Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης.

Ads

Εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας, ο Χρήστος Σταϊκούρας σχολίασε: «Η ΝΔ είναι θετική στο άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος, έχουμε ενστάσεις σε επιμέρους ζητήματα, καλούμε τους συνδικαλιστές να προσέλθουν στον διάλογο και δεν πρέπει να συζητείται θέμα επιστράτευσης».

Να αποσύρει το νομοσχέδιο για τις οδικές μεταφορές και να προχωρήσει σε έναν ευρύτατο διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και την κοινωνία προκειμένου να εξασφαλιστούν οι ευρύτατες δυνατές συναινέσεις, κάλεσε την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης.

Ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών από την πλευρά του, σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει καθυστερήσει να απελευθερώσει την αγορά, παρά τις αποφάσεις από το 2008 της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, του ΣτΕ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο δε πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Παύλος Ραβάνης, δήλωσε μέσω του ιδίου σταθμού ότι «το δικαίωμα της απεργίας πρέπει να ασκείται, αλλά θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η βαρύτητα των συνεπειών στην οικονομία και την κοινωνία».

Ads

«Μια κλειστή, ολιγάριθμη συντεχνία χρησιμοποιεί αυτές τις μέρες τα προνόμια που τους παρείχε το πελατειακό κράτος, ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου, δίνοντας μάχη οπισθοφυλακής και ιδιοτέλειας, ενάντια στις επιτακτικές ανάγκες και τις προοπτικές της εθνικής οικονομίας», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος. «Η πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίσει τους εκβιαστές της με τη δέουσα αποφασιστικότητα, στέλνοντας ταυτόχρονα σε όλα τα κλειστά συμφέροντα, το μήνυμα ότι ματαιοπονούν αντιμαχόμενα το μέλλον», πρόσθεσε

Στο μεταξύ, στη Θεσσαλονίκη, εντολή για σχηματισμό δικογραφιών σε βάρος ατόμων που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτικών εταιριών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης έδωσε στις αστυνομικές αρχές ο Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης, Ευάγγελος Μαδεμλής.

Στην αγορά, οι ελλείψεις υγρών καυσίμων γίνονται όλο και πιο αισθητές με όλο και λιγότερα πρατήρια, τόσο στην Αττική όσο και στην επαρχία να διαθέτουν βενζίνη, καθώς τα περίπου 300 ΙΧ βυτιοφόρα, έναντι των 1.500 ΔΧ που απεργούν, δεν επαρκούν για την τροφοδοσία της αγοράς. Για ακόμα μία φορά δεν λείπουν τα κρούσματα κερδοσκοπίας, με την τιμή της απλής βενζίνης να κινείται πάνω από 1.50 ευρώ ενώ η σούπερ ξεπερνά ακόμα και το 1.70 εύρω το λίτρο. Στα Χανιά, κατά τη σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Κρήτης Υποστράτηγου Φώτη Γεωργόπουλου, συμφωνήθηκε να επιτραπεί για το νομό Χανίων, ο εφοδιασμός των πρατηρίων με οχήματα ιδιωτικής χρήσεως που διαθέτουν οι εταιρείες καυσίμων. Χθες, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών αποφάσισε «να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαλόγου με την κυβέρνηση πριν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις».