Νέα στοιχεία που δεν έχουν αξιολογηθεί και διαλευκανθεί προκύπτουν από περισσότερα από 500 κρατικά και διεθνή έγγραφα σχετικά με την πτώση του ελικοπτέρου «Σινούκ», που στις 11 Σεπτεμβρίου του 2004 μετέφερε από την Αθήνα στις Καρυές του Αγίου Όρους τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Πέτρο, και τη συνοδεία του.

Ads

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το ελικόπτερο δε πληρούσε τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας, αφού οι αρμόδιοι το άφησαν να πετάξει χωρίς φορητό πομπό εντοπισμού ανάγκης (ΕLT). Εάν υπήρχε ο πομπός αυτός, οι διαδικασίες εντοπισμού θα ήταν άμεσες.

Επιπλέον, το γεγονός ότι η πτήση του δεν παρακολουθήθηκε από την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία καθυστέρησαν την επιχείρηση διάσωσης με αποτέλεσμα η νύχτα να καταστήσει ιδιαιτέρως δύσκολη την έρευνα. Η καθυστέρηση αυτή υπήρξε μοιραία για τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, ο οποίος επέζησε από τη πτώση και χαροπάλευε στη θάλασσα 28 επί ώρες, όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό θανάτου του.

Από τα στοιχεία αποκαλύπτεται επίσης ότι το ελικόπτερο πετούσε με τουρκικό κωδικό από την Πάχη Μεγάρων στον Καρέα και από τον Καρέα στην Κάρυστο, προκαλώντας σύγχυση στο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ.

Ads

Τέλος, σχετικά με τα αίτια της πτώσης τα πράγματα μπερδεύονται ακόμα περισσότερο, καθώς σύμφωνα με την έκθεση του ιατροδικαστή υπάρχουν σαφές ενδείξεις για έκρηξη εν πτήση που σημειώθηκε λόγω τεχνικής βλάβης.