Το νέο ψηφιακό σχολείο παρουσίασε από τη Μύρινα της Λήμνου ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες μαθημάτων, διαδραστικούς πίνακες και πρόσβαση σε όλα τα βιβλία που διδάσκονται σήμερα μέσω Διαδικτύου. Η εφαρμογή του, όμως, στην πράξη καθίσταται μάλλον δύσκολη, καθώς σήμερα μόλις το 6,5% των μαθητών έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο σχολείο.

Ads

Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα μπορούν από φέτος να παρακολουθούν online τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της βιολογίας και της Φυσικής. Στο πλαίσιο του νέου προγράμματος για το νέο ψηφιακό σχολείο τοποθετήθηκαν σε 1.250 σχολεία διαδραστικοί πίνακες για τη Β΄ γυμνασίου, ενώ αναμένεται να τοποθετηθούν επίσης σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και την Στ’ δημοτικού σε επιπλέον 1.190 γυμνάσια και σε 5.200 δημοτικά σχολεία.

Φορητοί υπολογιστές θα τοποθετηθούν από φέτος στις τάξεις των 800 πιλοτικών ολοήμερων δημοτικών και όλων των γυμνασίων. Επιπλέον, ένας υπολογιστής τοποθετήθηκε σε 400 σχολεία απομακρυσμένων περιοχών. Σε 1.300 σχολεία σε 57 δήμους αποκτούν ευρυζωνική σύνδεση μέσω μητροπολιτικών αστικών δικτύων οπτικών ινών. Η ψηφιοποίηση των σχολικών βιβλίων θα παρέχει επίσης τη δυνατότητα στους μαθητές να εξασκούν τα μαθήματά τους από το σπίτι.

Σύμφωνα με τον Γ. Παπανδρέου, 103.000 εκπαιδευτικών επιμορφώνονται πάνω στις νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, δημιουργείται ειδική e-πλατφόρμα για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση δασκάλων και καθηγητών, ενώ με το ίδιο πρόγραμμα αναπτύσσεται ιστοσελίδα σε κάθε σχολείο.

Ads

Μιλώντας στους μαθητές του Λυκείου Μούδρου, ο πρωθυπουργός σημείωσε πως η προσομοίωση των πανελλαδικών εξετάσεων μέσω υπολογιστή θα είναι το επόμενο βήμα στη νέα εποχή του ψηφιακού σχολείου. «Οι μαθητές θα μπορούν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς να δίνουν πανελλαδικές μέσω του υπολογιστή τους, ώστε να εξοικειώνονται με τη διαδικασία και να αντιμετωπίζουν τις εξετάσεις χωρίς άγχος» επισήμανε.

Η πρακτική εφαρμογή των παραπάνω εξαγγελιών, ωστόσο, καθίσταται απαγορευτική καθώς μόλις το μόνο το 6,5% των μαθητών έχουν υπολογιστή στο σχολείο, ενώ μόλις το 35% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας για τα μαθήματά τους. Στην Ε.Ε. ο αντίστοιχος μέσος όρος φτάνει το 74%.

Επιπλέον, όπως προκύπτει από στοιχεία που παρουσιάζει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», το 31% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι δεν έχουν καμία ή σχεδόν καμία εμπειρία στη χρήση των ΤΠΕ. Στο 7% ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. Το 40% των σχολείων έχουν δική τους ιστοσελίδα, αλλά εκτιμάται ότι μόλις 10-15% είναι ενεργές. Τέλος, το 1,4% μόλις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και το 3, 7% της Δευτεροβάθμιας έχουν ενεργή ιστοσελίδα στο ΠΣΔ.