Δύο νέοι σταθμοί διοδίων, ένας στην Ασέα Αρκαδίας και ένας στην Αγία Τριάδα Θερμοπυλών, θα λειτουργούν από τα ξημερώματα της Τρίτης (23 Νοεμβρίου). Τα ΙΧ θα πληρώνουν 1,55 ευρώ, τα δίκυκλα θα πληρώνουν 1,10 ευρώ, τα φορτηγά και λεωφορεία με λιγότερους από τέσσερις άξονες θα καταβάλουν 4 ευρώ για τη διέλευσή τους, ενώ τα βαριά οχήματα θα καταβάλουν 5,6 ευρώ.

Ads

Στην Αγία Τριάδα Θερμοπυλών έχουν διανεμηθεί και 3.000 κάρτες, στους κατοίκους των γύρω περιοχών, προκειμένου να γίνονται δωρεάν οι τοπικές διαδρομές καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του τοπικού δικτύου.

Στο μεταξύ, αντιδράσεις σημειώνονται στον σταθμό Μαλγάρων, εξαιτίας των αυξήσεων, από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που πηγαινοέρχονται πολύ συχνά στη Θεσσαλονίκη.

Σημειώνεται, ότι μέχρι την ολοκλήρωση των νέων αυτοκινητοδρόμων θα προστεθούν άλλοι 12 σταθμοί διοδίων στο σύνολο του εθνικού δικτύου.

Ads

«Αιφνιδιαστικές αυξήσεις 40% στα διόδια Μαλγάρων»

Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων κατέθεσε σήμερα η Δημοκρατική Αριστερά με θέμα τις αιφνιδιαστικές αυξήσεις κατά 40% στα διόδια Μαλγάρων.

Αναλυτικά, η ερώτηση αναφέρει:

« Από τις 16 Νοεμβρίου 2010, την επομένη των αυτοδιοικητικών εκλογών, αυξήθηκαν οι τιμές των τελών διέλευσης οχημάτων από τα κρατικά διόδια στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης στα 2,80 ευρώ (από 2 ευρώ) για τα Ι.Χ, σε 1,40 ευρώ (από 1 ευρώ) για τα δίκυκλα, στα 6 ευρώ (από 4,30 ευρώ) για τα μικρά φορτηγά και στα 7 ευρώ (από 5 ευρώ) για τα μεγάλα φορτηγά.

Σύμφωνα με το Υπουργείο η αύξηση 40% – 50% “κρίνεται αναγκαία λόγω αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ (…) και ισοσκελίζεται σε ένα βαθμό, κατόπιν συμφωνίας με την “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, η κατάργηση των διοδίων Αιγινίου που προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης”. Είναι προφανές ότι σε συνθήκες πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, η μετακύλιση του κόστους της τιμαριθμικής προσαρμογής, των συμβατικών υποχρεώσεων και της συντήρησης του οδικού άξονα που δεν έχει παραχωρηθεί στην ιδιωτική κοινοπραξία με τη σύμβαση του 2007, από τα Μάλγαρα μέχρι το Δερβένι Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και σε καμιά περίπτωση δεν θα έπρεπε να επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή – διερχόμενο.

Η αιφνιδιαστική αύξηση έχει προκαλέσεις διαμαρτυρίες και έντονες αντιδράσεις των οδηγών και κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι ετοιμάζουν κινητοποιήσεις. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει την αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων “πλήγμα για την οικονομία της Θεσσαλονίκης” επισημαίνοντας παράλληλα ότι “επηρεάζεται η καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων κατοίκων του νομού, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εθνική οδό για να πάνε στις δουλειές τους, ενώ επιβαρύνεται και το μεταφορικό κόστος εμπορευμάτων και επιβατών”.

Με δεδομένο ότι η μονοσήμαντη εισπρακτική λογική που οδήγησε στην αύξηση των τελών διέλευση των διοδίων Μαλγάρων εγείρει σοβαρά ερωτήματα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Θα επαναφέρει άμεσα τις τιμές των διοδίων Μαλγάρων σε τιμές που θα συμβαδίζουν με το κοινό αίσθημα δικαίου και θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών, μετά την απαράδεκτη αύξηση κατά 40% που ισχύει σήμερα;»