«Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, διασφαλίζοντας από τη μια το δικαίωμα των υπαλλήλων στην εργασία και απαλλάσσοντας από την άλλη το κράτος από μια οικονομική αιμορραγία» επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, ένα 24ωρο μετά την έγκριση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Ads

Σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, ο κ. Ρέππας ανέφερε σχετικά με το προσωπικό ότι θα μειωθεί σημαντικά, καθώς θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου περίπου 2.500 εργαζόμενοι, το μισθολογικό καθεστώς των οποίων, θα είναι ίδιο με των υπαλλήλων στις υπηρεσίες που θα πάνε.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ισχύουν τα επιδόματα που προβλέπει ο κανονισμός εργασίας στον ΟΣΕ. Γι’ αυτούς που θα μείνουν στον ΟΣΕ δεν θα υπάρξει μείωση του μισθού, αλλά και σε αυτούς τα επιδόματα θα περικοπούν, τα οποία, όπως είπε, πολλές φορές φτάνουν το διπλάσιο του μισθού.

Σε ό,τι αφορά τα χρέη του ΟΣΕ ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει τις οικονομικές υποχρεώσεις που έχει ο Οργανισμός, η ακίνητη περιουσία του οποίου, όμως, περνάει στο κράτος. Αποσαφήνισε ότι ένα μεγάλο μέρος του ελλείμματος των 10,7 δις ευρώ του ΟΣΕ οφείλεται στο γεγονός ότι οι επενδύσεις που έγιναν στη σιδηροδρομική υποδομή εδώ και αρκετά χρόνια, χρηματοδοτήθηκαν μέσω δανείων που αναγκάστηκε να συνάψει ο ΟΣΕ και όχι μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Ξεκαθάρισε επιπλέον ότι από του χρόνου η κυβέρνηση θα υποχρεούται εκ του μνημονίου να εγγράφει στο δημόσιο χρέος τα ελλείμματα, είτε από τον ΟΣΕ, τις υπόλοιπες ΔΕΚΟ και τους ΟΤΑ.
Με απεργίες θα υποδεχτούν το νομοσχέδιο οι εργαζόμενοι

Ads

Με απεργίες θα υποδεχτούν το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο. Παρά τις εκλογές για το νέο ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών που ανέδειξαν πρώτη δύναμη την ΠΑΣΚ η ομοσπονδία δεν φαίνεται διατεθειμένη να αλλάξει τη στάση της.

Ο απερχόμενος πρόεδρος, Νίκος Κιουτσούκης, από τη συνδικαλιστική παράταξη της ΔΑΚΕ προειδοποίησε για το εύρος των κινητοποιήσεων επισημαίνοντας ότι το υπουργείο μέχρι στιγμής έχει κλειστή την πόρτα του για τους εργαζόμενους. Επιπλέον τόνισε ότι με τις μετατάξεις οι εργαζόμενοι θα πηγαίνουν σε άλλο εργασιακό περιβάλλον, με άλλες αποδοχές και χωρίς να παίρνει μαζί του τα δικαιώματα που έχει αποκτήσει στον ΟΣΕ.

Έκανε επιπλέον λόγο για συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και μετατροπή του ελληνικού σιδηρόδρομου σε «λούνα παρκ» αφού όπως τόνισε το νομοσχέδιο προβλέπει πως τις καθημερινές θα υπάρχουν τμήματα του σιδηροδρόμου που δεν θα λειτουργούν.

Την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή το νομοσχέδιο

«Να αποφασίσει η κυβέρνηση αν θέλουμε κανονικό σιδηρόδρομο ή σιδηρόδρομο-λούνα παρκ, που θα λειτουργεί μόνο τα Σαββατοκύριακα» δήλωσε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο ωφελεί τους ανταγωνιστές των τρένων, δηλαδή τα ΚΤΕΛ. «Η απόφασή μας είναι απεργία διαρκείας, που θα ξεκινήσει ταυτόχρονα με τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή» ξεκαθάρισε ο Ν. Κιουτσούκης.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται η εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας θα γίνεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου ΟΣΕ, θα εγκρίνεται από τη Διυπουργική Επιτροπή που παρακολουθεί τις ΔΕΚΟ.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιδιωχθεί στρατηγική συμμαχία με ιδιώτη επενδυτή, στον οποίο θα παραχωρηθεί το 49% και θα αναλάβει τη διοίκηση και το management. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως εταιρεία λειτουργίας, θα είναι υποχρεωμένη να πληρώνει στον ΟΣΕ μίσθωμα για την υποδομή που χρησιμοποιεί.

Από την πλευρά του ο κ. Ρέππας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κλείσουν ζημιογόνες γραμμές και να αυξηθούν τα κόμιστρα, ενώ οι ατέλειες θα καταργηθούν ενώ το κράτος θα επιδοτεί την εταιρεία μόνο για κάποιες κατηγορίες όπως τα ΑΜΕΑ και τους στρατεύσιμους.