Την κατάργηση των σημερινών συλλογικών συμβάσεων και την επαναδιαπραγμάτευσή τους προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που παρουσίασε σήμερα ο Δημήτρης Ρέππας και ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο. Για νομοσχέδιο έκτρωμα κάνει λόγο Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και χαρακτηρίζει τον Δημήτρη Ρέππα «υπουργό μαριονέτα».

Ads

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, εκτός από την επαναδιαπραγμάτευση των συλλογικών συμβάσεων, προβλέπει την μετάταξη και συνταξιοδότηση 2.451 εργαζομένων και την κατάργηση των εκτός έδρας αμοιβών.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, αν δεν υπάρξει συμφωνία των εταιρειών με τους εργαζόμενους τότε η κυβέρνηση θα μπορεί να επιβάλει συλλογική σύμβαση εργασίας με νομοθετική πρωτοβουλία.

Επιπλέον με το νομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκτά μετοχική σύνθεση και με ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία αναζητά ιδιώτη επενδυτή, με προοπτική συμμετοχής του και στο μάνατζμεντ, κάτι που δεν πρόκειται, πάντως, να γίνει μέσω Χρηματιστηρίου στην παρούσα φάση.

Ads

Ο Δημήτρης Ρέππας πρόσθεσε ότι η ελληνική αγορά επιβατικών μεταφορών προβλέπεται να απελευθερωθεί το 2011, ενώ εκείνη των εμπορευματικών μεταφορών λειτουργεί ήδη ελεύθερα.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου το Δημόσιο αναλαμβάνει τα χρέη του ΟΣΕ, τα οποία αγγίζουν σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβέρνησης, αγγίζουν τα 10 δις ευρώ, ενώ σχεδόν το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ περιέρχεται στον έλεγχο του Δημοσίου, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να λειτουργεί ως διαχειριστής της.

Ακόμα, θα υπάρξει διαχωρισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να επιτευχθεί μία πιο ευέλικτη πολιτική στο θέμα των δρομολογίων με κατάργηση των ζημιογόνων δρομολογίων, ενώ προβλέπεται επιδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τη δρομολόγηση τρένων σε γραμμές χαμηλής πληρότητας. Μάλιστα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιτρέπεται να επιδοτείται και από Περιφέρειες ή Δήμους ώστε πραγματοποιεί δρομολόγια στη περιοχή τους. Τέλος όπως έχει ανακοινωθεί θα υπάρξει και αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τρία ακόμη νομοσχέδια, ένα για τις νέες επενδύσεις και δύο που αφορούν στην επιτάχυνση της διοικητικής Δίκης και της ποινικής δίκης.

Σχετικά με το νομοσχέδιο για τις επενδύσεις ένα από τα ζητήματα που συζητήθηκαν ήταν το ύψος των επενδύσεων και πως αυτές θα διαχωρίζονται. Όπως αναφέρθηκε ένα κριτήριο για να χαρακτηριστεί μία επένδυση μεγάλη είναι ή να είναι ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ και πάνω ή να είναι 75 εκατομμυρίων ευρώ αλλά με 200 εργαζόμενους.

«Είναι γνωστό ότι η ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας, τον Αύγουστο του 2008, με την παρουσίαση του σχεδίου οικονομικής και διοικητικής αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ. Η Νέα Δημοκρατία είχε βάλει τις “ράγες”. Με μηχανοδηγό, όμως, το ΠΑΣΟΚ, το τραίνο κινδυνεύει να “εκτροχιαστεί”. Και, γι’ αυτόν το λόγο, θα είναι υπόλογο απέναντι, τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στην Ελληνική κοινωνία», δήλωσε ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης.

«Το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ αναδεικνύει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υπηρετήσει τη στρατηγική της ΕΕ για «απελευθέρωση και ενοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών», θυσιάζοντας τις ανάγκες του λαού για γρήγορες-φθηνές-συχνές και ασφαλείς μεταφορές στο βωμό των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

«Πρόκειται για κήρυξη πολέμου στο σιδηρόδρομο και στην περιβαλλοντική νομοθεσία» σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος.