Μείωση της τιμής όλων των διοδίων κατά 25% – 30% για τρία χρόνια, αλλά και τη μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα κατά 50%, προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων.

Ads


Οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, σε κοινή συνέντευξη Τύπου,
ανακοίνωσαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα, αλλά και τη δημιουργία μίας ειδικής εταιρείας του Δημοσίου, με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια. Όπως σημείωσε ο Δημήτρης Ρέππας τα έσοδα αυτά για το δημόσιο υπολογίζονται στα 20 δισ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

Το ποσό που θα συγκεντρωθεί θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους, δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, από τα κεφάλαια αυτά μπορούν να εξαγοραστούν ομόλογα που λήγουν, είτε ομόλογα από την τραπεζική αγορά.Η εταιρεία θα είναι Ανώνυμη Εταιρεία του Δημοσίου και θα έχει τον τίτλο «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως η πρόταση του ελληνικού δημοσίου, περιλαμβάνει μία ενδιάμεση συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για μία περίοδο έως τον Οκτώβριο, ή και έως το τέλος του 2011 και αυτό, επειδή τα προβλήματα, που πρέπει να επιλυθούν, είναι πολλά και η συνολική λύση απαιτεί χρόνο. Η ενδιάμεση αυτή συμφωνία θα έχει τη μορφή ενός μνημονίου, που αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες, θα υπογραφεί και θα πάρει τη μορφή νόμου, που θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή. Ακολούθως, θα γίνουν νέες συζητήσεις για μία μακροχρόνια συμφωνία στο πνεύμα των υφισταμένων συμβάσεων παραχώρησης.

Ads

«Ελπίζουμε να συμφωνήσουν και να υπογράψουν. Εμείς, ως ελληνικό δημόσιο, κάναμε το καθήκον μας και δηλώνουμε παρόντες. Πιστεύω ότι θα ανταποκριθούν και θα είναι θετικοί. Στόχος μας είναι να προχωρήσουν και να μη σταματήσουν τα έργα, που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά και να εξαλειφθούν “γεγονότα” ευθύνης του Δημοσίου. Τώρα δεν δικαιολογείται καμία αιτίαση σε βάρος του δημοσίου», δήλωσε ο Δημήτρης Ρέππας.

Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν τα έργα και υπογράμμισε ότι η τυχόν ακύρωσή τους θα έστελνε ένα λάθος μήνυμα στο εξωτερικό, ως προς την ελκυστικότητα της Ελλάδας για επενδύσεις. Για τα διόδια, ο Δημήτρης Ρέππας διευκρίνισε ότι η μείωση μπορεί να γίνει και έως το τέλος του τρέχοντος μηνός αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες και θα την επιβαρυνθεί το δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων. Επιπλέον, κάλεσε τις εταιρείες να προβούν σε αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, και στην καθιέρωση εκπτωτικών πολιτικών.