Νέα εμπλοκή, που ανέτρεψε το μεθαυριανό πρόγραμμα για ύψωση της ελληνικής σημαίας στο υποβρύχιο «Παπανικολής» στο Κίελο και έθεσε σε κίνδυνο ακόμα και την εξέλιξη της ίδιας της συμφωνίας, αναδείχθηκε σήμερα στην υπόθεση του Σκαραμαγκά.

Ads

Το προγραμματισμένο για αύριο κλείσιμο της συμφωνίας για μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των ναυπηγείων από τη ThyssenKrupp στην Abu Dhabi Mar αναβλήθηκε και μαζί αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για την Παρασκευή ύψωση της ελληνικής σημαίας στο υποβρύχιο «Παπανικολής», που θα σηματοδοτούσε την παραλαβή του από το Πολεμικό Ναυτικό.

Τα εισιτήρια του Έλληνα υπουργού Άμυνας και της αντιπροσωπείας των αξιωματικών ακυρώθηκαν χθες το πρωί, ύστερα από μια λιτή ενημέρωση ότι η διαδικασία ανύψωσης της ελληνικής σημαίας, που ήταν προγραμματισμένη για τις 15 Οκτωβρίου, αναβάλλεται.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας χαρακτηρίζει «γραφειοκρατική εμπλοκή» τους λόγους για την αναβολή, με την επισήμανση ότι η συμφωνία για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων τίθεται σε ισχύ από 22 Οκτωβρίου.

Ads

Ο επίσημος λόγος είναι ότι δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp στην Abu Dhabi Mar ή σε συνδεδεμένη με αυτήν εταιρεία. Στην ίδια ανακοίνωση μάλιστα καθίσταται σαφές ότι η ελληνική πλευρά είναι έτοιμη καθ’ όλα ακόμα και στο θέμα της πληρωμής της δόσης, που είναι 250 εκατομμύρια ευρώ.

Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιμένουν ότι η διευθέτηση των εκκρεμοτήτων είναι θέμα ημερών και προσθέτουν ότι «η συμφωνία είναι πλέον νόμος του κράτους και όλοι πρέπει να τη σεβαστούν».

Σύμφωνα με πληροφορίες της Ελευθεροτυπίας πάντως, τρία είναι τα κύματα που «έγειραν» το υποβρύχιο για δεύτερη φορά:

  • Η ρύθμιση που έχει αναλάβει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ενωση για τη διαγραφή προστίμου των Ναυπηγείων μεγαλυτέρου των 200 εκατομμυρίων ευρώ. Είχε επιβληθεί για παράνομες χρηματοδοτήσεις των Ναυπηγείων από την ελληνική κυβέρνηση. Σύμφωνα με το υπουργείο Αμυνας, το θέμα έχει ρυθμιστεί, το πρόστιμο έχει διαγραφεί. Επισήμως όμως δεν έχει δημοσιευθεί ώστε να γίνει η τελική διαγραφή, ενώ πηγές του υπουργείου έλεγαν ότι είναι θέμα ημερών.
  • Το χρέος, περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ, από πρόστιμο που έχει επιβάλει το ΣΔΟΕ στα Ναυπηγεία για φορολογικές ατασθαλίες. Η γερμανική εταιρεία φέρεται να πιέζει για διαγραφή του, αφήνοντας να διαρρεύσει ότι υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης γι’ αυτό. Από την πλευρά του υπουργείου δεν επιβεβαιώνεται τέτοια δέσμευση και αποτελεί υποχρέωση της γερμανικής εταιρείας.
  • Ξαφνικά εμφανίστηκε η αγορά των Ναυπηγείων να γίνεται από συνδεδεμένη εταιρεία με την Abu Dhabi Mar, κάτι που προβλέπεται μεν από τη σύμβαση, αλλά θα πρέπει πρώτα να γίνουν κάποιοι διαδικαστικοί έλεγχοι από την ελληνική κυβέρνηση, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στη συνέχεια.

Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν έχουν πληρωθεί για τον περασμένο μήνα και κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα πληρωθούν, διότι η μεν Abu Dhabi Mar δεν έχει ακόμα αγοράσει τα Ναυπηγεία, οι Γερμανοί δεν φαίνονται διατεθειμένοι να πληρώσουν και η ελληνική πλευρά, που πλήρωνε μέχρι τον περασμένο Αύγουστο, δεν έχει χρήματα για να πληρώσει.