Στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες, για τις οποίες η κυβέρνηση προωθεί μοντέλο ΟΣΕ με ψαλίδισμα αποδοχών και επιδομάτων, καθώς και απολύσεις του πλεονάζοντος προσωπικού που δεν θα καλύπτεται από τις μετατάξεις. Ήδη οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται να αντιδράσουν δυναμικά, προαναγγέλοντας κινητοποιήσεις.

Ads

Σύμφωνα με τα Νέα, το επόμενο διάστημα οι διοικήσεις των νεοσύστατων εταιρειών ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) και ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ) αναμένεται να ζητήσουν επισήμως από τα σωματεία των εργαζομένων την έναρξη των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων και κανονισμών εργασίας. Στόχος των διοικήσεων είναι στις νέες συμβάσεις να διατηρηθούν μόνο τα οικογενειακά επιδόματα (γάμου και παιδιών), τα χρονοεπιδόματα (ωριμάσεις) και τα επιδόματα θέσης και ανθυγιεινής εργασίας. Επίσης, οι νεοπροσλαμβανόμενοι θα αμείβονται βάσει της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Βάσει του νόμου για την εξυγίανση των συγκοινωνιών, σε περίπτωση που διοικήσεις και εργαζόμενοι δεν συμφωνήσουν, προβλέπεται οι νέες συμβάσεις να επιβληθούν με νομοθετική ρύθμιση. Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Ραγκούσης, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για απολύσεις και εφαρμογή του μέτρου της «μισθωτής εφεδρείας» στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ, εφόσον από την εφαρμογή των οργανογραμμάτων των δύο νέων εταιρειών προκύψει πλεονάζον προσωπικό που δεν θα καλύπτεται από τις μετατάξεις. «Το Μεσοπρόθεσμο και ο εφαρμοστικός νόμος ψηφίστηκαν και επομένως ισχύει ό,τι ακριβώς ψηφίστηκε» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών αναφορικά με το ενδεχόμενο των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε διαβουλεύσεις κάθώς η υπογραφή των νέων συλλογικών συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας αποτελεί γι’ αυτούς την «κόκκινη γραμμή». Μάλιστα, διαμηνύουν ότι θα απαντήσουν με νέο γύρο σκληρών κινητοποιήσεων στο ενδεχόμενο πρόσθετων περικοπών.

Ads