Το ένα εκατομμύριο αγγίζει ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής. Αυτό σημαίνει ότι περίπου ένα στα έξι αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχει ασφάλεια. Χαρακτηριστικό της εκρηκτικής τάσης είναι ότι πέρυσι το ποσοστό των ανασφάλιστων Ι.Χ. είχε υπολογιστεί σε 10% επί των κυκλοφορούντων, ποσοστό που ενδεχομένως να αυξηθεί το χειμώνα για τον οποίο έχει προβλεφθεί ακόμη μεγαλύτερη εργασιακή επισφάλεια.

Ads

Παράλληλα εκτός από ανασφάλιστα, στους δρόμους κυκλοφορούν και οχήματα σε κακή κατάσταση καθώς οι οδηγοί που δεν πληρώνουν τα ασφάλιστρα διστάζουν να προχωρήσουν σε έλεγχο του οχήματος τους καθώς είναι απαραίτητο να επιδείξουν το ασφάλιστρό τους στο ΚΤΕΟ.

«Οι άνθρωποι απλώς δεν πληρώνουν για ασφάλεια αυτοκινήτου. Είτε τα αφήνουν στην άκρη για όσο διάστημα δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά είτε τα κυκλοφορούν το λιγότερο δυνατό. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που κυκλοφορούν “για όσο δεν με πιάνουν”» αναφέρει ασφαλιστής στην Καθημερινή.

«Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και έχει αλυσιδωτές συνέπειες», εξηγεί στην εφημερίδα η νομική σύμβουλος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Μαρία Φαράντου. «Η ζημιά είναι μεγάλη τόσο για τις εταιρείες, όσο και για το κράτος, το οποίο ως γνωστόν λαμβάνει φόρο επί των ασφαλίστρων (σ.σ. ανέρχεται στο 10%)». Το δημοσίευμα αναφέρει ότι σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις οι ετήσιες απώλειες για το κράτος αγγίζουν τα 15 εκ. ευρώ.

Ads

Η κ. Φαράντου, επισημαίνει επίσης ότι οι οδηγοί που θα υποστούν ζημιές από ανασφάλιστο όχημα αποζημιώνονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου, το οποίο συντηρείται από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και τους ασφαλισμένους. Το Επικουρικό Κεφάλαιο όμως έχει φτάσει σε οριακά σημεία, σύμφωνα με την ίδια και είναι αμφίβολο εάν θα μπορέσει να σηκώσει άλλα βάρη.

Το μεγαλύτερο κίνδυνο φυσικά διατρέχουν οι ίδιοι οι ανασφάλιστοι οδηγοί ή όσοι εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα με ανασφάλιστο οδηγό. Ωστόσο, μολονότι οι πιθανότητες εμπλοκής με ανασφάλιστο όχημα έχουν αυξηθεί, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. διστάζουν να συμπεριλάβουν στα συμβόλαιά τους τις απαραίτητες δικλίδες, λόγω του έστω χαμηλού επιπλέον κόστους. Οι ειδικοί συνιστούν να συμπεριλάβουμε και την κάλυψη της νομικής προστασίας, με την οποία ο ασφαλισμένος εξασφαλίζει τουλάχιστον τη νομική διεκδίκηση των χρημάτων της αποζημίωσης από τον κάτοχο του ανασφάλιστου Ι.Χ. ή το Επικουρικό Κεφάλαιο.

Αναφορικά με τις κυρώσεις για τον οδηγό ανασφάλιστου οχήματος προβλέπεται η αφαίρεση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για 12 μήνες, ενώ στην περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος προβλέπεται η αφαίρεση άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για 24 μήνες. Ο νόμος προβλέπει και ποινικές κυρώσεις, οι οποίες ανάλογα με την περίπτωση αφορούν φυλάκιση από 2 έως 12 μήνες και χρηματικό πρόστιμο έως 1.000 ευρώ.