Ο στρατός που τρώει τα παιδιά του
«Η έκρηξη των αυτοκτονιών έχει ξεκινήσει από τη στιγμή που μετατράπηκε το δόγμα του ελληνικού στρατού από αμυντικό σε αποτρεπτικό. Την περίοδο δηλαδή που πάρθηκε η απόφαση να ενταχθεί ο ελληνικός στρατός σε αποστολές εκτός συνόρων, λόγω της συμμετοχής του στο δόγμα του αντιτρομοκρατικού πολέμου. Η λογική της εντατικοποίησης και της συνολικής αναδιάρθρωσης της λειτουργίας του στρατού που προκύπτει από τα παραπάνω, ευθύνονται σε έναν βαθμό τόσο για την έκρηξη των αυτοκτονιών, όσο και γι’ αυτή πραγμάτων όπως είναι η εκδήλωση ψυχικών νόσων, αλκοολισμού και ατυχημάτων που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στο στρατό» υποστηρίζει ο Νίκος Χαραλαμπόπουλος μέλος της «Επιτροπής Αλληλεγγύης Στρατευμένων». Όπως προσθέτει στη συνέχεια ο κ. Χαραλαμπόπουλος, σε μελέτη η οποία διενεργήθηκε από τους γιατρούς του 411 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Τρίπολης σε δείγμα 1098 νεοσυλλέκτων του 11ου Σώματος Πεζικού και είδε το φως της δημοσιότητας την περασμένη άνοιξη, οι μισοί από τους νεοσύλλεκτους εμφάνισαν κατά τη βασική εκπαίδευση τάσεις αυτοκτονίας ή έκαναν χρήση ναρκωτικών. «Ο ένας στους τέσσερις δήλωσε στο τέλος της βασικής εκπαίδευσης πως η ζωή στο στρατόπεδο δεν έχει κανένα νόημα, παρόλο που, λίγο πριν γίνει η κατάταξη, αυτό δεν το έλεγε ούτε ένας στους οκτώ».
Στην ίδια έρευνα ακόμη αναφέρεται ότι οι αυτοκτονίες σημειώνονται στα κέντρα εκπαίδευσης, στην ΕΛΔΥΚ, στα νησιά και στον Έβρο, ενώ οι περισσότερες αυτοκτονίες καταγράφονται ανάμεσα στο Μάη και τα τέλη Φθινοπώρου – περίοδος που θεωρείται η πιο εντατική από πλευράς ασκήσεων και διαφόρων καθηκόντων των οπλιτών. Τα παραπάνω ωστόσο έρχονται σε πλήρη αντίθεση, ως προς τα συμπεράσματά τους,
με τις επίσημες μελέτες του στρατού, στις οποίες ως πρωταρχικές αιτίες που οδηγούν κάποιον στην αυτοκτονία καταγράφονται η ερωτική απογοήτευση, η διάλυση του οικογενειακού περιβάλλοντος, η χρήση τοξικών ουσιών, τα προβλήματα στο στρατόπεδο κ.ά.
Απειλές και εξαντλητικές υπηρεσίες
Εντός ενός στρατεύματος όπου τα δικαιώματα όσων υπηρετούν αίρονται μπροστά στην ανάγκη να καλυφθούν οι υπηρεσιακές ανάγκες, φαίνεται να βρίσκονται σήμερα χιλιάδες νέοι. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις που παρατηρούνται κατά κύριο λόγο στην παραμεθόριο, και αφορούν στρατευμένους οι οποίοι, ενώ ζητάνε την άδεια από τους διοικητές τους να επισκεφτούν το κοντινότερο στρατιωτικό νοσοκομείο εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζουν, το αίτημά τους αυτό δεν γίνεται δεκτό μπροστά στον κίνδυνο να δημιουργηθούν κενά στο πρόγραμμα των υπηρεσιών και της εκπαίδευσης, στην περίπτωση που τους δοθεί αναρρωτική άδεια. Σε κάποια στρατόπεδα μάλιστα, όπως καταγγέλλουν τα μέλη της «Επιτροπής Αλληλεγγύης Στρατευμένων», υπάρχουν διοικητές που απειλούν ευθέως τους φαντάρους ότι όποιος τολμήσει να πάει σε γιατρό θα έχει κυρώσεις. Ακόμα χειρότερα φαίνεται να είναι τα πράγματα για τους Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ), οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν σε αποστολές εκτός συνόρων –και χωρίς να έχουν μεγάλα περιθώρια άρνησης– με σκοπό να εκτελέσουν διαταγές για την καταστολή εξεγέρσεων σε χώρες όπως είναι το Αφγανιστάν και το Κόσοβο. Κατά την εργασία τους, δε, στα ελληνικά στρατόπεδα καλούνται να ανταποκριθούν σε δέκα και δεκαπέντε υπηρεσίες το μήνα με αποτέλεσμα τη μεγάλη επιβάρυνσή τους. Με βάση τα παραπάνω, ίσως να μην είναι τυχαίο το γεγονός των συνεχώς αυξανόμενων περιστατικών αυτοκτονίας και οι δεκάδες απόπειρες που καταγράφονται ανάμεσα τους το τελευταίο διάστημα.
Αλχημείες με τις ΕΔΕ
Την τακτική της συγκάλυψης επιλέγουν να ακολουθήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες των ενόπλων δυνάμεων, κατά τον έλεγχο των αιτιών που οδήγησαν κάποιον στρατεύσιμο στην αυτοκτονία. Έτσι, αλλάζουν στα πορίσματα τους πραγματικούς λόγους της αυτοκτονίας, όπως δηλώνει ο απόστρατος του ναυτικού Αντώνης Κακαράς στο tvxs.gr, ώστε να προστατέψουν την υπηρεσία τους. Επίσης, η καθυστέρηση στην παράδοση των φακέλων έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα οικογένειες που περιμένουν δεκαπέντε και πλέον χρόνια για να μάθουν τι έχει γίνει στον άνθρωπό τους, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τον κίνδυνο να παραγραφούν οι όποιες ποινικές ευθύνες προκύψουν.
«Μέχρι πριν από κάποια χρόνια, η τυπική διαδικασία που ακολουθούταν μετά από την αυτοκτονία ή τον θανάσιμο τραυματισμό κάποιων μέσα στο στρατό ήταν καταρχήν η περίφημη –και κατάπτυστη πάντα– ανακοίνωση του γραφείου τύπου του ΓΕΣ η οποία περιέγραφε μέσα σε πέντε γραμμές, και με σκληρό γραφειοκρατικό λόγο, την αυτοκτονία. Αυτή πάντα κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τα αίτια θα διερευνηθούν μετά την ένορκη διοικητική εξέταση. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο αντιμετωπίζουμε ακόμα και το εξής γεγονός: Υπάρχουν θάνατοι στρατιωτών οι οποίοι, αν και καταγγέλλονται και δημοσιοποιούνται γράμματα για αυτούς, δεν ανακοινώνονται από το γραφείο Τύπου του ΓΕΣ. Υποτίθεται ότι διενεργούνται ΕΔΕ οι οποίες ποτέ δεν ανακοινώνονται, δεν γίνεται γνωστό ποιος τιμωρείται, τι έφταιξε, αν ήταν ζήτημα του εκάστοτε διοικητή, ζήτημα συνολικά του ελληνικού στρατού ή αν έφταιγε κάτι άλλο» λέει ο Νίκος Χαραλαμπόπουλος.
Μεγάλα ερωτηματικά τέλος προκύπτουν για την αποτελεσματικότητα των μέτρων που παίρνει η πολιτεία προς την αποφυγή του φαινομένου, καθώς οι ομάδες ψυχοκοινωνικής μέριμνας που λειτουργούν εντός του στρατεύματος δεν καταφέρνουν να ανιχνεύσουν το ιστορικό της ψυχικής νόσου που φέρει ένα ποσοστό αυτοχείρων της τάξεως του 8%, ενώ κατά την περσινή χρονιά γινόταν σχεδόν μια απόπειρα ανά δεκαπέντε μέρες.
Short Link: http://tvxs.gr/node/43521
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια













64 Σχόλια
@ sterg
Σ ευχαριστω πολυ για το σχολιο και τον χρονο που διεθεσες να το διαβασεις!!
ID σχολιο 238476 (Delira)
"Για το στρατο"
Εισαι μια φοβερη ψυχη με ικανοτητα να εκφραζεσαι και ποιητικα.(STERG)
εισαι μια φοβερη ψυχη με μεγαλη ικανοτητα να εκφραζεσαι και ποιητικα
ΠΟΥΛΑΩ ΠΕΤΡΕΣ:
Απολογούμαι για το βιαστικό γράψιμο, είναι και η δυσκολία προσαρμογής στο πληκτρολόγιο μιας γενιάς που έμαθε να γράφει με το μολύβι... :-)
Δεν είναι στις προθέσεις μου να υπερασπιστώ συμπεριφορές και συνθήκες που κατατίθενται περιστασιακά για να αναλυθεί ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο.
Αυτό δεν αφορά στο σχόλιό σου και δεν σημαίνει ότι αυτά που λες δεν ισχύουν.
Όπως ισχύει το γεγονός ότι η ελληνική οικογένεια δεν αφήνει να βγούν τα προβλήματα υγείας οποιουδήποτε μέλους της προς τα έξω, και συχνά το μέσον χρησιμοποιείται για να γίνει ακριβώς αυτό... Όπως, αποφεύγουν να στείλουν τα παιδιά τους στο γιατρό και προτιμούν το "...θα πάει στο Στρατό και θα στρώσει".
Για τις ψυχολογικές εξετάσεις των κατατασσόμενων, συμφωνώ. ΌπωςτΤην ίδια απαίτηση έχω από το (μπιπ) Κράτος να κάνει, με σωστές διαδικασίες τις ίδιες εξετάσεις σε δασκάλους-καθηγητές πριν διοριστούν και στο ενδιάμεσο (φαντάσου, οι στρατιωτικοί εξετάζονται κάθε χρόνο!) της σταδιοδρομίας τους, τους οδηγούς κάθε κατηγορίας οχήματος -ιδίως των λεωφορείων και των πούλμαν-, και τους δικαστικούς...
Και, σαφώς, συμφωνώ ότι δεν εξασφαλίζει το Κράτος ούτε τα δικαιώματά μας ούτε την τήρηση των υποχρεώσεων του καθενός. Γι αυτό και είναι το ΠΡΩΤΟ που πρέπει να γίνει ως ΠΡΩΤΗ υποχρέωση αυτών που διαχειρίζονται το Κράτος.
Αυτά, βεβαίως, δεν τα καταθέτω ως παράμετρο βελτίωσης του φαινόμενου που περιγράφεται με τηλεγραφικό, σχεδόν πρόχειρο, τρόπο από το "ρεπορτάζ" γιατί νομίζω ότι, για να συζητηθεί σοβαρά το θέμα, θα πρέπει πρώτα οριστεί με ακρίβεια σε σχέση με πολλές παραμέτρους που περιληπτικά παρέθεσα στο πρώτο, χωρίς τίτλο, σχόλιο.
Με την ελπίδα ότι τα κατάφερα καλύτερα με το πληκτρολόγιο... :-)
Κ.Γκ.
ΚΩΣΤΗ ΓΚΟΡΤΖΗ καλό θα ήταν τα κόμματα και τους συνδέσμους να τα χρησιμοποιούμε με το σωστό τρόπο . Αναφέρεις μερικά απλά και σωστά πράγματα , αλλά έτσι όπως τα γράφεις είναι ασύντακτα .Κρατάω το εξής , που νομίζω είναι ο τίτλος του κειμένου σου : Δικαιώματα κ Υποχρεώσεις στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ .
Προσθέτω όμως :
Θέλω να προστατέψω το εδάφη μου , το σπίτι μου και τη γλώσσα μου.Θέλω να προστατέψω τα αγαπημένα μου πρόσωπα και να έχω την τιμή να φυλάξω τα σύνορα . θέλω όμως από αυτό το (μπιπ) κράτος να μου εξασφαλίσει τη σωματική μου ακεραιότητα όσω υπηρετώ για αυτούς τους σκοπούς τον ελληνικό στρατό και θέλω να μου εξασφαλίσει τη δουλειά μου , το σπίτι μου , τη γλώσσα μου και τη μόρφωσή μου . Τα κάνεις αυτά κυρ κράτος ; ΟΧΙ .
Τι κάνεις κυρ κράτος ; Όταν στρατολογείται ένας νέος εξτάζεται από ψυχίατρο . Με ποιον τρόπο ; Πέντε-πέντε μαζί -κι άλλοι 250 πίσω από το παραβάν- ερωτόμαστε από τον ψυχίατρο : "Παιδιά έχει κανείς κάποιο πρόβλημα ; Στην οικογένεια είναι κάποιος άρρωστος ;" . Αυτό όμως δεν είναι ιστορικό γιατρού . Αυτό είναι το καλημέρα του γείτονα . Η εξής ΞΕΚΑΘΑΡΗ ερώτηση : "Έχεις ιστορικο ψυχικών νοσημάτων προσωπικά ή στην οικογένειά σου" δε γίνεται ποτέ , σε κανέναν φαντάρο προσωπικά. Ούτε κάποιο ψυχιατρικό τεστ γίνεται με ακρίβεια και λεπτομέρεια . Ποτέ δεν καταγράφεται "το προφίλ του ασθενή ή εξεταζόμουνου" γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ . Αυτά .
Για να μη συνεχίσω με το τι γίνεται με το σπίτι μου και τη δουλειά μου . Τις τράπεζες και τους εργοδότες. Ή τι γίνεται με τα λεγόμενα και "κονέ" που λένε οι νέοι , όπως έχει πει κ ο George ο νεότερος.
1ς
μην το κάνεις...όχι για το στρατό..
μπορείς να βρεις πολλά πολλά άλλα επιχειρήματα για πολλά πολλά άλλα θέματα που θα πήγαιναν όλους μπροστά..και θα ζούσαμε όλοι καλύτερα..
:)
Κούλα κάνεις λάθος.Κάφροι ανεγκέφαλοι άντρες είμαστε πολλοί!!!Ασφαλώς και αστειευόμουν αλλά πλάκα πλάκα θα μπορούσα ακόμη και να επιχειρηματολογήσω για την υποχρεωτική στράτευση των γυναικών!
Ο κύριος Κακαράς είναι από τους ένστολους που τίμησαν τη στολή τους και έχει "γευτεί" επί χούντας φυλακίσεις και ταλαιπωρίες που μερικοί από τους "ταλαιπωρηθέντες" κατά τη θητεία τους σχολιαστές εδώ ούτε μπορούν να φανταστούν. Πρέπει να είπε και πολλά άλλα πράγματα που κόπηκαν. Λόγω "χώρου"; Λόγω σοβαρότητας πλην όχι τόσο "τραβηχτικών" επισκεψιμότητας; Είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνεί ότι:
1. Κάποτε η κοινωνία, οι πολίτες, θα πρέπει να ενημερωθεί έγκυρα για το αν η χώρα απειλείται. Γιατί αν δεν έχουμε κλέφτες, δεν χρειαζόμαστε αστυνομία, αν δεν έχουμε εξωτερικό εχθρό, δεν χρειαζόμαστε Στρατό...
2. Κάποτε, οι ασκούντες την πολιτικοστρατιωτική εξουσία θα πρέπει να αποδείξουν στους νέους ότι η θητεία, αν χρειάζεται, και ότι ΔΕΝ είναι ποινή όπως καθορίζεται από τον Νόμο περί Στρατολογίας που, εδώ και 50 χρόνια, στην καθαρεύουσα ή στη δημοτική, προβλέπει στα πρώτα-πρώτα άρθρα του ότι αν δεν συμληρώσει ο νέος σωστά τα στρατολογικά του έγγραφα, ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ με επιπλέον θητεία.
3. Κάποτε, θα πρέπει να εξηγήσει κάποιος στους νέους ότι η θητεία, αν χρειάζεται, χρειάζεται και για τη συντήρηση μιας τεράστιας υποδομής που πρέπει -αν πρέπει- να είναι σε λειτουργική κατάσταση όταν και αν χρειαστεί. Η φασίνα και η αποψίλωση, άχρηστων φαινομενικά στρατοπέδων και χώρων σε αυτό αποσκοπεί και είτε η κοινωνία, οι πολίτες, θα αποφασίσει να πληρώνει την συντήρηση της υποδομής σε ιδιώτες είτε θα αποφασίσει να το κάνει με προσωπική εργασία-συνεισφορά, όχι στον Στρατό αλλά στο σύνολο της κοινωνίας που θέλει να έχει αυτήν την υποδομή.
4. Κάποτε, θα πρέπει να εξηγηθεί σε όλους τους πολίτες εφόσον ζουμε όλοι στην ίδια κοινωνία, ποιά είναι τα δικαιώματά μας και ποιές οι υποχρεώσεις μας απέναντι στο σύνολο. Και πριν κατηγορήσουμε τους νέους για "κοπάνα", ή για τα μηδενιστικά σχόλια στο θέμα που εξετάζουμε, ας τους πούμε πια αν τους θεωρούμε ανώριμους -αφού κατά Νόμο δεν ψηφίζουν και, λόγω, ανωριμότητας δεν τυχαίνουν των ίδιων ποινών με τους "ώριμους"- ή ώριμους -αφού χειροκροτούμε την ωριμότητά τους στις συνεδριάσεις της Βουλής των νέων και κατά τις δημόσιες δηλώσεις τους μετά τη συζήτηση με την νέα Υπουργό Παιδείας με τις οποίες ζητούν "Κοινωνικό Συμβόλαιο" συναγωνιζόμενοι τους ώριμους πολιτικούς στο ξύλινο συνθηματικό μεταπολιτευτικό λεξιλόγιο των εκφυλισμένων ιδεολογιών.
Οι αυτοκτονίες στο Στράτευμα δεν οφείλονται, βεβαίως, ούτε στο δόγμα του ΝΑΤΟ, ούτε στοιχεία υπάρχουν για το αν και πόσοι από τα παιδιά που αυτοκτόνησαν είχαν εκπαιδευτεί ως φαντάροι στην "καταστολή διαδηλώσεων" και ...ανακατάληψη εργοστασίων που καταλήφθηκαν από απεργούς.
Η επιχειρηματολογία "...όπου σταματά η λογική, αρχίζει ο Στρατός...", για τη γυναίκα μου που δουλεύει από το πρωί ως το βράδυ ισχύει και ως "όπου σταματά η λογική, αρχίζει η ελληνική βιοτεχνία"... Το επιχείρημα ότι από τον Στρατό δεν μπορείς να φύγεις ενώ έξω τα βροντάς και πας όπου θέλεις ισχύει αν ο μπαμπάς σου είναι εφοπλιστής. Χιλιάδες σκύβουν το κεφάλι, "έξω" συμβιβαζόμενοι με συμπεριφορές παρόμοιες ή και χειρότερες των "στρατόκαυλων" που περιγράφονται στα σχόλια. Στη France Telecom, από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν αυτοκτονήσει 18 εργαζόμενοι, 8 φέτος. Μήπως οι συνθήκες εκεί είναι ίδιες ή και χειρότερες από τον Ελληνικό Στρατό;
Θα πρέπει επομένως, να αναζητήσουμε τον πυρήνα του κοινωνικού προβλήματος ΑΦΟΥ ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε και γιατί το θέλουμε. Θα πρέπει να εξετάσουμε τουε λόγους σε βάθος και όχι με τη λογική "για το ατύχημα φταίει η υπερβολική ταχύτητα".
Αλλοιώς, ο Σταθμός αυτός θα έχει μεν αυξήσει την "επισκεψιμότητά του", στον δημοσιογραφικό συναγωνισμό που πρόσφατα μαίνεται στο διαδίκτυο, αλλά ούτε που θα πλησιάσει τον όρο "σωστή ενημέρωση".
Oντας οπλιτης εισαι το εκτελεστικο πιονι στην σκακιερα καποιοων...εφαρμοστης μιας πολιτικης στην οποια ενδεχομενως να μην συμφωνεις...υπηρετεις 365 ημερες και δικαιουσαι μονο 18 ημερες Κανονικη Αδεια...
"Εγώ θέλω υποχρεωτική στράτευση και των γυναικών.Και θα αυξηθεί το προσωπικό και θα υπάρξει πραγματική ισότητα και θα καταπολεμηθεί η υπογεννητικότητα.Μ'ένα σμπάρο 3 τρυγόνια!!! :)"
μάλλον ..αστειεύεσαι..
οπότε.. δε θα σ'ενδιεφερε σοβαρή απάντηση ".. να υπάρξει πραγματική ισότητα με το να έχουν τα δύο φύλα ΟΛΑ τα καλά-δικαιωματα που απολαμβανει τωρα ισως μόνο το ένα από τα δύο (αναλογως το θεμα, παντα).. και να στηριχθούν οι άνθρωποι ώστε να μπορούν να μεγαλώσουν σωστά και άνετα την οικογένειά τους..οπότε να καταπολεμηθεί η υπογεννητικότητα"
μάλλον..αστειεύεσαι.. οπότε..
ευτυχώς που είσαι 1ς..και όχι πολλοί..
Εγώ θέλω υποχρεωτική στράτευση και των γυναικών.Και θα αυξηθεί το προσωπικό και θα υπάρξει πραγματική ισότητα και θα καταπολεμηθεί η υπογεννητικότητα.Μ'ένα σμπάρο 3 τρυγόνια!!! :)
Η υποχρεωτική στράτευση είναι τεράστια αδικία για τον αντρικό πληθυσμό.Όσο τα φαντάρια είναι δούλοι του κράτους οι πρώην συμμαθήτριες τους εργάζονται,πληρώνονται,κάνουν επαγγελματικές γνωριμίες,αποκτούν προϋπηρεσία και επαγγελματική εμπειρία και ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΟΥΛΑ ΤΟΥΣ όμορφα κι ωραία.Έτσι αντιλαμβάνεται η ελληνική πολιτεία την ισότητα? Κατάργηση θητείας και επαγγελματικός στρατός με καθαρά αμυντικό προσανατολισμό
Οκ, δεκτόν. Για τη χρησιμότητα του στρατού εν γένει όχι ακόμα, αλλά για τη χρησιμότητα της θητείας σίγουρα!
ΟΚ πιστεύω ότι το θέμα μάλλον έχει εξαντληθεί και οποιαδήποτε περεταίρω συζήτηση θα έχει να κάνει με τη χρησιμότητα ή όχι της στρατιωτικής θητείας και του στρατού γενικά, θέματα για τα οποία μπορούμε να συζητάμε και να διαφωνούμε επ΄ άπειρον.
Άλλη φορά ίσως...
Ασφαλώς και ο στρατός είναι στρατός, το πρόβλημα είναι οτι βρίσκεσαι έγκλειστος σε ένα χώρο παρά τη θέλησή σου, και χωρίς να έχεις κάνει και τίποτα. Ο χρόνος είναι κάτι το σχετικό, και σε συνθήκες εγκλεισμού ο χρόνος παραμορφώνεται. Και στην τελική οι αυτοκτονίες είναι η χειρότερη συνέπεια αυτού του εγκλεισμού. Υπάρχουν κι άλλα σοβαρά ζητήματα αλλοίωσης της προσωπικότητας τα οποία συμβαίνουν σε πολύ περισσότερους άντρες, και σε μεγαλύτερη κλίμακα. Ασφαλώς και πρέπει να έχεις κάποιο πρόβλημα για να καταφύγεις στην αυτοκτονία, αλλά το θέμα είναι οτι σε τέτοιες συνθήκες το πρόβλημα αυτό διογκώνεται, και γι' αυτό δεν μπορείς να κατηγορήσεις τον Α ή Β άνθρωπο που αυτοκτονεί, ή τρλλαίνεται ή πέφτει σε κατάθλιψη στο στρατό. Είναι το ίδιο το σύστημα που παράγει και αναπαράγει την ψυχολογική βια.
Το ζήτημα στην τελική, είναι οτι είσαι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε ένα κλειστό, καταπιεστικό σύστημα, έρμαιο ανθρώπων σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κομπλεξικών είτε από το χαρακτήρα τους, είτε από την παραμονή τους στον ΕΣ, χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ανταποδοτικό ώφελος, και χωρίς ΚΑΜΙΑ προφανή και λογική αιτία. Η αποθέωση του παραλόγου, δηλαδή.
Τοτός
Τι υπερβολικό ρεπορτάζ!Ας δώσει κάποιος σοβαρός σχολιαστής μια έντιμη απάντηση!
-----------------------------------------------------------
Έγινε! Αφού όλοι γνωρίζουμε ότι: "εκεί που αρχίζει ο στρατός, σταματάει η λογική". Κατάργηση ΕΔΩ και ΤΩΡΑ!
Ο στρατός είτε το θέλουμε είτε όχι είναι στρατός και σαφώς τα πράγματα δεν είναι ρόδινα και σαφώς δεν μπορείς να κάνεις ότι θέλεις.Το να ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙΣ επειδή είσαι εκεί για 9-12 μήνες είναι αδιανόητο να πω... δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω.Ειδικά αν δεν έχεις άλλα πολύ σημαντικά ψυχολογικά προβλήματα για τα οποία κανονικά δεν θα έπρεπε να υπηρετήσεις!!
@ 1ς
Ο malehawk υπογράμμισε εξαιρετικά τη διαφορά ανάμεσα στην πραγματική ζωή και την πραγματικότητα του στρατού, δεν μπορώ να το θέσω καλύτερα, οπότε θα πω μόνο οτι ο εγκλεισμός στο στρατόπεδο είναι ένα κλειστό σχήμα που δεν σου επιτρέπει καμία διέξοδο, πλήν της αναβολής, βεβαίως, αλλά ακόμα κι αυτό περιβάλλεται από μια καφκική γραφεικρατική διαδικασία που σπάει νεύρα. Στην πραγματική ζωή έχεις ανα πάσα στιγμή τη δυνατότητα να τα παρατήσεις και να σηκωθείς να φύγεις εάν νοιώσεις οτι απειλείται η ψυχική σου υγεία. Στο στρατό δεν την έχεις - ή ακόμα κι αν πάρεις αναβολή, υπάρχει πάντοτε η υπόγεια απειλή οτι "πάλι εδώ θα ξανάρθεις".
@Jokos
Έβαλα 18-45 μόνο και μόνο για να καλύψω το ηλικιακό φάσμα που έχει υποχρεωση στράτευσης. Έχεις δίκιο για το 18-25 και μου φαίνεται κι εμένα πιό λογικό, οπότε το υιοθετώ. Στατιστικές για τις αυτοκτονίες στην πολιτική και στρατιωτική ζωή δεν έχω προς το παρόν, οπότε δέχομαι αυτό που λες.
Οι αυτοκτονίες ανδρών ικανών για να υπηρετήσουν (χωρίς ψυχολογικά προβλήματα δηλαδή) στις ηλικίες 18-25 (που είναι οι συνήθεις που αυτοκτονούν στο στρατό - δεν αυτοκτονούν οι 40άρηδες..) αγγίζουν το μηδέν, τη στιγμή που στο στρατό ξεπερνούν τις 10 ετησίως.
@gagarin
Συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν είναι ούτε ατυχής ούτε άστοχη η σύγκριση στρατού-κανονικής ζωής.
Σίγουρα τα πράγματα κάποιες στιγμές μπορεί να είναι δύσκολα στο στρατό αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι έξω συνήθως είναι χειρότερα.Στο στρατό είναι για λίγο, έξω για μια ζωή.Πόσοι ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ σωματικά στο στρατό τα τελευταία χρόνια(εκτός ίσως από τους εθελοντές στις ειδικές δυνάμεις).ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ οι γνωστοί μου, όταν βγήκαν ήταν τουλάχιστον 5 κιλά βαρύτεροι από όταν μπήκαν.
Ο φόβος να μη σε πούνε "φλούφλη" υπάρχει από το σχολείο και μάλλον περισσότερο από τον στρατό.Να μη πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο;
Ψιχολογική πίεση υπάρχει αλλά δεν συγκρίνεται με αυτή που νοιώθει κανείς όταν δεν έχει μεροκάματο ή αν τον απολύουν και έχει οικογένεια να θρέψει, δάνεια να πληρώσει κλπ.Αυτός δηλαδή που αντιμετωπίζει τέτοια κατάσταση τί πρέπει να κάνει;
Πολύ σωστός ο malehawk!
Και μια και συζητάμε για το θέμα, η Σερβία ανακοίνωσε κατάργηση της θητείας το 2011. Η ανακοίνωση εδώ:
"Miletic: A professional Serbian army in the first half of 2011
December 03, 2009
The Serbian Army chief of staff, general Miloje Miletić, said the Serbian Army would become fully professional in the first half of 2011. At an international gathering on the Serbian Army, he said Serbian officers would be educated on the basis of NATO standards. Many officers hav ebeen educated in schools of Partnership of Peace and NATO member-states in the past two years and the Serbian Army’s military neutrality does not prevent it from cooperating with other armies worldwide. The gathering was opened by the state secretary of the Defence Ministry Zoran Jeftić and is being attended by Czech, Croatian, Slovakian, French, Norwegian, Hungarian, British and Belgian representatives."
http://glassrbije.org/E/index.php?option=com_content&task=view&id=9243&I...
Και εδώ η αναμετάδωση της είδησης από το defencenet.gr
"Η Σερβία αναδιαρθρώνει σε βάθος τις Ενοπλες Δυνάμεις της
04-12-2009 08:28:52
Όπως ανακοίνωσε το σερβικό Γενικό Επιτελείο, μέσα σε δύο χρόνια από σήμερα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η πρόσληψη των απαραίτητων επαγγελματιών οπλιτών για τη στελέχωση κρίσιμων θέσεων στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση το σχέδιο αυτό εντάσσεται αφενός στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των στρατιωτικών δυνάμεων της χώρας και αφετέρου στη δημιουργία δυνάμεων ικανών να πληρούν τις προϋποθέσεις για την ένταξη της κράτους της Βαλκανικής στο ΝΑΤΟ.
Παράλληλα στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως ξεκινά η διαδικασία ανακοίνωσης των αναγκών των σερβικών Ενόπλων Δυνάμεων σε νέα οπλικά συστήματα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr"
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&...
Για να καταλάβουμε τι σημαίνει διαστρέβλωση της είδησης από τα Ελληνικά ΜΜΕ. Ούτως ή άλλως, δεν νομίζω οτι θα το δούμε γραμμένο και πουθενά αλλού, όπως δεν είδαμε γραμμένη την κατάργηση της θητείας στην Αλβανία, ούτε στα Σκόπια, άλλωστε.
Το ρεπορτάζ το ψάρεψα από το Όμηροι.
http://www.omhroi.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=3...
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιοι αυτοκτονούν γενικά, υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιοι αυτοκτονούν στο στρατό, προσωπικοί, εξωστρατιωτικοι, ενδοστρατιωτικοι κλπ. Υπάρχει όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό σε όσους υπηρετούν ένοπλη θητεία και ένα αίσθημα κοινό και σε αυτούς που αυτοκτονούν και σε αυτούς που δεν αυτοκτονούν. Το χαρακτηριστικό είναι οτι έχεις οπλο με σφαίρες, ειναι οτι μπορείς αν θέλεις να αυτοκτονήσεις πιο εύκολα απο οτι στην κανονική ζωή, το χαρακτηριστικό είναι η ίδια η φύση της θητείας. Είναι η ένοπλη θητεία. Το κοινό αίσθημα είναι οτι στο στρατό σταματά ο χρόνος. Οσο κι αν μειώνουν την θητεία, οσο και αν λες η σκέφτεσαι λίγοι μήνες είναι θα περάσουν, τόσο η μονότονή επαναληψιμότητα δραστηριοτήτων προσομοιάζει στη μονοτονία της μισθωτής εργασίας, μόνο που στο στρατό δεν έχεις αμοιβή ουτε και τέλος ωραρίου για να ξαποστάσει το μυαλό σου και να ταξιδέψει έξω απο την μονοτονία και επανάληψη.Εκτος απο την επαναληψιμότητα στο στρατό βιώνεις αυτό που σου διαφεύγει στην πολιτική ζωή. Μιά ογκώδη αδυσώπητη εξουσία ατεγκτη άλογη χωρίς σκοπό, χωρίς οίκτο χωρίς χρησιμότητα, έτοιμη να σε συντρίψει, η στην καλύτερη περίπτωση γεμάτη με αυτοπεποίθηση οτι μπορεί να σε διαμορφώσει. Ο συνδυασμός μονοτονίας και δέους εξουσίας σταματά τον χρόνο, σταματά τις νοητικές λειτουργίες που σου υπενθυμίζουν οτι οπου νάναι τελειώνει και ενεργοποιούνε τις θυμικές, αισθηματικές λειτουργίες οτι αυτός ο εφιάλτης δεν έχει τέλος, οτι αυτή η θητεία δεν σταματάει πουθενά οπως έλεγε ένα τραγούδι του Σαββόπουλου (πριν να αρχίσει να ανοίγει τούρτες και να πετάγονται Καλομοίρες) σε μιά ταινία του Παντελη Βουλγαρη (πριν να αναπτύξει "Τσέπη Βαθιά" που καταχώνιασε τη ψυχή του) το Happy Day. Αυτή η αίσθηση μονιμότητας του εφιάλτη ενεργοποιεί τους πιο ευαίσθητους να κάνουν χρήση του πρώτου σκέλους του σκεπτικού μου, το οτι η θητεία όντας ενοπλη, μπορεί να τελειώσει μόνο με το όπλο..
@ 1ς
Ατυχής και άστοχη η σύγκριση στρατού-κανονικής ζωής. Στο στρατό βρίσκεσαι υπορχεωτικά έγκλειστος σε ένα περιβάλλον επιφανειακής "πειθαρχίας", όπου το κύριο πράγμα που βιώνεις είναι η χωρίς προφανή αιτία ασύδωτη εξουσία τυχαίων ανθρώπων επάνω σου. Πρόσθεσε σ' αυτό την κοινωνική πίεση για να "μην πουν φλούφλη το παιδί", συν τη σωματική εξάντληση κι έχεις ένα εκρηκτικό μίγμα. Εάν κάποιος ήδη αντιμετωπίζει μια δυσκολία στη διαχείριση της καθημερινότητάς του, αυτές οι συνθήκες θα τον φέρουν στα άκρα σε χρόνο μηδέν.
Στατιστικά οι αυτοκτονίες εκτός στρατού είναι πάνω-κάτω οι ίδιες. Εν τούτοις, αυτό δε λέει τίποτα γιατί δεν έχει γίνει ποτέ στοχευμένη μελέτη. Δηλαδή να συγκρίνουμε τις αυτοκτονίες ανδρών 18-45 με τις αυτοκτονίες εντός στρατού. Μια δεύτερη δυσκολία είναι οτι το ΓΕΣ δε δίνει ΠΟΤΕ τα σωστά στοιχεία, και μονίμως αποκρύπτει αυτοκτονίες. Τα δε πορίσματα είναι για κλάμματα.
Μονο οτι αναψε η συζητηση αυτο σημαινει οτι υπαρχει ΣΟ-
ΒΑΡΟΤΑΤΟ ΘΕΜΑ και πρεπει αμεσα να επιληφθει η στρατιωτικο-πολιτικη ηγεσια με το θεμα του επειγοντος διο-
τι διαφορετικα επισημοποιειται η ηθικη αυτουργια τους.
οποιος επικαλειται εμπολεμους στρατους για συγκριση εχω
να τους πω οτι αυτοκτονιες δεν υπαρχουν οταν ολη η ομαδα
κινδυνευει απο εξωτερικο συστημα που δημιουργει κοινο
κινδυνο,αδελφικοτητα και εξαφανιση προσωπικης απαξιωσης
και ταυτοχρονα βγαζει το ηρωικο στοιχειο οτι ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ
αν χρειαστει θα θυσιαστεις για αυτους που αφησες πισω και
παρακολουθουνε.Τοτε θελεις να τους κανεις υπερηφανους ενω
σε περιοδο ειρηνης τους κρυβεις τι υφιστασαι για να μη
τους κανεις να ντρεπονται για σενα και φτανεις μονος σου
στα αδιεξοδα της αποπροσωποποιησης με την ταση να εξαφανι
στεις.εγω υπηρετησα 31 μηνες(30 και 3 φυλακη)στον εβρο(1973-1976)με διασπορα κανονιων,σκηνες και χιονια και υ-
περχειληση του Αρδα ποταμου με 21 ποντους νερο να σε πνι-
τα ξημερωματα στην ανοικτη σκηνη,με κοψιμο με τσεκουρι
δεντρων και ανασηκωση σκηνων. Κανενας τοτε δεν διανοουνταν να ...αυτοκτονηση!!! γιατι θα ητανε προδοσια
των γυρω συντροφων του και των συγγενων που περιμεναν τι
θα κανει το παληκαρι τους. ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΦΑΝΤΑΡΙΑ.Δεστε σωστα
τα αιτια που δεν ειναι προσωπικα σας.Στεργιος Τριανταφυλλου.Χειρουργος ΕΣΥ.
Το ποσοστό των αυτοκτονιών έξω από το στρατό το ξέρουμε;Ξέρουμε αν έχει αυξηθεί ή όχι σε σχέση με πριν από 10 χρόνια;Κοινωνιολογική μελέτη υπάρχει ως προς το γιατί αυτοκτονούν οι άνθρωποι εκτός στρατού;
Για να δούμε αν υπάρχει ιδιαίτερη διαφορά εντός με εκτός στρατού.
Πάντως το να αυτοκτονεί ένας νέος λόγω των 9-12 μηνών που είναι πλέον η στράτευση μου φαίνεται...τι να πω...Όσο άσχημες και να είναι οι συνθήκες σίγουρα δεν είναι όπως παλιότερα και έξω έχω δει πολλούς εργοδότες να φέρονται πολύ χειρότερα από τους περισσότερους καραβανάδες.
Κάτι άλλο που θα πρέπει να συμπεριλάβει ο καθένας υπόψιν του, σε σχέση με τις αυτοκτονίες και την αύξηση του, είναι η αύξηση της εξάρτησης που έχουμε τώρα σε σύγκριση με παλαιότερα από την κοινωνία.Και αν αυτό μπορεί να εκληφθεί ως κακό, η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ που έχουμε και είναι πολύ πιο αυξημένη, σίγουρα είναι θετικό.
Ο στρατός πλέον στα μάτια όλων των υγιών μη πωρωμένων, είναι θάνατος, στρατός είναι οι βομβαρδισμοί λίγο πάνω από το κεφάλι μας (Σερβία), στρατός είναι η καθημερινή live αναμετάδοση της εισβολής στο Ιράκ, στρατός είναι οι μάνες με τα νεκρά παιδάκια τους να τρεχουν στους δρόμους της Παλαιστίνης.
Και όλα αυτά μένουν στη συνείδηση πολύ περισσότερο από αντιπολεμικές ταινίες και τραγουδάκια με λουλούδια στα αφτιά που ξέραμε εδώ μέχρι το `90.
Η αυτοκτονία ενός φαντάρου είναι μια πράξη ευθύνης. Διεστραμμένο;..Διεστραμμένος είναι ο κόσμος και μέσα σε αυτόν έχουμε μάθει να ζούμε, έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε έτσι και τα κατεστημένα τα έχουμε για σωστά.Όταν είσαι φαντάρος όμως έχεις πολύ χρόνο να σκεφτείς και τα βγάζεις αλλιώς.Το γαμημένο όπλο που κρατάς για να φιλάς τη Μεσογείων, είναι από το ίδιο εργοστάσιο με το όπλο που κρατάει ένα παιδάκι στη Σομαλία αντί για ψωμί.
ΜΑΚΡΙΑ από το εργοστάσιο θανάτου.
Σε γενικές γραμμές ο Σπάρτακος κάνει πολύ καλή δουλειά σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των φαντάρων για τα δικαιώματά τους και τη δημοσιοποίηση των αυθαιρεσιών των διαφόρων διοικητών, και πολλές φορές το έργο του παράγει ουσιαστικά αποτελέσματα. Κάνει, όμως, κι ένα τερατώδες λάθος - υποστηρίζει την ύπαρξη της υποχρεωτικής θητείας, προτάσσοντας ως επιχείρημα τη συμμετοχή του ΕΣ στις ΝΑΤΟικές επιχειρήσεις, λογικό άλμα, κατά τη γνώμη μου. Και ακόμα χειρότερα, φαίνεται να επιχειρεί να συνδέσει την άνοδο των αυτοκτονιών στο στρατό με τη συμμετοχή σ' αυτές τις αποστολές! Αυτό αποτελεί διαστρέβλωση της αλήθειας.
Πρώτα-πρώτα, για να μιλάμε για άνοδο των αυτοκτονιών πρέπει να έχουμε σαφή νούμερα. Αυτά δεν υπάρχουν. Το ΓΕΣ αποκρύπτει τους περισσότερους "θανάσιμους αυτοτραυματισμούς" (sic) και κουκουλώνει όπως-όπως τις υποθέσεις. Όπως είπε και ο Zaphod, δεν ξέρουμε πόσες αυτοκτονίες είχαμε πρν 20 χρόνια, για να ξέρουμε αν όντως έχουμε άνοδο, ή αν οι αυτοκτονίες είναι μια σταθερά μέσα στο στρατό, συνέπεια του εγκλεισμού και του καταναγκασμού. Επιχειρήματα τύπου "κι ο θείος μου πήγε πριν 20 χρόνια και δεν αυτοκτόνησε" τα αφήνω ασχολίαστα.
Δεύτερον, είναι αστείο να συνδέουμε την αύξηση των αυτοκτονιών με τη συμμετοχή σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ. Σ' αυτές τις επιχειρήσεις συμμετέχουν μόνιμοι (αξιωματικοί και ΕΠΟΠ) και μέχρι σήμερα, τουλάχιστον, εάν όχι αποκλειστικά, στη συντριπτική πλειοψηφία τους ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ. Οι φαντάροι δεν έχουν ΚΑΜΙΑ επαφή με αυτές τις επιχειρήσεις, σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ επίπεδο. Οι αυτοκτονίες είναι συνέπεια της καταπίεσης, του καταναγκασμού, των ανισοτήτων που αποτελούν δομικά συστατικά της θητείας και του ΕΣ.
Τρίτον, αν νομίζουμε οτι εμείς είμαστε οι καλοί κι οι Τούρκοι οι κακοί, είμαστε βαθειά, πολύ βαθειά νυχτωμένοι. Το κλίμα αντιπαλότητας που καλλιεργείται εδώ και χρόνια έχει κερδισμένους:
1ον. Τα καλόπαιδα που πουλάνε οπλικά συστήματα και τα άλλα καλόπαιδα που μεσολαβούν και παίρουν ΤΑ ΔΙΣ σε μίζες.
2ον. Το σύστημα του Ελληνικού και Τουρκικού στρατού που συντηρεί την υποχρεωτική θητεία ως δωρεάν εργασία για να συντηρήσει το τερατώδες μέγεθός του.
3ον. Το πολιτικό σύστημα και των δυο χωρών που χρειάζεται έναν μπαμπούλα για να κρατάει το λαό φοβισμένο και συσπειρωμένο απέναντι σε μια κατασκευασμένη "έξωθεν" απειλή, αντί να πάρει με τις πέτρες όσους τον εκμεταλλεύονται τόσα χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό οτι ποτέ δε μαθαίνουμε την αλήθεια πχ για τις λεγόμενες "παραβιάσεις" του εναέριου χώρου, που στην πραγματικότητα συνήθως πρόκειται για παραβιάσεις του FIR Αθηνών, και ΌΧΙ του εθνικού εναέριου χώρου. Δεν μαθαίνουμε ποτέ ΓΙΑΤΙ αποτελεί για την Τουρκία casus belli η επέκταση των χωρικών μας υδάτων, ούτε μαθαίνουμε οτι το Αιγαίο σε ένα τεράστιο μέρος του αποτελεί διεθνή ύδατα, και το οποιοδήποτε Τουρκικό σκάφος έχει κάθε δικαίωμα να κυκλοφορεί σε αυτά. Δεν μαθαίνουμε, επίσης, οτι παραβιάσεις κάνουμε κι εμείς - δεν ξέρω αν στην Τουρκία τις μεταδίδουν με τον ίδιο ζήλο όπως κι εδώ, αλλά πάντως το μονοπώλειο δεν το έχουν οι Τούρκοι.
Οι μισές αλήθειες είναι χειρότερες κι από ολόκληρα ψέμματα. Τουρκική προκλητικότητα υπάρχει, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το μπαμπούλα που μας έχουν μάθει να φοβόμαστε τόσα χρόνια για εσωτερική κατανάλωση. Αν οι διμερείς σχέσεις είναι αυτές που είναι, αυτό οφείλεται στην πλήρη αποτυχία της διπλωματίας μας και στην αδυναμία μας να συνάψουμε σχέσεις συμφέροντος με τις χώρες της περιοχής μας. Αν, όμως, τα βρούμε με τους Τούρκους και του Σκοπιανούς, τι θα κάνει, άραγε ο ΕΣ;
Κλείνω, προς το παρόν, αναφέροντας ένα περιστατικό αυτοκτονίας. Πρίν κάποιο καιρό είχε αυτοκτονήσει ένας φαντάρος σε ένα στρατόπεδο στη Ρόδο. Το πρώτο πράγμα που έκανε ένας χαμηλόβαθμος αξιωματικός που τον είχε τρελλάνει στην αγγαρεία, στις φυλακές και στις στερήσεις εξόδου, ήταν να εξαφανίσει το βιβλίο ποινών. Όπως καταλαβαίνετε, η αυτοκτονία χρεώθηκε είτε στην καταθλιπτική φύση του παιδιού, είτε σε καμιά ερωτική απογοήτευση. Όπως συνήθως.
Μανάδες και πατεράδες που καμαρώνετε όταν στέλνετε το γιό φαντάρο, σκεφτείτε καλά σε τι χέρια εμπιστεύεστε τη ζωή του παιδιού σας.
Υ.Γ. 1 Υπάρχουν και οι Όμηροι, που γίνεται εξαιρετική δουλειά αντι-πληροφόρησης σχετικά με τη θητεία. Το συστήνω ανεπιφύλακτα.
http://www.omhroi.gr/
Υ.Γ. 2 Ούτε μια ώρα στο στρατό!
Ούτε μια ώρα στο στρατό, να ξεμπερδεύουμε. Κακό ψόφο σε όσους κατηγορούν τους φαντάρους που αυτοκτόνησαν..
ΕΚΕΙ που..
Καποτε οι υπερασπιστες του "στρατιωτικου κλιματος" για να διευκολυνουν την προσαρμογη των νεοσυλλεκτων ελεγαν οτι εκει που τελειωνει η λογικη αρχιζει ο στρατος..
Δηλαδη παραδεχοντουσαν οτι εκει που "Αρχιζει" η λογικη "Τελειωνει" κι ο στρατος..
Αργει ακομα να τελειωσει.. ε;;;
Σημείωση ότι ο συνεργάτης μου ήταν στο στρατό το 2000 υπηρέτησε πάνω από 18 μήνες.