Στην απόφαση για επιστράτευση των εκπαιδευτικών αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM. «Για έναν εκπαιδευτικό, που προέρχεται από οικογένεια εκπαιδευτικών, η επιστράτευση ήταν μία δύσκολη αλλά επιβεβλημένη απόφαση. Δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσουμε την ηρεμία των νέων ανθρώπων», επισήμανε.

Ads

«Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έπραξε το καθήκον της με άψογο τρόπο, κάτι που φαίνεται από την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων. Γι’ αυτό είμαι ευγνώμων προς την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και δασκάλων. Νομίζω ότι συμφωνούν και αυτοί, ότι η μορφή της αντίδρασης που επελέγη από το συνδικαλιστικό τους όργανο, θα μπορούσε να είχε πάρει άλλους τρόπους και να γίνει σε άλλους χρόνους και είμαι σίγουρος ότι συμφωνούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
 
Το μείζον είναι ότι οι εξετάσεις έγιναν και διεξάγονται κανονικά, και αυτό ήταν το μεγάλο διακύβευμα. Από κει και πέρα, όπως πάντα γίνεται, κι όπως πάντα έκανε το Υπουργείο, είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο. Δίνουμε μεγάλη προσοχή στα αιτήματα των εκπαιδευτικών γιατί πράγματι οι εκπαιδευτικοί είναι η ραχοκοκαλιά της κοινωνίας.
 
Η διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων γι’ αυτό και όποιες διευκρινίσεις γίνονται από αυτήν», συνέχισε ο υπουργός.
 
Παράλληλα, ο υπουργός αναφερόμενος στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, σημείωσε: «Το υπάρχον νομικό πλαίσιο ενδεχομένως να χρήζει κάποιων βελτιώσεων. Για παράδειγμα, θεωρώ πως χρειάζεται και ενσωμάτωση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
 
Αλλά το πρόβλημα ξεκινάει όταν το όποιο νομοθέτημα γίνεται αντικείμενο διαμάχης των άκρων. Ενίοτε τα άκρα τρέφονται από την παραβατικότητα, εκμεταλλευόμενα ακόμα και τους ίδιους τους κανόνες που μια χώρα θεσπίζει.
 
Σε κάθε περίπτωση ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, καθώς και όλα αυτά τα κοινωνικά φαινόμενα λύνονται δευτερευόντως με κατασταλτικό και νομοθετικό τρόπο. Λύνονται κυρίως με την ωρίμανση μιας κοινωνίας που αλλάζει και αυτό μπολιάζεται μέσα από τη νοοτροπία και την Παιδεία.
 
Με άλλα λόγια μπορούμε να συζητήσουμε για την αναγκαιότητα του όποιου νομοθετήματος που μπορεί επικουρικά να προσφέρει στην αντιμετώπιση ενός σοβαρού κοινωνικού φαινομένου. Τέτοια κοινωνικά φαινόμενα κυρίως αντιμετωπίζονται μέσα από την Παιδεία και μέσα από την Αναγέννηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος».