Υποβαθμίζουν το μάθημα της βιολογίας στα σχολεία οι αλλαγές στη διδασκαλία του, σε μια περίοδο, που όπως υποστηρίζουν καθηγητές και ακαδημαικοί η συγκεκριμένη επιστήμη θα έπρεπε να βρίσκεται στον πυρήνα της Παιδείας.

Ads

Κορυφαίοι επιστήμονες σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, με επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, χαρακτηρίζουν “βήμα προς τα πίσω” τις αλλαγές που προτείνονται, απογοητευμένοι από τις εξαγγελίες σχετικά με τη διδασκαλία της Βιολογίας στα σχολεία.

Επιστολή έξι πανεπισημιακών

Οι έξι πανεπιστημιακοί που υπογράφουν την επιστολή είναι οι Γεώργιος Γραμματικάκης, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστήμιου Κρήτης, Φώτης Καφάτος, καθηγητής στο Imperial College London, Αχιλλέας Γραβάνης, Ελευθέριος Ζούρος, Αλέξης Καλοκαιρινός και Ελευθέριος Οικονόμου.

Ads

Στην επιστολή τους επισημαίνουν ότι η Βιολογία αποτελεί τον κρίκο μεταξύ των θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών, που “δεν μπορούν να συζευχθούν σ΄ ένα γόνιμο και ολοκληρωμένο σύνολο χωρίς αυτή”.

Μάλιστα, απευθύνουν έκκληση στην κ. Διαμαντοπούλου να επανεξετάσει το μάθημα της Βιολογίας στο πρόγραμμα του γυμνασίου και του λυκείου, υπό το πνεύμα όχι μόνο των εφαρμογών της αλλά και της καλλιέργειας μιας υγιούς κοινωνικής συνείδησης.

Σε ανακοίνωσή της η Γενική Συνέλευση του τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναφέρει ότι “από τα προτεινόμενα μέτρα φαίνεται ότι οι απόφοιτοι του λυκείου θα ολοκληρώνουν τις σπουδές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ουσιαστικές ελλείψεις σε σημαντικά για την κατάρτισή τους θέματα” και προσθέτει ότι “αυτά στον ΄Αιώνα της Βιολογίας΄, όταν παγκοσμίως εύλογα ενδυναμώνεται η διδασκαλία των βιολογικών επιστημών, επειδή ακριβώς οι εφαρμογές τους καθορίζουν με καλπάζοντα ρυθμό πλήθος πτυχών της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, την υγεία των πληθυσμών κ.ά.”.

Η καταδίκη του μαθήματος της βιολογίας να μην περάσει

Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β) αναφέρει ότι οι αλλαγές στη διδασκαλία της Βιολογίας. “θα στερήσουν από τον μαθητή την αναγκαία γνώση ώστε να διαμορφώνει υπεύθυνες για τον εαυτό του, την κοινωνία και το περιβάλλον στάσεις και συμπεριφορές” και τονίζουν την ανάγκη “η καταδίκη του μαθήματος της Βιολογίας να μην περάσει”.

Η Π.Ε.Β έχει εκφράσει τις θέσεις της με κείμενο διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, το οποίο έχουν υπογράψει ήδη 1.167 άτομαπανεπιστημιακοί, ερευνητές, ιατρικό προσωπικό, εκπαιδευτικοί, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές στη Βιολογία κ.ά.