Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από σήμερα, Τετάρτη, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για το καθεστώς των οδικών μεταφορών, το οποίο, όπως τονίζει το υπουργείο, χρονολογείται από το 1976. Εντός του νέου θεσμικού πλαισίου που προωθείται περιλαμβάνεται και το «άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων», αρχής γενομένης από την απελευθέρωση των οδικών και εμπορευματικών μεταφορών, δηλαδή από τον κλάδο των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.

Ads

Όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, εντός του Μαΐου αναμένεται να κατατεθεί στη βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την πάγια τακτική της κυβέρνησης, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι και όποιος άλλος θέλει να καταθέσουν τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις τους και στη συνέχεια θα πάρει το δρόμο για τη βουλή.

Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει :

– Απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι όποιος επιθυμεί μπορεί, υπό κάποιες προϋποθέσεις, να διεκδικήσει άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης, ΦΔΧ, καθώς, όπως είπε ο υπουργός για τη χορήγηση της άδειας δεν θα λαμβάνεται υπόψη η σκοπιμότητα, αλλά η νομιμότητα.

Ads

– Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές.

– Κατάργηση των ορίων του κομίστρου, το οποίο θα καθορίζεται πλέον μεταξύ του μισθωτή και του μεταφορέα.

– Οργάνωση των μεταφορέων στη μορφή επιχειρήσεων. Κάθε επιχείρηση, οι μετοχές της οποίας θα είναι ονομαστικοποιημένες, θα πρέπει να έχει μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 9.000 ευρώ και επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε όχημα που διαθέτει.

– Κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

– Στάθμιση της αξίας των υφιστάμενων αδειών.

– Ενοποίηση των μεταφορών, δηλαδή καταργείται ο διαχωρισμός διεθνών και εθνικών μεταφορών.

– Σύσταση εθνικού ηλεκτρονικού μητρώου μεταφορικών εταιριών.

– Δημιουργία Κωδικού Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα είναι ένα τέλος,(έσοδο για το κράτος) που θα διατίθεται για έργα υποδομών στο μεταφορικό έργο.

– Υποχρεωτική ασφάλιση των εμπορευμάτων από τον μεταφορέα.

– Περιβαλλοντικά κριτήρια, καθώς οι κινητήρες θα πρέπει να είναι τουλάχιστον euro 4 και πάνω.

– Σύσταση Εθνικής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών.

Όπως σημείωσε ο κ. Ρέππας, με το νέο θεσμικό πλαίσιο παρέχεται η δυνατότητα σε εθνικούς μεταφορείς να αναλαμβάνουν έργο και στο εξωτερικό και αντίστροφα στους διεθνείς μεταφορείς να εργάζονται και σε εθνικό επίπεδο. «Οι νεοεισερχόμενοι στο επάγγελμα θα πρέπει να είναι αξιόπιστοι, να έχουν κάποια οικονομική επιφάνεια, να έχουν επαγγελματική κατάρτιση και φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ένταξή τους σε κάποια εταιρία. Επίσης οι άδειες που θα τους χορηγηθούν δεν μπορούν να πουληθούν για τουλάχιστον την επόμενη 5ετία».

Για τους υπάρχοντες μεταφορείς θα υπάρξει μια πενταετής περίοδος προσαρμογής στα νέα δεδομένα. «Η Πολιτεία παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη ενταχθεί στο συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά παράλληλα θα στηρίξει και αυτούς που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό» σημείωσε ο υπουργός.