Αντίθετος με την κατάργηση ορισμένων σιδηροδρομικών γραμμών στην Ελλάδα είναι ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σε επιστολή του προς την Κομισιόν, μιλά επίσης και για επιστροφή χρηματοδοτήσεων για επενδύσεις σ’ αυτές τις γραμμές, σε περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση επιμείνει στην απόφασή της.

Ads

Η κατάργηση των υπηρεσιών γι’ αυτές και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ, κυρίως όσον αφορά τη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και καθιστά το στόχο για μείωση τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πιο δύσκολο, αναφέρεται στην επιστολή, την οποία αποκάλυψε ο ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής.

«Συμφωνεί η Επιτροπή ότι η κατάργηση αυτών των σιδηροδρομικών γραμμών δεν είναι συμβατή με τους περιβαλλοντικούς στόχους και τη μείωση των τροχαίων στην ΕΕ; Η Επιτροπή, ως θεματοφύλακας των χρηματοδοτήσεων, το θεωρεί σωστό να χρησιμοποιούνται τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ για επενδύσεις σ’ αυτές τις γραμμές και μετά να διακόπτει τη λειτουργία τους;» διερωτάται ο πρόεδρος της Επιτροπής.

«Αναφορικά με τις διατάξεις του άρθρου 57 του Κανονισμού 1083/2006 για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής, οι οποίες προβλέπουν την ανάκτηση των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν, προτίθεται η Επιτροπή να υπενθυμίσει στις ελληνικές αρχές τις διατάξεις αυτού του Κανονισμού κατά τις προσεχείς συζητήσεις;» καταλήγει.

Ads