Μείωση κατά περίπου 2.000 του αριθμού των εργαζομένων, ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, περαιτέρω συρρίκνωση των επιδομάτων, αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου τουλάχιστον στο 1,20 ευρώ (υπάρχουν εισηγήσεις και για 1,5 ευρώ), αλλά και είσοδο ιδιωτών στον τομέα του ελέγχου του κομίστρου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τον όμιλο ΟΑΣΑ, το οποίο παρουσίασε χθες ο Δ. Ρέππας στους ελεγκτές της τρόικας των δανειστών της Ελλάδας.

Ads

Στη χθεσινή συνάντηση των ελεγκτών της τρόικας με τον υπουργό Υποδομών επαναδιατυπώθηκε η πρόταση για συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων από 5 σε 2, ενώ οι δυο πλευρές συμφώνησαν να υπάρξει πλαφόν σε ζημιές. Πρόκειται για οικονομικούς ελέγχους ανά εξάμηνο, που σε περίπτωση μη τήρησης των διαγραμμάτων θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Στη συνάντηση τέθηκε και το θέμα του ΟΣΕ. Ο κ. Ρέππας είπε ότι ήδη στις εμπορευματικές μεταφορές το καθεστώς έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μη χάνει κανένα πελάτη, οι μισθοί του προσωπικού μειώθηκαν κατά 20%, ενώ τα επιδόματα δεν υπερβαίνουν πλέον το 10% του βασικού μισθού. Σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Ρέππας είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, καθώς γίνονται συζητήσεις με επενδυτές από την Κίνα, τη Γαλλία και άλλες χώρες, αλλά δεν έχουν ακόμη προχωρήσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Τύπου, οι ελεγκτές ζήτησαν από τον υπουργό να «ασκήσει πολιτική πίεση» για το άνοιγμα επαγγελμάτων και έδειξαν ενδιαφέρον για τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης στα περίπου 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. «Όσο είμαι εγώ εδώ δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις από τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο μου», φέρεται να δήλωσε ο κ. Ρέππας κατά τη χθεσινή συνάντηση με το κλιμάκιο των ελεγκτών της οικονομίας, σημειώνοντας ότι «πριν καταλήξουμε στις αποφάσεις, έχουμε ζυγίσει κάθε βήμα, ώστε να μην αναγκαστούμε να κάνουμε πίσω».

Ads

Σωματεία Εργαζομένων ΗΣΑΠ: Ίδια συνταγή

Σε ανακοίνωσή τους τα Σωματεία Εργαζομένων στον ΗΣΑΠ υπογραμμίζουν ότι επανέρχεται στο προσκήνιο «ο μύθος των ελλειμμάτων και η ίδια συνταγή της κατασυκοφάντησης των συγκοινωνιών και της διαπόμπευσης των εργαζόμενων». Την ίδια στιγμή σημειώνουν πως δεν ειπώθηκε «ούτε κουβέντα για τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν στις συγκοινωνίες διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις. Ούτε κουβέντα για τις διορισμένες διοικήσεις, για την κακοδιαχείριση, τις υπερτιμημένες προμήθειες, τα υπερκοστολογημένα έργα, την αδιαφάνεια, την αναξιοκρατία και τη ρεμούλα». Καταλήγοντας επισημαίνουν πως είναι αναγκαίος ο κοινός βηματισμός των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ώστε να αποκρουστούν οι «βίαιες αλλαγές που ετοιμάζουν με την κατάργηση θεσμικών, οικονομικών και εργασιακών δικαιωμάτων».

Πηγή: Έθνος, Αυγή, Τα Νέα

Διαβάστε επίσης:
Απολύσεις στο Δημόσιο ζητά ο πρόεδρος του ΣΕΒ