Για τρίτη ημέρα συνεχίζεται η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, οι οποίοι αντιδρούν στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, με το οποίο «ανοίγει» το μέχρι σήμερα κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Στο χορό των κινητοποιήσεων μπήκαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών Διεθνών Μεταφορών που είχαν αρχικά διαχωρίσει την θέση τους.

Ads

Νωρίς το απόγευμα σε τηλεδιάσκεψη των προέδρων των Ομοσπονδιών Φορτηγών και Βυτιοφόρων από όλη την Ελλάδα αποφασίστηκε η επ΄ αόριστον συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου και κλιμάκωσή τους.

Η απεργία έχει προκαλέσει προβλήματα στην αγορά καυσίμων, ενώ από αύριο αναμένεται να υπάρξουν ελλείψεις και σε προϊόντα.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης παραμένουν αμετακίνητοι στις θέσεις τους καθώς η κυβέρνηση εμφανίζεται αδιάλλακτη. Αύριο το πρωί αναμένεται να υπάρξει συνάντηση των δύο πλευρών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αν μέχρι αύριο δεν έχει δοθεί μία λύση τότε ενδέχεται να υπάρξει απόφαση για πολιτική επιστράτευση. Ο Υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, ερωτηθείς στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alter απέφυγε να απαντήσει σε σχετική ερώτηση και αρκέστηκε να δηλώσει ότι «θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας και θα επιδιώξουμε εθνικό μέτωπο».

Μιλώντας στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας, επεσήμανε ότι η κυβέρνηση «είναι αποφασισμένη να περάσει τις αλλαγές στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των εμπορευματικών χερσαίων μεταφορών, χωρίς να τροποποιήσει τα σημεία του». Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο επίταξης των φορτηγών δημόσιας χρήσης, ο γενικός γραμματέας απάντησε ότι πρώτα θα εξαντληθεί ο διάλογος και μετά θα ληφθούν αποφάσεις με άλλα συναρμόδια υπουργεία για να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο.

Ads

Σημειώνεται ότι από νωρίς το πρωί γίνεται μερικός ανεφοδιασμός των πρατηρίων υγρών καυσίμων από ιδιωτικές εταιρείες πετρελαιοειδών, οι οποίες χρησιμοποιούν τα βυτιοφόρα τους.

Μάλιστα ο Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης, Ευάγγελος Μαδεμλής, έδωσε εντολή στις αστυνομικές αρχές να σχηματίζουν δικογραφία, σε βάρος των ατόμων, που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιριών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης.

Ο καθηγητής Οικονομικών και γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Γιάννης Στουρνάρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, υποστήριξε ότι η απελευθέρωση του τομέα των μεταφορών μπορεί να αποφέρει κέρδος 10 μονάδων στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν την επόμενη πενταετία.

Νωρίτερα, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών αποφάσισε «να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαλόγου με την κυβέρνηση πριν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις». Οι βενζινοπώλες αντιδρούν στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο ορίζει αλλαγές στο καθεστώς ίδρυσης και λειτουργίας που διέπει τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ειδικότερα ορίζεται ότι τα πρατήρια θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων, από χώρους όπου συνωστίζονται πάνω από πενήντα άτομα.

Οι βενζινοπώλες αναφέρουν ότι το εν λόγω νομοσχέδιο «ανατρέπει το καθεστώς των αποστάσεων ασφαλείας ίδρυσης και λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων σε βάρος των βενζινοπωλών, των καταναλωτών και των πολιτών».

«Η ανάρτηση σήμερα του νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση και το αίσθημα ευθύνης έναντι των καταναλωτών την περίοδο αυτή μας οδηγεί να εξαντλήσουμε τα περιθώρια διαλόγου για την αλλαγή των διατάξεων με γνώμονα την ασφάλεια του καταναλωτικού κοινού», ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών.

Παράλληλα το ΔΣ εξουσιοδότησε το προεδρείο, εφόσον υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις, να αποφασίσει δυναμικές κινητοποιήσεις.

Οι βενζινοπώλες αναφέρουν ότι το εν λόγω νομοσχέδιο «ανατρέπει το καθεστώς των αποστάσεων ασφαλείας ίδρυσης και λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων σε βάρος των βενζινοπωλών, των καταναλωτών και των πολιτών».