Στην κήρυξη νέας 24ωρη απεργία αύριο, Τετάρτη προχώρησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό. Η απόφαση, παρά το γεγονός ότι ήταν γνωστή από νωρίς το απόγευμα, ανακοινώθηκε το βράδυ, ώστε να μην προλάβει η διοίκηση της ΑΜΕΛ να προσφύγει στη δικαιοσύνη, κάτι που θα γίνει αύριο το πρωί, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και αυτή η απεργία. Υπενθυμίζεται ότι παρά την κήρυξη της σημερινής απεργίας ως παράνομη, οι συρμοί παρέμειναν ακινητοποιημένοι.

Ads

Σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι κατηγορούν την κυβέρνηση για προσπάθεια διαπόμπευσης και στοχοποίησης των εργαζόμενων στις Αστικές Συγκοινωνίες και ζητούν συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που υφίσταται.

Εν τω μεταξύ, και οι εργαζόμενοι στα υπόλοιπα ΜΜΜ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις και, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των συνδικαλιστών, θα τις κλιμακώσουν ως άσκηση πίεσης προς την κυβέρνηση, έως ότου ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο από τη Βουλή, κάτι που πρόκειται να γίνει σε τουλάχιστον 15 μέρες, καθώς δεν συζητείται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Αύριο, Τετάρτη, θα παραμείνουν ακινητοποιημένα τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει κανονικά το τραμ.

Ads

Οι εργαζόμενοι κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου για προσχηματικό διάλογο και απευθυνόμενοι στο επιβατικό κοινό που ταλαιπωρείται, αφού ζητούν συγγνώμη, σημειώνουν ότι αγωνίζονται και «κατά των υπέρογκων αυξήσεων στα εισιτήρια».

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, όπως δηλώνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν σκέφτεται να κάνει χρήση του μέτρου της επίταξης γιατί η συγκεκριμένη πρακτική δεν είναι στη φιλοσοφία της. Ωστόσο, απευθυνόμενη προς τους εργαζόμενους, σημειώνει πως οι δημόσιες συγκοινωνίες διασφαλίζονται με το νομοσχέδιο, αποτελούν κοινωνικό αγαθό. Επαναλαμβάνει δε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατάσταση με τα τεράστια ελλείμματα στις συγκοινωνίες, που τα πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι και προειδοποιεί ότι η έσχατη λύση, την οποία μάλιστα προκρίνει η Τρόϊκα, είναι η πλήρης ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής

Με κύρια αιτήματα την διασφάλιση, τόσο των συλλογικών συμβάσεων όσο και του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών ολοκληρώθηκαν στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι τοποθετήσεις όλων των εκπροσώπων των Οργανισμών, επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για την εξυγίανση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα.

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων απέρριψαν τις αιτιάσεις περί υψηλόμισθων εργαζομένων, υποστηρίζοντας ότι «τα ρετιρέ βρίσκονται στους μισθούς των διοικήσεων», ενώ εξέφρασαν την ανησυχία τους για τη πλήρη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και ζήτησαν να μην είναι υποχρεωτικές οι μετατάξεις. Ακόμα, μίλησαν για κακή διαχείριση με διαχρονικές ευθύνες των διοικήσεων των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και για ρουσφετολογικές πρακτικές σε προσλήψεις και μεταθέσεις, καθώς και προκλητικές συμβάσεις.

Ο εκπρόσωπος των Συγκοινωνιακών Επιχειρήσεων (ΣΕΠ) Αναστάσιος Κεφαλάς υποστήριξε ότι η αρχική ιδέα του νομοσχεδίου είναι καλή, ωστόσο, όπως είπε, υπάρχουν πολλά ερωτηματικά σε ότι αφορά τους εργαζόμενους ενώ «υποκρύπτεται εν μέρει και η ιδιωτικοποίηση».

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μετρό Αθήνας Αντώνης Σταματόπουλος, υπεραμύνθηκε των κινητοποιήσεων και των απεργιών των εργαζομένων, τις οποίες όπως είπε «θα υπερασπιστούμε», ενώ υποστήριξε ότι «όλα είναι στημένα αρκεί να φύγουν τα παιδιά και να πουληθεί το ΜΕΤΡΟ». Ακόμα, μίλησε για «κόκκινες γραμμές» των αιτημάτων τους σε τρία σημεία. Τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, τη μη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και τις μη υποχρεωτικές μετατάξεις.

Ο κ. Σταματόπουλος αναγνώρισε επίσης ότι «ποτέ δεν έγιναν προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ», προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Και εγώ μαρμαράς ήμουν στο Μοναστηράκι και έκανα μια αίτηση και μπήκα. Αν είναι παράνομες οι προσλήψεις γιατί να μην φύγουν όλοι; Ποιος θα κρίνει ποιος είναι πιο νόμιμος από τον άλλο, αφού με την ίδια διαδικασία προσληφθήκαμε όλοι;»

Κλείνοντας ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Μετρό έκανε λόγο για σπατάλες που γίνονται, όχι με ευθύνη των εργαζομένων, αλλά της διοίκησης και κατήγγειλε ότι η εταιρία πληρώνει ενοίκιο ύψους 18.000 ευρώ σε κτίριο το οποίο παραμένει άδειο.

«Δυστυχώς μέσα στο νομοσχέδιο λείπει το όραμα για τις αστικές συγκοινωνίες που ονειρευόμαστε», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης.

«Ποινικό αδίκημα κοντεύει να γίνει η απεργία. Όχι από τους πολιτικούς αλλά από τους δημοσιογράφους οι οποίοι μας περνούν γενεές δεκατέσσερις και βάζουν τον ένα πολίτη εναντίον του άλλου», πρόσθεσε.

«Έχουμε την αίσθηση ότι όλη αυτή η αλλαγή στο τομέα των συγκοινωνιών δεν έγινε για λόγους εξυγίανσης αλλά για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους», υποστήριξε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ Παύλος Παπαδόπουλος.

Ο Κώστας Νικολακόπουλος, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ υπογράμμισε ότι δεν φταίνε οι μισθοί των εργαζομένων για τα ελλείμματα, ενώ ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ Νίκος Σιαπάτης δήλωσε ότι «επί της αρχής του νομοσχεδίου δεν είμαστε αντίθετοι, κάνουμε όμως προσπάθειες να θεραπευτούν οι διατάξεις του που καταστρέφουν κυριολεκτικά τους εργαζόμενους».

Ο πρόεδρος των τεχνικών της ΕΘΕΛ Απόστολος Ραφτόπουλος, τόνισε την ανάγκη διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών ενώ υποστήριξε ότι τα ελλείμματα οφείλονται στη κακοδιαχείριση και στις αποφάσεις των πολιτικών, το κόστος των οποίων καλούνται σήμερα να πληρώσουν οι εργαζόμενοι. Κατήγγειλε δε μεταξύ άλλων, ότι «η ΕΘΕΛ υπέγραψε σύμβαση με αρχιτέκτονα στις 2/6/2008 ύψους 10.000 για να μας μάθει πώς θα κινούμαστε μέσα στα αμαξοστάσια, και δεν την είδαμε ποτέ».

Τέλος, ο πρόεδρος των εργαζομένων στο Τραμ Μιχάλης Γαζής, υπογράμμισε ότι οι μετατάξεις εφόσον κρίνονται αναγκαίες, να γίνονται εθελοντικά και όχι υποχρεωτικά. Ακόμα απέρριψε τις αιτιάσεις περί υψηλών αμοιβών τονίζοντας ότι ο ίδιος με τρία παιδιά έχει καθαρό μισθό 1200 ευρώ και πρόσθεσε ότι από τους συνολικά 678 υπαλλήλους της εταιρίας τα 100 είναι στελέχη.

Πρόταση για αυξήσεις στο κόστος των εισιτηρίων

Μειωμένες τιμές εισιτηρίων για τους εργαζόμενους, συγκεκριμένες ώρες τις ημέρας, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνησή τους και να περιορισθεί, στο μέτρο του δυνατού, η πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση τους από τις καθημερινές ανατιμήσεις προτείνει προς τους υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών, αναφορικά με τις νέες τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Γ. Κασιμάτης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κασιμάτης αναφέρει: «Είναι χρονικά άκαιρη η στιγμή κατά την οποία τα αρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να επιβάλλουν αυξήσεις σε ένα κοινωνικό αγαθό όπως είναι τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς τα οποία αφορούν στη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων αλλά και των συνταξιούχων. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή όπου το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχει επιπρόσθετα να αντιμετωπίσει και τις δυσβάστακτες αυξήσεις στα εισιτήρια.

Είναι αναγκαίο να δοθεί μια οικονομική ανάσα στους εργαζομένους. Προτείνουμε όπως ορισμένες ώρες της ημέρας και συγκεκριμένα από τις 5 έως τις 8 το πρωί και τις ίδιες ώρες το απόγευμα, να υπάρχει μειωμένο εισιτήριο, το ακριβές αντίτιμο του οποίου θα καθορίσουν τα συναρμόδια υπουργεία προς όφελος των ασθενέστερων τάξεων και των εργαζομένων. Εάν υπάρξει θέληση είναι δυνατόν να βρεθούν λύσεις και να εφαρμοσθούν δίκαιες ρυθμίσεις για όλους εκείνους τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν περισσότερο από την κρίση και τη βαθιά ύφεση».