Την ενίσχυση του ρόλου του νέου διευθυντή και την ταυτόχρονη αποδυνάμωση του Συλλόγου Διδασκόντων συνεπάγεται το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία».

Ads

Παρόλο που το υπουργείο αναφέρει πως στόχος του νομοσχεδίου είναι να αναδείξει τη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς πρωταγωνιστές, οι αλλαγές που θα επιφέρει μάλλον αντίθετα αποτελέσματα θα έχουν, υπογραμμίζει η εφημερίδα.

Σύμφωνα λοιπόν με το νομοσχέδιο, οι νέοι διευθυντές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων παύουν να ασκούν τα διδακτικά τους καθήκοντα και έχουν πλήρη ευθύνη για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Αποκτούν έτσι ένα ρόλο μάνατζερ και αξιολογητή που απαιτεί αυξημένα παιδαγωγικά και διοικητικά προσόντα. Πέρα από τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, αναλαμβάνουν και άλλες αρμοδιότητες.

Συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου, σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης με στόχο την δημιουργία προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Ads

Έχουν την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της.

Έχουν την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.

Είναι οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορούν να τους επιβάλουν έγγραφη επίπληξη, καθώς και την πειθαρχική ποινή του προστίμου μέχρι το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών.

Αναπόφευκτη εξέλιξη των παραπάνω, είναι ότι ο ρόλος τους Συλλόγου των Διδασκόντων υποβαθμίζεται καθώς περιορίζεται πλέον στο να προτείνει εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις κ.λπ. Αντίθετα στο σημερινό μοντέλο διοίκησης ο Σύλλογος αποφασίζει με πλειοψηφία για όλα τα θέματα που εισηγείται ο διευθυντής.

Αναβαθμισμένος είναι και ο ρόλος του υποδιευθυντή, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, καθώς θα αναλάβει χρέη προέδρου στην «Επιτροπή Σχολικής Διαχείρισης» που δημιουργείται για να αντικαταστήσει τις σχολικές επιτροπές και είναι υπεύθυνη για τα οικονομικά ζητήματα.