού, η μεγάλη πλειοψηφία τις εγκρίνει απολύτως ή εν μέρει(77%). Στους νέους ηλικίας 18-24% εγκρίνονται από το 82%.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΗ

Ενα ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό (34% ) των νέων ηλικίας 18 - 24 εγκρίνει και τις επιθέσεις και περικυκλώσεις των αστυνομικών τμημάτων. Ανάλογη είναι η εικόνα που προκύπτει από άλλες ερωτήσεις της έρευνας για τις καταλήψεις κτιρίων και δρόμων.

Πέρα από το χάσμα ανάμεσα στους νέους 18 - 24 και τους μεγαλύτερους, το δεύτερο μεγάλο θέμα που αναδεικνύουν τα ευρήματα είναι το κοινωνικό χάσμα που διαμορφώνεται στην Ελλάδα, όπως αποτυπώνεται στις ερωτήσεις για τις καταστροφές τραπεζών. Αν και η μεγάλη πλειοφηφία σίγουρα ή μάλλον δεν τις εγκρίνει (83%) ενα αξιοσημείωτο ποσοστό έχει αντίθετη γνώμη.

Το 10% του πληθυσμού που «σίγουρα εγκρίνει» την καταστροφή τραπεζών αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 1 εκατομύριο Ελληνες και μαζί με το 4% που μάλλον τις εγκρίνει φτάνουμε περίπου στο ενάμιση εκατομύριο! Εδω μάλιστα δεν παρατηρείται χάσμα γενεών, αλλά αξιοσημείωτη ομοιομορφία σε όλες σχεδόν τις ηλικιακές ομάδες, με την εξαίρεση όσων είναι πάνω από 65 ετών!

Οι τράπεζες θα πρέπει να προσπαθήσουν πολυ για να αλλάξουν την εικόνα και τα αισθήματα που τρέφει απέναντι τους μια σημαντικη μερίδα πολιτών. Πολυ μικρότερα ποσοστά των ερωτηθέντων επικροτούν τη καταστροφή και τους εμπρησμούς αυτοκινήτων ή εμπορικών καταστημάτων. Από μια άλλη ερώτηση της έρευνας προκύπτει ότι το 19% είναι τόσο οργισμένο ωστε επικροτεί τις επιθέσεις σε αστυνομικά τμήματα! Αυτά τα δύο περίπου εκατομύρια ανθρώπων συγκροτούν ένα εκρηκτικό κοινωνικό μείγμα.

ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΗΝYΜΑΤΑ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση για τη «διακριτική υποστήριξη» των κουκουλοφόρων από τον ΣΥΡΙΖΑ. Μια απολύτη πλειοψηφία (58%) πιστεύει ότι η άποψη αυτή δεν είναι πειστική, ενώ το 28% λέει το αντίθετο. Από τους ψηφοφόρους της ΝΔ, το 48% υποστηρίζει την άποψη που εξέφρασε με πλάγιο τρόπο η κυβέρνηση. Είναι ιδιαιτερα αξιοσημείωτο ότι μόνο το ενα τέταρτο των οπαδών του ΚΚΕ υιοθετεί τη πολιτική της ηγεσίας του κόμματος που κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «χαιδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων».

Τέλος, οπως προκύπτει και από άλλες έρευνες της κοινής γνώμης, η μεγάλη πλειοψηφία αισθάνεται ότι η χώρα (88%) βαδίζει σε λάθος κατεύθυνση. Το ίδιο πιστευουν και οι οπαδοί της ΝΔ σε ποσοστό 81%

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ

ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ PDF (1,9Μ)

Η ταυτότητα της έρευνας

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ : VPRC (Α.Μ. ΕΣΡ: 9)

Μέλος του ΣΕΔΕΑ, της ESOMAR και της WAPOR.

ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΤΟΠΟΣ: www.vprc.gr Νέο παράθυρο

ΑΝΑΘΕΣΗ : Εφημερίδα «ΑΥΓΗ» / Διαδικτυακή Τηλεόραση  «TV ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ»  TVXS (www.tvxs.gr

ΣΚΟΠΟΣ :    Η διερεύνηση των απόψεων της κοινής γνώμης για τα τελευταία επεισόδια.

ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ : ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ με τηλεφωνικές συνεντεύξεις στα νοικοκυριά των ερωτώμενων και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, χωρίς κάλπη.

ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ : Γενικός πληθυσμός 18 ετών και άνω.  

ΠΕΡΙΟΧΗ : Το σύνολο της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των νήσων Αιγαίου και Ιονίου.

ΔΕΙΓΜΑ : Το μέγεθος του δείγματος ανέρχεται σε 1.006 άτομα.  

ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ  : Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων ως προς την ηλικία των ερωτώμενων. 

ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ : Η έρευνα πεδίου πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα 11, 12, 15 και 16 Δεκεμβρίου  2008.53

ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ : Ακολουθήθηκε η μέθοδος της στρωματοποιημένης δειγματοληψίας. Τα στρώματα της έρευνας αποτέλεσαν οι διοικητικές περιφέρειες της χώρας, με τις νήσους Αιγαίου και Ιονίου. Από κάθε στρώμα επελέγη τυχαίο δείγμα αριθμών τηλεφώνων (που παράγεται με γεννήτρια τυχαίων αριθμών - random number generator), ισοκατανεμημένο σε όλα τα τηλεφωνικά κέντρα του στρώματος, μεγέθους ανάλογου του πληθυσμού (άνω των 18 ετών) του στρώματος. Με την εν λόγω δειγματοληπτική μέθοδο εξασφαλίσθηκε η τυχαιότητα και αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος, ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά του πραγματικού πληθυσμού των περιοχών της έρευνας.

ΤΥΠΙΚΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ : Το μέγιστο στατιστικό σφάλμα για τα αποτελέσματα της έρευνας είναι 3,3%.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΕΔΙΟΥ : Για την πραγματοποίηση του πρώτου  σκέλους της έρευνας εργάστηκαν 37 ερευνητές και 4 επόπτες.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ  VPRC : Τα ποσοστά των απαντήσεων της έρευνας παρουσιάζονται σε στρογγυλοποιημένη μορφή. Σε κάθε διάγραμμα της έρευνας παρουσιάζεται ως τίτλος η πλήρης διατύπωση της ερώτησης, η οποία ετέθη στους ερωτώμενους. Η έρευνα αυτή δεν συνοδεύεται από κείμενο συμπερασμάτων της εταιρείας.

Η πρόβλεψη του εκλογικού αποτελέσματος προκύπτει με τη μέθοδο της παλινδρόμησης (Curve Estimation).  

0
Η ψήφος σας: Κανένα
κατηγορία: Ελλάδα
.

79 Σχόλια

to pArdALo kAtSiKi: ρε armados, κάποιον μου...
Εικόνα: to pArdALo kAtSiKi

ρε armados, κάποιον μου θυμίζεις, κάποιον μου θυμίζεις, ποιον μου θυμίζεις ρε γαμώτο?

fatsoulis: armados, δώσε φιλάκια σε όλα...
Εικόνα: fatsoulis

armados,

δώσε φιλάκια σε όλα τα ΔΑΠάκια!

kala: Με ικανοποιούν τα ποιοτικά...
Εικόνα: kala

Με ικανοποιούν τα ποιοτικά αποτελέσματα της δημοσκόπησης δεν με αφορά ποσά κόμματα θα είναι την βουλή, Aκόμα και αν λέγονται οικολόγοι πράσινη .

Dimitris L.: Παιδιά σταματήστε να μιλάτε...
Εικόνα: Dimitris L.

Παιδιά σταματήστε να μιλάτε για την "εξέγερση των νέων ανθρώπων", έχει καταντήσει γελοίο πια τόσες δεκαετίες... δεν είναι προνόμιο των νέων ανθρώπων η εξέγερση και αυτή η εξέγερση αφορά ολόκληρη την κοινωνία γιατί στρέφεται απέναντι στο ίδιο το σύστημα κι όχι στον πουριτανισμό, τον ρατσισμό ή σε πιο μεμονωμένα φαινόμενα που μπορεί να χαρακτηριστούν, και πάλι αδιακιολόγητα όμως νομίζω, υπόθεση ηλικιακή.

Το δίπολο νέοι-ηλικιωμένοι είναι απλά άλλος ένας διαχωρισμός... πείτε μου εσείς ποιος είναι πιο εξεγερμένος, ο 22χρονος Δαπίτης (ή και Κνίτης) που είναι φυλακισμένος στη ιδεολογική του στρούγκα ή ο Μανώλης Γλέζος (και δεν είναι ο μόνος "ηλικιωμένος" που αγωνίζεται επι δεκαετίες και δεν εφησυχάζεται). Φυσικό είναι στην πρώτη γραμμή να βρίσκονται οι πιο νέοι... όσο μεγαλύτερος είναι κανείς τόσο περισσότερο περιορισμένος είναι από το σύστημα, κυρίως μέσα από τη μισθωτή εργασία και τον καθημερινό αγώνα για την επιβίωση. Μπορούν τα εκκατομύρια των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα να πάνε σε πορεία; Ας είμαστε λίγο ρεαλιστές, δεδομένου ότι θέλουμε να αφυπνίσουμε ολόκληρη την κοινωνία και όχι να την διαμελίσουμε σε "αντιπαλλόμενα" κομμάτια. Αυτή είναι δουλειά του συστήματος και των ΜΜΕ, όχι δική μας.

Αυτή είναι λοιπόν μια κοινωνική εξέγερση και είναι υπόθεση όλων μας, ακόμα και αυτών που στην αρχή είδαν με δυσπιστία το ξέσπασμά μας, ακόμα και αυτών που έχουν τρομοκρατηθεί από την προπαγάνδα που καταιγιστικά χτυπάει την ελληνική κοινωνία, ενώ τα ξένα ΜΜΕ δίνουν μια τελείως διαφορετική εικόνα, πολύ κοντινότερη στην αλήθεια.

kapios: Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει...
Εικόνα: kapios

Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει και ένα γκαλοπ για τα αιτήματα που υπάρχουν που είναι ίδια όπως το Μάη του 68

Δηλαδή την απελευθέρωση των συλληφθέντων στα τελευταία γεγονότα και την απαλλαγή τους από κάθε κατηγορία.

Η εξέγερση των ημερών αυτών δε θα μειωθεί καθόλου, τουλάχιστον μέχρι τη μέρα που θα γίνει απελευθέρωση των συλληφθέντων

oudeis alanthastos: MHN ΒΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ...
Εικόνα: oudeis alanthastos

MHN ΒΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

1.Το κείμενο του Θεοδωράκη ΔΕΝ είναι κείμενο ανοϊκού. Είναι κείμενο ανθρώπου με καλή νοητική κατάσταση που εκφράζει μια άποψη.

2. Η άνοια είναι αρρώστια. ΜΗΝ την χρησιμοποιείτε σαν βρισιά. Μπορεί να την πάθετε κι εσείς όταν γεράσετε.

3. ΜΗΝ θεωρείτε αυτονόητο ότι αυτή η γενιά είναι σώνει και καλά καλύτερη από τις προηγούμενες. Πολλοί "βολεμένοι μικροαστοί" υπήρξαν επαναστάτες στα νιάτα τους. Αν δεν θέλετε να καταλήξετε κι εσείς έτσι, καλύτερα ερευνήστε και μάθετε τι τους συνέβη. Αλλιώς κινδυνεύετε να λουστείτε αυτό που τώρα περιφρονείτε.

spirontas: Αγαπητέ/ή...
Εικόνα: spirontas

Αγαπητέ/ή bourloto,

αντιλαμβάνομαι πόσο εύκολα προκαλεί τρόμο και οργή αυτό το 31%, αλλά από την άλλη μπορώ εύκολα να το δικαιολογήσω: σκέψου ξανά το ΠΑΣΟΚ... Ε, αν είσαι (λίγο) δεξιός στα μυαλά το βλέπεις μονόδρομο...

Για κάποιους είναι μεν τα ίδια σκ@τ@, αλλά η εναντίωση στην εκκλησία (λ.χ. ταυτότητες, θυμάσαι?) υπήρξε αποκλειστικό προνόμιο των πρασίνων. Η ΝΔ τους είχε από κοντά και τους χάριζε φιλετάκια παραθαλάσσια...

Dimitris L.: Παιδιά σταματήστε να μιλάτε...
Εικόνα: Dimitris L.

Παιδιά σταματήστε να μιλάτε για την "εξέγερση των νέων ανθρώπων", έχει καταντήσει γελοίο πια τόσες δεκαετίες... δεν είναι προνόμιο των νέων ανθρώπων η εξέγερση και αυτή η εξέγερση αφορά ολόκληρη την κοινωνία γιατί στρέφεται απέναντι στο ίδιο το σύστημα κι όχι στον πουριτανισμό, τον ρατσισμό ή σε πιο μεμονωμένα φαινόμενα που μπορεί να χαρακτηριστούν, και πάλι αδιακιολόγητα όμως νομίζω, υπόθεση ηλικιακή.

Το δίπολο νέοι-ηλικιωμένοι είναι απλά άλλος ένας διαχωρισμός... πείτε μου εσείς ποιος είναι πιο εξεγερμένος, ο 22χρονος Δαπίτης (ή και Κνίτης) που είναι φυλακισμένος στη ιδεολογική του στρούγκα ή ο Μανώλης Γλέζος (και δεν είναι ο μόνος "ηλικιωμένος" που αγωνίζεται επι δεκαετίες και δεν εφησυχάζεται). Φυσικό είναι στην πρώτη γραμμή να βρίσκονται οι πιο νέοι... όσο μεγαλύτερος είναι κανείς τόσο περισσότερο περιορισμένος είναι από το σύστημα, κυρίως μέσα από τη μισθωτή εργασία και τον καθημερινό αγώνα για την επιβίωση. Μπορούν τα εκκατομύρια των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα να πάνε σε πορεία; Ας είμαστε λίγο ρεαλιστές, δεδομένου ότι θέλουμε να αφυπνίσουμε ολόκληρη την κοινωνία και όχι να την διαμελίσουμε σε "αντιπαλλόμενα" κομμάτια. Αυτή είναι δουλειά του συστήματος και των ΜΜΕ, όχι δική μας.

Αυτή είναι λοιπόν μια κοινωνική εξέγερση και είναι υπόθεση όλων μας, ακόμα και αυτών που στην αρχή είδαν με δυσπιστία το ξέσπασμά μας, ακόμα και αυτών που έχουν τρομοκρατηθεί από την προπαγάνδα που καταιγιστικά χτυπάει την ελληνική κοινωνία, ενώ τα ξένα ΜΜΕ δίνουν μια τελείως διαφορετική εικόνα, πολύ κοντινότερη στην αλήθεια.

kapios: Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει...
Εικόνα: kapios

Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει και ένα γκαλοπ για τα αιτήματα που υπάρχουν που είναι ίδια όπως το Μάη του 68

Δηλαδή την απελευθέρωση των συλληφθέντων στα τελευταία γεγονότα και την απαλλαγή τους από κάθε κατηγορία.

Η εξέγερση των ημερών αυτών δε θα μειωθεί καθόλου, τουλάχιστον μέχρι τη μέρα που θα γίνει απελευθέρωση των συλληφθέντων

oudeis alanthastos: MHN ΒΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ...
Εικόνα: oudeis alanthastos

MHN ΒΡΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

1.Το κείμενο του Θεοδωράκη ΔΕΝ είναι κείμενο ανοϊκού. Είναι κείμενο ανθρώπου με καλή νοητική κατάσταση που εκφράζει μια άποψη.

2. Η άνοια είναι αρρώστια. ΜΗΝ την χρησιμοποιείτε σαν βρισιά. Μπορεί να την πάθετε κι εσείς όταν γεράσετε.

3. ΜΗΝ θεωρείτε αυτονόητο ότι αυτή η γενιά είναι σώνει και καλά καλύτερη από τις προηγούμενες. Πολλοί "βολεμένοι μικροαστοί" υπήρξαν επαναστάτες στα νιάτα τους. Αν δεν θέλετε να καταλήξετε κι εσείς έτσι, καλύτερα ερευνήστε και μάθετε τι τους συνέβη. Αλλιώς κινδυνεύετε να λουστείτε αυτό που τώρα περιφρονείτε.

spirontas: Αγαπητέ/ή...
Εικόνα: spirontas

Αγαπητέ/ή bourloto,

αντιλαμβάνομαι πόσο εύκολα προκαλεί τρόμο και οργή αυτό το 31%, αλλά από την άλλη μπορώ εύκολα να το δικαιολογήσω: σκέψου ξανά το ΠΑΣΟΚ... Ε, αν είσαι (λίγο) δεξιός στα μυαλά το βλέπεις μονόδρομο...

Για κάποιους είναι μεν τα ίδια σκ@τ@, αλλά η εναντίωση στην εκκλησία (λ.χ. ταυτότητες, θυμάσαι?) υπήρξε αποκλειστικό προνόμιο των πρασίνων. Η ΝΔ τους είχε από κοντά και τους χάριζε φιλετάκια παραθαλάσσια...

gismo: Αγανακτισμένοι πολίτες, Μη...
Εικόνα: gismo

Αγανακτισμένοι πολίτες,

Μη χάνετε την ψυχραιμία σας και μη γίνεστε εμπαθείς, επειδή δε σας αρέσουν οι δημοσκοπήσεις... Κανείς δεν σας υποχρεώνει να ενημερώνεστε από μέσα που δε σας εκφράζουν... Και προπάντων μην κάνετε προβολές σε άλλους για τον τρόπο που εσείς λειτουργείτε...

Όσο για το άσχετο το φοιτητικών εκλογών, οι οποίες δεν είναι υποχρεωτικές, ο μόνος λόγος για τη δήθεν απήχηση των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ είναι γιατί η πλειοψηφία των φοιτητών είναι ανεξάρτητοι και ανένταχτοι και δεν συπεριφέρονται ως κομματόσκυλα όπως οι ανήκοντες στις εν λόγω παρατάξεις που τρέχουν να ψηφίσουν και να πείσουν και τους υπόλοιπους τάζοντάς τους εκδρομές και πάρτυ... Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι φοιτητές είτε δεν πάνε καθόλου να ψηφίσουν γιατί έχουν απαξιώσει τις εκλογές και δεν τους ενδιαφέρει, είτε απέχουν συνειδητά, γιατί ξέρουν ότι και να ψηφίσουν, το αποτέλεσμα θα είναι νοθευμένο.

bourloto: Εμένα με τρομάζει και με...
Εικόνα: bourloto

Εμένα με τρομάζει και με εξοργίζει το 31% που θα ξαναψηφίσει ΝΔ! Δηλαδή ρε γαμώτο πρέπει να σας φάνε το παιδί, τον πατέρα, τη μάνα, τί τελικά για να τους μαυρίσετε; Έχετε πουλήσει την ψυχή σας στο διάολο γιατί; για μια θεσούλα στο δημόσιο; Αν κοιμάστε ξυπνήστε σας κλέβουν τη ζωή!!!

politis164: Κύριε Κούλογλου, 1. Τι...
Εικόνα: politis164

Κύριε Κούλογλου,

1. Τι σημαίνει «μέγιστο στατιστικό σφάλμα για τα αποτελέσματα της έρευνας»;

2. Πώς ερμηνεύετε τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής σε σχέση με τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών, στις οποίες η απήχηση των αριστερών παρατάξεων είναι κατά κανόνα πολύ μικρότερη αυτής των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ, κάτι που συμβαίνει για πολλά χρόνια;

3. Πώς σχολιάζετε τη δημοσκόπηση της Public Issue (http://www.publicissue.gr/wp-content/uploads/2008/12/survey_0872.pdf) που δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή, η οποία δείχνει ότι οι πολίτες κατακρίνουν τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια των επεισοδίων;

4. Πώς σχολιάζετε τη μεταβολή στη στάση της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ όταν έγιναν γνωστές οι δημοσκοπήσεις;

Παρακολουθούσα τo «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» στην ΕΤ1 στο παρελθόν, καθώς ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης, αν και η μονομέρειά σας σε πολλά σημεία ήταν εμφανής. Δεδομένου ότι στο Internet η πληροφόρηση είναι άμεση, η μονομέρειά σας γίνεται προσωρινά ανεκτή μέχρι να στραφεί ο επισκέπτης σε πιο αμερόληπτους σχολιαστές των γεγονότων. Τότε καταντά απλώς περιττή.

SteliosKouloglou: Η συγκεκριμμένη εταιρεία...
Εικόνα: SteliosKouloglou

Η συγκεκριμμένη εταιρεία προβλέπει το εκλογικό αποτέλεσμα επεξεργαζόμενη τις απαντήσεις των αναποφάσιστων κλπ. Το γράφει και στη ταυτότητα της έρευνας:

" Η πρόβλεψη του εκλογικού αποτελέσματος προκύπτει με τη μέθοδο της παλινδρόμησης (Curve Estimation)". .

Αλλωστε οι δημοσκοπήσεις τάσεις καταγράφουν. Δεν αντικαθιστούν τις εκλογές και αυτό προσπαθεί να κάνει η συγκεκριμμένη εταιρεία. Οπως γράφει η ταυτότητα "Το μέγιστο στατιστικό σφάλμα για τα αποτελέσματα της έρευνας είναι 3,3%". Επομένως οι εκτιμήσεις, τόσο για τις εκλογές όσο και για τα υπόλοιπα θέματα, προσφέρονται για σοβαρή συζήτηση.

18ianua4: Πόσο δίκιο έχεις αγαπητέ...
Εικόνα: 18ianua4

Πόσο δίκιο έχεις αγαπητέ EoAA:

-58% αδικαιολόγητα τα επεισόδια;

-40% αποτέλεσμα δράσης ακραίων ομάδων;

-55% ήταν δολοφονία; (Υ.Γ. 24% ατύχημα λόγω εξοστρακισμού)

Μάλιστα.

Και μετά απορούμε, που κάποια ανθρωπόμορφα κτήνη σκοτώνουν τα παιδιά μας;

Όταν όμως, εσύ "νοικοκυραίε", που σε ποσοστό 24%, δηλαδή περίπου 2.400.000 (!!!) άτομα, πιστεύεις ότι ήταν ατύχημα (π.χ. κάτι σαν τροχαίο;!!), βρεθείς κάποτε , (που δεν το εύχομαι, αλλά μπορεί να συμβεί) στη θέση των γονιών του 16 χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου, ίσως τότε σκεφθείς καλύτερα, αν αυτό ήταν ατυχημα ή στυγερή δολοφονία. εν ψυχρώ.

Και μη ξεχνάς, όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες.

enoxlitikos: Πολύ ενδιφέρουσα η...
Εικόνα: enoxlitikos

Πολύ ενδιφέρουσα η έρευνα!Δώστε ενα 4μηνο στο Κωστάκη να την καταλάβει όμως και να δει τις πραγματικές τις διαστάσεις!Μην είστε τόσο απαιτητικοί,πρωθυπουργός είναι ο άνθρωπος, τι περιμένετε, να είναι και έξυπνος;;;

left_sfak: Τίποτα, ευχαριστώ για την...
Εικόνα: left_sfak

Τίποτα, ευχαριστώ για την απάντηση. Ασφαλώς τα ΜΜΕ δεν είναι άγια. Ούτε τα ιντερνετικά ή ανεξάρτητα ΜΜΕ πρέπει να έχουν απριόρι φωτοστέφανο. Tο καθετί χρειάζεται φιλτράρισμα kαι σίγουρα ο Καραμανλή και τα ΜΑΤ δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα υποσύνολο ενός πολύ ευρύτερου συστήματος, όπου τα ΜΜΕ δεσπόζουν. Όμως ο Θεοδωράκης μου προκαλεί όλο και πιο συχνά απογοήτευση με τις παρεμβάσεις του (τις οποίες συνήθως δημοσιοποιεί μέσω των μέινστριμ ΜΜΕ παρεμπιπτόντως, από κοινού με περσόνες τύπου Λαζόπουλος π.χ.). Με ενοχλεί το συντηρητικό και αυτάρεσκο πνεύμα που διαποτίζει τα λεγόμενά του, παρότι σε επιμέρους σημεία ή φράσεις θα μπορούσα να συμφωνώ μαζί του. Νομίζω ότι η οπτική του χρωματίζει τα πάντα, ακόμη και τα σωστά, με ένα συγκεκριμένο συντηρητικό τρόπο.

τιποτα: @Lefteris Sfak Για να...
Εικόνα: τιποτα

@Lefteris Sfak

Για να ξεκαθαρισω τη θεση μου, μακρια απο μενα το Ρεσαλτο οσον αφορα την εξεγερση και τον ξενο δακτυλο. Εχεις απολυτο δικιο οταν μιλας για οσους εχουν βολευτει σημερα και ειτε απο ζηλια ειτε απο βολεμα ειτε απο κακια λοιδωρουν τα παιδια που ειναι στους δρομους. Και εγω πιστευα οτι ο Μικης για χρονια δεν αντιλαμβανοταν ακριβως τι συμβαινει γυρω του, εως οτου αρχισε να μιλαει για το ρολο των νταβατζηδων. Εκει, αρχισα να τον βλεπω αλλιως. Με ολα οσα τα χρονια του εχουν φορτωσει στην πλατη, συμφωνω γιατι το ειδα ιδιοις ομμασι, οτι οι νταβαδες ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να στρεψουν την εξεγερση ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΕΙ. δηλ ΣΤΑ ΜΑΤ και τον καραμανλη. εξεταζουν δηθεν σαν καταπτυστο περιστατικο το θανατο του αλεξη, ανω την ιδια ωρα τα ριχνουν στον καραμανλη, κτλ κτλ. ΝΑΙ, οι πολιτικοι ειναι μερος του προβληματος, ισως ισοποσο,ΑΛΛΑ πρεπει επιτελους ο κοσμος να ενεργησει, να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ και να συντριψει οσους κινουν νηματα απο το παρασκηνιο. Δες επισης την εισχωρηση τους στο ιντερνετ. ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΟΥΝ, ΝΑ ΚΑΤΕΥΙΘΥΝΟΥΝ ΤΟ ΜΥΑΛΟ της πιο υγιως και ανεξαρτητα σκεπτομενης πιθανον του πληθυσμου, αυτη του διαδυκτυου. Γι αν μη κανω και διαφημιση στα νταβατζομπλογκ,δες

http://apoploki.wordpress.com/2008/12/17/

και τσιμας εδω

http://apoploki.wordpress.com/2008/12/16/22/

ειναι ξεκαθαρες οι προθεσεις τους να στρεψουν εκει που θελουν τον κοσμο, ενω αυτο μενουν στο απυροβλητο. Το 'συστημα' ειναι των καναλαρχων, αυτοι ελεγχουν και το παιχνιδι. Ο Βαρδινογιαννης εβγαλε τον Καραμανλη, και μας προμηθευσε με ρουσοπουλο και χατζηκουρηλαου. Ο Λαμπρακης εβγαλε τον Βενιζελο. και δες μονο αυτοι ποσα ελεγχουν η ηλεγχαν. ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Καλο θα ηταν λοιπν να φωτισουμε καποια πραγματα, να καταδειξουμε ποιοι ειναι αυτοι που ελεγχουν το συστημα, ωστε να διοχετευτει η οργη εκει που πρεπει, Κατα τη γνωμη μου παντα

fakilas: den katalabate tipota re...
Εικόνα: fakilas

den katalabate tipota re pousti mou....

mono otan 8a sximatopoii8ei oristika kai ametaklita i ta3i pou de 8a xei tipota na xasei, 8a ta 3anapoume

kai tote 8anai pragmatika to telos!

mexri tote exete ena xrono akoma na xareite. omws zoume do3a tw 8eo ta teleutaia xronia tou "politismou" mas.kai tis "dimoratias"

left_sfak: Τίποτα, θα ήθελα να επιστρέψω...
Εικόνα: left_sfak

Τίποτα, θα ήθελα να επιστρέψω σε κάτι που έθιξες νωρίτερα.

Ζούμε μια εξέγερση των νέων ανθρώπων, για τους οποίους μέχρι χθες πιστεύαμε ότι επιβιώνουν επειδή είναι διασωληνωμένοι με το Playstation. Οι άνθρωποι αυτοί (γιατί δεν είναι απλώς "παιδιά") μπορεί να κάνουν και λάθη, αλλά τώρα οφείλουμε όλοι να σταθούμε κυρίως στο ένα σωστό: ξύπνησαν. Ξύπνησαν θυμωμένοι και ανταποδίδουν τη βία που εισπράττουν τόσα χρόνια. Αυτό το ξέσπασμα, τη μόνη απόδειξη της υγείας τους, σπεύδουμε να το συγκρίνουμε με το "ένδοξο παρελθόν", να αποδείξουμε πόσο υστερούν αυτά τα παιδιά του σήμερα σε σχέση με την ιστορική γενιά του 1-1-4. Τους λέμε πόσο χειρότεροι είναι από τη μεταπολεμική γενιά που πήγε στα ξερονήσια, από αυτούς που κατέβαιναν στις πορείες για το Λαμπράκη και δεν έκαιγαν ούτε περίπτερο κλπ. Άλλο ένα λοιπόν «κάθε πέρσι και καλύτερα». Άλλη μια γκρίνια για την κατάντια του σήμερα και την ακόμη μεγαλύτερη παρακμή του αύριο.

Τίποτα: όλα αυτά δεν είναι εφηβική αισιοδοξία. Αυτά είναι η μιζέρια του χθες και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μιζέριας που προσπαθούν με κάθε τρόπο να διαγράψουν αυτά τα παιδιά. Δεν είναι χειρότεροι. Απλώς είναι διαφορετικοί. Μπορεί μάλιστα να αποδειχτούν και πολύ καλύτεροι από μια γενιά που πήγε στα ξερονήσια με ήθος και τώρα απλώς κουνάει το δάχτυλο σε οτιδήποτε αδυνατεί να καταλάβει, ενώ στην πραγματικότητα αποτελεί πια από καιρό μέρος ενός κατεστημένου.

Όσο για το αυτό το παραλήρημα μιζέριας, παρελθοντολογίας και συντηρητισμού που παραθέτεις, ας μην ξεχνάμε ότι προέρχεται από έναν άνθρωπο 90 χρονών. Που κάποτε (ίσως) να είχε αρχές. Σήμερα όμως βρίσκεται στις αρχές ανοϊκού συνδρόμου. Παρότι προσωπικά δεν υπήρξα ποτέ οπαδός του.

Ο Μίκης Θεοδωράκης δυστυχώς δεν μπορεί να καταλάβει τα παιδιά σήμερα. Ή μάλλον ευτυχώς. Γιατί πάνε πολλές δεκαετίες που ό,τι αρέσει στο Θεοδωράκη, δεν αρέσει στους νέους ανθρώπους. Ο Θεοδωράκης, με τα εθνικιστικά του παραληρήματα Ο Θεοδωράκης που πιστεύει ακράδαντα (και δεν χάνει ευκαιρία από καιρού εις καιρόν να το διατυπώνει, εμμέσως ή σαφώς) ότι όλη η Ελλάδα του χρωστάει για το τεράστιο μουσικό, καλλιτεχνικό, πολιτικό και πολιτισμικό του έργο. Και τώρα νέο επεισόδιο, ο Θεοδωράκης Νοικοκυραίος.

Εξέγερση χωρίς Θεοδωράκη λοιπόν δεν γίνεται. Μάλλον ο Θεοδ. έχει αποκλειστική σύμβαση που επιτρέπει μόνο σε αυτόν να συνθέτει το σάουντρακ των επαναστάσεων στην Ελλάδα, ενώ ότι δεν έχει τη δική του υπογραφή δεν είναι επανάσταση. Ή προφανώς του κακοφαίνεται που δεν αγοράζουν τους δίσκους του και δεν ακούν τη μουσική του, αφού κατά βάθος πάντοτε ήταν "λιγάκι" φιλάρεσκος.

Τίποτα, δεν ξέρω την ηλικία σου, αλλά φαντάζομαι ότι δεν είσαι 90. Μου κάνει τρομερή εντύπωση πόσο μεγάλη απήχηση μπορεί να έχουν τα λεγόμενα ενός 90χρονου ακόμη στις νεότερες γενιές. Και προσωπικά ελπίζω αυτή η απήχηση σιγά-σιγά να πάψει. Ο Θεοδωράκης είναι ένα πρότυπο για τις εκθέσεις ιδεών και όχι για την πραγματικότητα.

Τίποτα: ο Θεοδωράκης έχει πεθάνει, αλλά δεν το ξέρει.

τιποτα: γιωροσπυριδακη σημαινει οτι...
Εικόνα: τιποτα

γιωροσπυριδακη

σημαινει οτι καποιες εταιρειες δεν παιρνουν καθολου τυχαιο δειγμα τηλεφωνο για δημοσκοπησεις. σημαινει, εαν του τηλεφωνησαν πανω απο 1 εταιρειες, φακελωμα των πλιτικων και αλλων πεποιθησεων, αντυαλλαγη τω στοιχειων μεταξυ τους, και αναλογως το ποιος νταβατζης των ΜΜΕ η πολιτικος φορεας τους παραγγελνει δημοκσοπηση, βγαζουν τα ποσοστα 'κατα παραγγελια'. πως νομιζεις γινεται να υπαρχουν τετοιες αποκλισεις;Ο δημοκσοπος καθεται με τον πελατη, και τον ρωταει -θελετε να ρωτησω πχ ποιος ειναι καταλληλοτερος ΓΑΠ η ΚΑΡΑΜ, με η χωρις την επιλογη του 'κανενα';

για αυτο

ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΙ, ΔΞ/ΔΑ/, ΛΕΥΚΑ!

chronos: Μήπως θα μπορούσε η VPRC να...
Εικόνα: chronos

Μήπως θα μπορούσε η VPRC να κάνει στην ΕΞΕΓΕΡΣΗ ένα ''ψυχικό '' και να προβεί σε μια δημοσκόπιση με το ερώτημα :''Είστε υπέρ της ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ή υπέρ της ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗΣ ¨ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ¨;;;''. Αν όχι αυτό τουλχιστον΄το ερώτημα : ''Εμπιστεύεστε τα ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑ;; Τα θεωρείτε δημοκρατικά;;''.Περιττό λοιπόν να πούμε οτι η ανωτέρω δημοσκόπηση εντάσσεται στο παίγνιο της εναλλαγής των ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΩΝ κομμάτων

Οι απόψεις πάντως υπέρ της ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ φαίνεται οτι κερδίζουν έδαφος:

τιποτα: σπυριδακη, δεν υπαρχει...
Εικόνα: τιποτα

σπυριδακη,

δεν υπαρχει περίπτωση να ειναι αυτα τα ποσοστα! Ο% αναποφάσιστοι;ξεχασε το. δηλ 0.5% θελει το πασοκ για αυτοδυναμια;

υπαρχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ στις δημοσκοπησεις που μας πασαρουν, να με συγχωρει ο στελιος κουλογλου. δεν ειναι δυνατον να υπαρχει αποκλιση 20% στα ποσοστα του δικομματισμου απο τη μια δημοσκοπηση στην αλλη

νομιζω πρεπει να μας εξηγησουν πως ακριβως εχουν γινει οι μετρησεις. ΤΙΠΟΤΑ ΑΜΑΣΗΤΟ! ενα γνωστο μου τον πηραν 4 φορες τηλεφωνο τον περασμενο αυγουστο αταιρειες δημοσκοπησεων. δυστυχως δεν θυμοταν ποιες ακριβως ηταν. ξερεις τι σημαινει αυτο;

τιποτα: ΠΑΙΔΕΣ, ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΑ...
Εικόνα: τιποτα

ΠΑΙΔΕΣ, ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΑΝ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΙ, ΛΕΥΚΑ, ΔΞ/ΔΑ.

ΠΡΙΝ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΒΓΗΚΕ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ 30%ΣΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ 22% ΣΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΙ 23% ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΛΥΠΟΥΜΑΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗΚΟΥΡΗΛΑΟΥ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΞΗΓΗΘΕΙ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΩΝ ΛΕΥΚΩΝ ΚΑΙ ΔΞ/ΔΑ

armados: Την περίμενα την δημοσκόπηση...
Εικόνα: armados

Την περίμενα την δημοσκόπηση και τώρα κατάφερα να την δω.

Η ΝΔ καλό θα ήταν να στείλει και τους λοιπούς Νίκους στο σπίτι τους.

Είδα ότι πολλοί ασχολούνται με το θέμα των οικολόγων.Όντως εδώ υπάρχει κοροϊδία.Κάποιος ΠΡΕΠΕΙ να μας πει την αλήθεια και να μην κάνει δημοκοπικά παιχνιδάκια.

Ακόμα και ο διευθυντής της Καθημερινής έχει μπει στο κόλπο.

Σταθερός στις παραπομπές μου θα σας στείλω να διαβάσετε και πως γίνεται η προπαγάνδα από την $$$$$$$$$$$(Αμερική)

Πρώην ρεπόρτερ και φίλοι της κ.Διαμαντοπούλου στη λέσχη μας μιλούν για Οικολόγους.Αξίζει να το δείτε.

(Τι να κάνω?,έχω αδυναμία σε blogs και ρεπόρτερ.Δεν είμαι ο μόνος άλλωστε.Μόδα έχει γίνει)

Abraxas: Αποσιώπησης τινά. Από την...
Εικόνα: Abraxas

Αποσιώπησης τινά.

Από την σημερινή (18/12/08) στήλη 'επισκόπηση του ελληνικού τύπου' της εφημερίδας Ναυτεμπορική, βλέπω ότι η ίδια η εφημερίδα 'Αυγή' παραδέχεται ότι μαζί με το 'ΤV Χωρίς Σύνορα', και όχι μόνη της, ανέλαβε να ζητήσει από την VPRC την εν λόγω έρευνα για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών (διαδηλώσεις, εξεγέρσεις, κλπ).

Ο τίτλος της Αυγής είναι: "Ο ΣΥΡΙΖΑ πυρήνας της κοινωνικής αντιπολίτευσης. Δημοσκόπηση της VPRC για την "Αυγή" και την "TV Χωρίς Σύνορα".

(http://www.naftemporiki.gr/news/static/08/12/18/1607454.htm)

Αποφάσισα να κάνω μια πρόχειρη έρευνα στο διαδίκτυο για το πόσες εφημερίδες θα ανέφεραν το TVXS σαν τον δεύτερο εντολέα.

Η συγκομιδή ήταν η εξής, αφορά στις πρώτες σελίδες που δίνει η google στον τομέα 'ειδήσεις' με βάση την ημερομηνία, και είναι άκρως ενδιαφέρουσα:

Εφημερίδες που απλά ανέφεραν τη VPRC μόνο.

Καθημερινή:

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_18/12/2008_260786

Εφημερίδες που ανέφεραν VPRC και εφημερίδα ΑΥΓΗ μόνο.

Ελεύθερος Τύπος

http://www.e-tipos.com/newsitem?id=65718

Έθνος

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&tag=8400&pubid=2028763

Ελευθεροτυπία

http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=54350052

Τα Νέα

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4492971

Εφημερίδες που ανέφεραν VPRC, ΑΥΓΗ και TV Χωρίς Σύνορα.

ΑΥΓΗ

(η σελίδα δεν υπάρχει με το πρωτοσέλιδο δεν υπάρχει αλλά τα δελτία τύπου της Ναυτεμπορικής και του reporter.gr το επιβεβαιώνουν)

Μη μου πείτε κ. Κούλογλου ότι δεν ανέλαβε μόνο η ΑΥΓΗ να κάνει τη δημοσκόπηση γιατί... θα αρχίσω να πιστεύω ότι επίτηδες δεν αναφέρουν το TVXS!!

Με εκτίμηση.

Little Dirty Mosquito: Άραγε ζούμε σε ένα κράτος...
Εικόνα: Little Dirty Mosquito

Άραγε ζούμε σε ένα κράτος γερόντων και για αυτό δεν 'εκφράζεται' η νεολαία μέσω ενός σημαντικότατου, αν όχι του σημαντικότερου, δικαιώματός της, δηλαδή της ψήφου στις βουλευτικές, και όχι μόνο, εκλογές;

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία όχι. (http://www.statistics.gr/gr_tables/S201_SPO_5_TS_07_50_13_Y.pdf)

Άρα τί μπορεί να φταίει, εκτός της πιθανής έλλειψης πολιτικών που να εκφράζουν αυτήν την νεολαία; Μήπως και εμείς δεν παίρνουμε όσο σοβαρά πρέπει το δικαίωμα της ψήφου; Μήπως την χαρίζουμε εκεί που δεν θα έπρεπε;

Απλά αναρωτιέμαι…

demo.k: Πραγματικά απογοητευτικά τα...
Εικόνα: demo.k

Πραγματικά απογοητευτικά τα αποτελέσματα αλλά προσωπικά δεν εκπλήσσομαι...σε συζητήσεις με συνομήλικους (νέους) και ανοιχτόμυαλους (υποτίθεται) συνάμα αυτές τις τάσεις εισέπραττα...Ίσως έχει δίκιο ο φίλος πιο πάνω..για την κοινωνία μας όπως είναι..και πάλι ελπιδοφόρα θα πρέπει να τα θεωρούμε τα αποτελέσματα..ο 1/100 να αφυπνίστηκε, πάλι κέρδος θα'ναι..

Άντε καλή χρονιά και καλά μυαλά!

τιποτα: ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΓΙΑ...
Εικόνα: τιποτα

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΠΕΛΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ

Όταν πρόκειται για εθνικούς, κοινωνικούς ή ιδεολογικούς αγώνες, το μίσος είναι αναπόφευκτο, γεννιέται αυθόρμητα. Θα πρέπει όμως τουλάχιστον να κατευθύνεται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Σήμερα παρατηρώ ότι το μίσος των μαθητών ακολουθεί ένα μονόδρομο με στόχο τους αστυνομικούς, γεγονός που κατά τη γνώμη μου τους αποπροσανατολίζει στην αναζήτηση των αληθινών συνθηκών που τους οδήγησαν στη σημερινή θέση τους μέσα στο σχολείο και μέσα στην κοινωνία. Ενώ θα πρέπει... να βρουν τα αληθινά αίτια και να αποκαλύψουν τους αληθινούς ενόχους και τους πραγματικούς λόγους για όσα γίνονται γύρω τους και γενικώτερα γύρω μας, στη χώρα μας και στην οικουμένη. Έτσι μοιάζει σαν κάποιοι να τους έβαλαν παρωπίδες, ώστε η οργή τους να διοχευτευθεί σε μια ομάδα συνανθρώπων μας, τους αστυνομικούς, που όταν δεν λειτουργούν σωστά, είναι απλά πιόνια του Συστήματος, που ΑΥΤΟ είναι υπόλογο για όλα, δηλαδή για την Παιδεία αλλά και για κάθε τι που αφορά τη λειτουργία της κοινωνίας, του κράτους και των υπηρεσιών του.

Και αναφέρω εδώ το παράδειγμα της γενιάς του 1-1-4 που όσον αφορά την Παιδεία έθεσε ως στόχο το 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού. Είδαν δηλαδή οι νέοι της εποχής εκείνης την βασική αιτία για τα χάλια της Παιδείας μας, δηλαδή το οικονομικό.

Από κει και πέρα παρ’ ό,τι τότε η ελληνική αστυνομία είχε μια καθαρά φασιστική νοοτροπία και οι εκδηλώσεις βίας σε σύγκριση με το σήμερα ήταν εκατό φορές πιο πολλές και σοβαρές από πλευράς μαζικότητας και βιαιότητας (τα νοσοκομεία ήταν γεμάτα από νέους τραυματισμένους από την αστυνομική βία της εποχής), οι πρωτοπόροι νέοι εκείνης της εποχής, βασικά φοιτητές, μπορούσαν να δουν ελεύθερα, σφαιρικά και σε βάθος. Έτσι με το 1-1-4 έθεταν ως πρώτο καθήκον τους την υπεράσπιση του Συντάγματος, δηλαδή της ελευθερίας, της δημοκρατίας και των ατομικών δικαιωμάτων. Χτυπούσαν στην καρδιά της την αντιδραστική εξουσία (θρόνο, αστυνομοκρατία, Αμερικανοκρατία). Πάλευαν για την Κύπρο και αγωνίζονταν μαζικά για την Ειρήνη. Είχαν δηλαδή μπροστά τους ανοιχτούς ορίζοντες για ό,τι πραγματικά συνέβαινε στην χώρα τους αλλά και πέρα από τη χώρα τους. Ήταν άτομα ολοκληρωμένα και ελεύθερα, αν και τότε υπήρχαν όπως και σήμερα πονηρά «κέντρα» που προσπαθούσαν να περιορίσουν την οργή τους και να την διοχετεύσουν μόνο σε ένα λούκι, για τις δικές τους επιδιώξεις. Με μια λέξη να τους αποπροσανατολίσουν, όπως γίνεται τώρα.

Και για να πάω και πιο πέρα, εμείς οι νέοι της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου, όπου οι χωροφύλακες και η αστυνομία ήταν απέναντί μας με όπλα που ξερνούσαν ομαδικό θάνατο, είχαμε την ψυχική και πνευματική δύναμη να βλέπουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις αυτοί που σήμερα αποκαλούνται περιφρονητικά «μπάτσοι» ήταν παιδιά σαν κι εμάς παρασυρμένα από τη θύελλα των γεγονότων να κάνουν πράξεις που δεν ήθελαν. Δεν γενικεύαμε. Αντίθετα μπορούσαμε ακόμα και μέσα στις πιο κρίσιμες για μας συνθήκες να δούμε ότι δεν είναι το ίδιο όλοι και ότι ο πραγματικός ένοχος ήταν η Εξουσία, που είχε κατορθώσει να μας τυλίξει στα δίχτυα της, που έσταζαν αίμα και μίσος αδελφού προς αδελφό. Και πολλοί είχαν τότε ακόμα τη δύναμη να φωνάζουν μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα πριν σκοτωθούν «Αδέρφια, πεθαίνουμε και για τη δική σας ευτυχία».

Αναγκάστηκα να γράψω αυτό το σημείωμα με αφορμή κάποια εκπομπή με αγόρια και κορίτσια 15-16 ετών, που μιλούσαν στο ίδιο ακριβώς μοτίβο, λες και κάποια αόρατη δύναμη να είχε κατευθύνει την οργή, το μίσος και την σκέψη τους μόνο προς ένα στόχο. Και μάλιστα σε μια εποχή πολύπλοκη, όπου ο κόσμος έχει μικρύνει και το έξω μπερδεύεται με το μέσα και γίνονται όλα ένα κουβάρι. Πώς θα φτάσουμε έτσι στην ΑΙΤΙΑ του Κακού; Και πώς, αν δεν γνωρίζουμε τις πραγματικές αιτίες της κρίσης, θα μπορέσουμε να βρούμε τις λύσεις που πρέπει;

Και για να γυρίσω στα τελευταία γεγονότα, ο βίαιος θάνατος ενός παιδιού αποτελεί μια μεγάλη τραγωδία. Πρώτα για τη μάνα του, τον πατέρα του, τα αδέλφια του αλλά και για όλους τους νέους και τις νέες, για όλους εμάς, για όλη την κοινωνία. Ο θύτης είναι ένας αστυνομικός. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι σημερινοί αστυνομικοί είναι θύτες. Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν είναι αληθινό αλλά είναι και άδικο. Και μιλάει κάποιος που γνωρίζει πολύ καλά τι θα πει αστυνομία.

Γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγουμε τις γενικεύσεις, γιατί έτσι οδηγούμε τους νέους σε λάθος δρόμο. Τους κρύβουμε το δάσος της πραγματικότητας με το δέντρο μιας εικονικής πραγματικότητας.

Θα ήθελα να μπορούσα να απευθυνθώ στους σημερινούς νέους και να τους πω: Κλείστε τα αυτιά σας στις γλοιώδεις κολακείες όσων προσπαθούν ουσιαστικά να εκτονώσουν την οργή και την ενέργειά σας σε ψεύτικους στόχους απομακρύνοντάς σας από τους πραγματικούς. «Αυτούς» εξυπηρετεί να τρώμε τις σάρκες μας στρεφόμενοι ο ένας κατά του άλλου. Ο στόχος όμως δεν είναι βέβαια αυτός που έχει το μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας και βγάζει από αυτό το ψωμί του, τα φάρμακά του, τη μόρφωση του παιδιού του, όπως οι δικοί σας γονείς. Στα Ιουλιανά, μια από τις πιο ταραγμένες εποχές της ιστορίας μας, η νεολαία κατέβαινε κατά δεκάδες χιλιάδες στους δρόμους και ποτέ δεν είχαμε την παραμικρή καταστροφή, αν και θρηνούσαμε δύο νεκρούς, τον Λαμπράκη και τον Πέτρουλα, που σκοτώθηκαν αγωνιζόμενοι για ένα καλύτερο αύριο. Περιφρουρούσαμε τον αγώνα μας και γ’ αυτό ποτέ δεν έγινε τίποτα, δεν αφήσαμε εμείς να γίνει τίποτα που να τον αμαυρώνει.

Και συγχρόνως η γενιά αυτή δημιουργούσε. Ίσως ποτέ άλλοτε στη νεότερη ιστορία μας δεν είχαμε τόσα έργα σε όλους τους τομείς, ποίηση, λογοτεχνία, μουσική, σε όλες τις τέχνες, που έγιναν όπλο του αγώνα της νεολαίας, από ανθρώπους νέους που αγωνιζόταν και δημιουργούσαν.

ΒΓΑΛΤΕ ΤΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ.

Μην τους επιτρέπετε να στιγματίζουν τον αγώνα σας. Τι θα πει «κουκούλα»; Ο πραγματικός αγωνιστής και επαναστάτης ούτε ντρέπεται ούτε φοβάται να δείξει το πρόσωπό του. Μην αφήνετε να σπιλώνουν τη μνήμη του Αλέξανδρου συνδέοντας το πρόσωπό του και το όνομά του με εικόνες φρίκης. Είναι σαν να τον σκοτώνουν για άλλη μια φορά.

ΑΝΟΙΞΤΕ ΔΡΟΜΟΥΣ.

Αντισταθείτε στα εύκολα που τόσο ύπουλα βάζουν μπροστά σας προσπαθώντας να σας ξεγελάσουν ότι είναι δήθεν δικές σας επιλογές. Πάρτε τη ζωή στα χέρια σας και προχωρήστε μπροστά.

ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ!

Επιλογές εμφάνισης σχολίων

Στο νέο Tvxs μπορείτε να απαντάτε σε ένα συγκεκριμμένο σχόλιο πατώντας το “απάντηση” που βρίσκεται κάτω από το σχόλιο. Για να δείτε όλη την πορεία της συζήτησης και των απαντήσεων επιλέξτε “λίστα νημάτων¨. Αν θέλετε να δείτε όλα τα σχόλια (ανεξάρτητα αν σχολίαζαν την ανάρτηση ή απαντούσαν σε κάποιο σχόλιο) επιλέγετε “επίπεδη λίστα”.(ότι ίσχυε στο παλιό Tvxs ). Aν θέλετε να κάνετε σύντομη επισκόπηση της μιας ή της άλλης λίστας επιλέγετε το “συμπτυγμένο” . Για να διαβάζετε όλα τα σχόλια επιλέγετε το ¨ξεδιπλωμένο”. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε πόσα σχόλια θέλετε να βλέπετε σε κάθε σελίδα και με ποιά χρονολογική σειρά. Πατήστε “αποθήκευση ρυθμίσεων” για να τεθούν σε ισχύ οι επλογές σας.

Ημερολόγιο

Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
Add to calendar