Ανέβηκαν την Πέμπτη οι τόνοι στη Βουλή, με την υφυπουργό Παιδείας να αρνείται τις κατηγορίες για fast track αλλαγές στην Παιδεία χωρίς διάλογο, κάνοντας λόγο για «στείρα» κριτική της αντιπολίτευσης που λέει συνολικά «όχι» στις συνενώσεις. Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι των ΝΔ, ΛΑΟΣ και Οικολόγων Πράσινων αποχώρησαν από τη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), αντιδρώντας στο γεγονός ότι δεν είχαν έρθει νωρίτερα σε γνώση τους οι προτάσεις της υπουργού για το «νέο λύκειο». Από την πλευρά τους, οι καθηγητές Πληροφορικής εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τη διδασκαλία του μαθήματός τους στο Λύκειο.

Ads

Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου σημείωσε πως «δεν υπάρχουν φαστ τρακ αλλαγές στην Παιδεία, όπου όμως δεν πρέπει να υπάρχουν μόνο λόγια αλλά και έργα».

Ο πρώην υφυπουργός της ΝΔ, Σπύρος Ταλιαδούρος κατηγόρησε την κυβέρνηση για έλλειψη διαλόγου, σημειώνοντας ότι οι αλλαγές γίνονται μόνο για εξοικονόμηση πόρων και τελικά δεν θα έχουμε «νέο ποιοτικό σχολείο» αλλά «νέο φθηνό σχολείο». Από την πλευρά του, ο Γιάννης Πρωτούλης από το ΚΚΕ σχολίασε πως «ούτε για νέο λύκειο πρόκειται, ούτε καινοτόμες, ούτε πρωτοποριακές είναι οι αλλαγές της κυβέρνησης», ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης από το ΛΑ.Ο.Σ. εκτίμησε ότι οι συνενώσεις ως γενική κατεύθυνση είναι σωστή και χαρακτήρισε θετικές τις προτάσεις, όμως επέκρινε τον τρόπο που το χειρίστηκε επικοινωνιακά η κυβέρνηση. Τέλος, ο Τάσος Κουράκης από το ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για υποβάθμιση των σχολείων και για εμπαιγμό των εκπαιδευτικών.

Ένταση επικράτησε και στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, (ΕΣΥΠ), με τους εκπροσώπους των κομμάτων Ν.Δ. ΛΑΟΣ και Οικολόγων Πράσινων να αποχωρούν από τη σημερινή συνεδρίαση.

Ads

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα δημιουργήθηκε γιατί δεν είχαν έρθει νωρίτερα σε γνώση τους οι προτάσεις της υπουργού για το «νέο λύκειο». Πάντως, το ΛΑΟΣ, σε ανακοίνωσή του για το θέμα αναφέρει ότι «οι ιδέες της κ. Διαμαντοπούλου, δεν είναι για πέταμα. Χρειάζονται όμως, περαιτέρω επεξεργασία, μεγαλύτερη εφευρετικότητα και σαφώς πιο υπεύθυνους χειρισμούς». Πιθανότατα, η συνεδρίαση θα επαναληφθεί την ερχόμενη εβδομάδα.

Η αποχώρηση των εκπροσώπων των κομμάτων από το ΕΣΥΠ σχολιάστηκε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με την κ. Χριστοφιλοπούλου να σημειώνει ότι το υπουργείο αναζητά το διάλογο αλλά τα δύο κόμματα αποχώρησαν. Άμεση ήταν η απάντηση του πρώην υπουργού Παιδείας της ΝΔ Άρη Σπηλιωτόπουλου, ο οποίος διευκρίνισε ότι το κόμμα του αποχώρησε γιατί ενώ στην ημερήσια διάταξη ήταν τα προγράμματα σπουδών, ξαφνικά η υπουργός σήμερα έφερε προηλειμμένες αποφάσισε για τον νέο λύκειο και επιχείρησε να κάνει διάλογο πάνω σε αποφάσεις που είχαν ήδη ληφθεί.

Αντιδρούν και οι καθηγητές Πληροφορικής για το «Νέο Λύκειο»

Την αντίθεσή τους στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τη διδασκαλία του μαθήματος Πληροφορικής στο Λύκειο εξέφρασε με ανακοίνωσή της και η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Η τελική πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο σε σχέση με την Πληροφορική, απέχει από την εκφρασμένη θέληση και τις ανάγκες της κοινωνίας», σημειώνει η Ένωση, τονίζοντας ότι «το μάθημα δεν γίνεται υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές του Λυκείου και ειδικά η απουσία του –και μόνον αυτού- από τα διδασκόμενα στην Α’ Λυκείου μαθήματα, θα δημιουργήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό σε όλους τους μαθητές που θα το επιλέξουν στις επόμενες τάξεις, ενώ θα υπάρχουν μαθητές που τελειώνοντας το Λύκειο δεν θα έχουν διδαχθεί ούτε για μια ώρα αντικείμενο Πληροφορικής».

Το δ.σ. της ΠΕΚΑΠ τονίζει ότι θα τοποθετηθεί ολοκληρωμένα και θα καταθέσει τις αντιπροτάσεις του στο υπουργείο Παιδείας, αφού μελετήσει τις επόμενες ημέρες όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου και μετά τη σχετική διαβούλευση που θα γίνει στο πλαίσιο του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, από 1 έως 3 Απριλίου 2011 στα Γιάννενα με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο».