«Προ τετελεσμένων» θεωρούν ότι βρέθηκαν καθηγητές Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) μετά από την κατάθεση -χθες τη νύχτα- του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, το οποίο υπέστη σε τροποποιήσεις, εκτιμάται ότι αφήνει ανοιχτό «παράθυρο» για την εισαγωγή αποφοίτων ΙΕΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ads

Η συγκεκριμένη δυνατότητα, η οποία θα έγκειται σε απόφαση των ίδιων των πανεπιστημιακών, δεν είναι σίγουρο ότι θα καταλήγει σε πτυχίο. Σημειώνεται, παράλληλα, πως θα είναι δυνατή η χορήγηση πτυχίων κατόπιν 3ετών σπουδών.

Το ν/σ προβλέπει ότι τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να έχουν ορίσει το αργότερο έως τις 15 Ιανουαρίου 2012 το νέο Συμβούλιο Ιδρύματος, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν θα λάβουν χρηματοδότηση, και ορίζει ότι η επιλογή των εξωτερικών μελών των Συμβουλίων θα γίνεται με αυξημένη πλειοψηφία των εσωτερικών μελών. Πλειοψηφία 2/3 θα απαιτείται και για την επιλογή του πρύτανη και των κοσμητόρων.

Παράλληλα, προβλέπεται κοινό πρόγραμμα σπουδών στα τμήματα της ίδιας σχολής για το πρώτο έτος και δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ τμημάτων. Αναφορικά με το ζήτημα του πανεπιστημιακού ασύλου, τονίζεται απλώς ότι η διάπραξη αξιόποινων πράξεων θα αντιμετωπίζεται με την κοινή νομοθεσία. Ο νέος νόμος θα εφαρμοστεί πλήρως το Σεπτέμβριο του 2012, αν και αλλαγές θα αρχίσουν ήδη από το Σεπτέμβριο του 2011.

Ads

Σύμφωνα με την ΠΟΣΔΕΠ, «το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη βουλή η υπουργός, εκτός από τη διατήρηση της ονομασίας του Τμήματος και την εισαγωγή των φοιτητών σε αυτό, δεν ενσωματώνει τις ουσιαστικές προτάσεις δύο ομοσπονδιών και της ένωσης Ελλήνων ερευνητών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης και την υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας».

Οι πανεπιστημιακοί υπογραμμίζουν ότι ένας νόμος εφαρμόζεται μόνο όταν διασφαλίζει τη συναίνεση της πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας και σε αυτό το πλαίσιο καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μελετήσει προσεκτικά τις προτάσεις τους και να αποφασίσει ουσιαστικές αλλαγές στο προτεινόμενο νομοσχέδιο.