Σήμερα συνεδριάζει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, η οποία αναμένεται να επικυρώσει την επ’ αόριστων απεργία από τη μέρα κατάθεσης του επίμαχου νομοσχεδίου στη Βουλή, την οποία αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων. Τα φορτηγά και βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης απεργούν για τρίτη συνεχή μέρα, ενώ σταδιακά εξαντλούνται τα αποθέματα καυσίμων στην χωρίς τροφοδοσία αγορά. Φυσικά δεν λείπουν και τα περιστατικά αισχροκέρδειας, με πρατήρια να εκμεταλλεύονται την κατάσταση και να εκτοξεύουν την τιμή των καυσίμων στα ύψη.

Ads

Σημειώνεται ότι από νωρίς το πρωί γίνεται μερικός ανεφοδιασμός των πρατηρίων υγρών καυσίμων από ιδιωτικές εταιρείες πετρελαιοειδών, οι οποίες χρησιμοποιούν τα βυτιοφόρα τους.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου των βενζινοπωλών μιλούν για «αιφνιδιαστικά μέτρα κατ’ εντολή της τρόικας, η οποία επιβάλλει τη μονοπώληση της αγοράς από μεγάλα συμφέροντα ως μέτρο εξόδου από την κρίση», ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κάνει λόγο για αιφνιδιασμό και εμπαιγμό του κλάδου των βενζινοπωλών σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της ότι «με τις μεθοδεύσεις αυτές καταργούνται για πολλοστή φορά στην πράξη οι υποσχέσεις της κυβέρνησης για διάλογο και διαβούλευση με την κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς».

Οι έμποροι από την πλευρά τους ζητούν από κυβέρνηση και απεργούς να συζητήσουν και να βρεθεί λύση έτσι ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα. Μάλιστα χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνο Μίχαλο, τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Γ. Κασιμάτη, και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Β. Κορκίδη, με τους εκπροσώπους του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου επεσήμαναν «την ανάγκη άμεσης διακοπής των απεργιακών κινητοποιήσεων των φορτηγών ΔΧ», όπως μεταδίδει το Σκάι.

Ads

Οι επιχειρηματίες, πάντως, αν και τάσσονται υπέρ του ανοίγματος του επαγγέλματος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών, υποσχέθηκαν ότι θα τείνουν χείρα βοηθείας με αντάλλαγμα την άμεση διακοπή των απεργιακών κινητοποιήσεων, με το ΕΒΕΑ να ανακοινώνει ότι θα ζητήσει να περιληφθούν ορισμένα από τα αιτήματά τους στο νομοσχέδιο και ειδικότερα αυτό που αφορά τη μη απαξίωση των περιουσιακών τους στοιχείων. Οι δε έμποροι (ΕΣΕΕ) πρότειναν να δοθεί σε κάθε κάτοχο παλαιάς άδειας μια άδεια δωρεάν ώστε να διπλασιαστεί η προσφορά και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς. Για τους πρατηριούχους βενζινοπώλες πρότειναν να τους δοθεί το δικαίωμα να διαθέτουν ιδιόκτητα βυτιοφόρα για να εξυπηρετούν την επιχείρησή τους.

Πάντως, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Ρέππα αλλά και το Μέγαρο Μαξίμου, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο υποχώρησης από τις κυβερνητικές αποφάσεις. Ο κ. Ρέππας ανέφερε μάλιστα χθες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ότι «εναλλακτική λύση δεν υπάρχει» και, ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση από τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις μόνο προς το χειρότερο (για τα συμφέροντα των ιδιοκτητών φορτηγών) θα μπορούσε να οδηγήσει. Ο κ. Ρέππας συνέστησε ψυχραιμία στους πολίτες σημειώνοντας πως οι εταιρείες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.

Ο πρόεδρος των Εμπόρων Υγρών Καυσίμων Νομού Αττικής, Γιώργος Μασαλής, δήλωσε σήμερα στην τηλεόραση του Σκάι ότι περισσότερα από 30 βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιρειών έχουν φορτώσει καύσιμα από τα διυλιστήρια την Τρίτη το πρωί, προσθέτοντας ωστόσο ότι είναι πολύ λίγα για να καλύψουν τις ανάγκες που καλύπτουν τα 600 δημόσιας χρήσης βυτιοφόρα. «Οι πλήρεις επιπτώσεις από την έλλειψη καυσίμων θα φανούν σε μία εβδομάδα» σημείωσε ο κος Μασαλής. Στο μεταξύ, χθες ο γ. γ. του υπουργείου Υποδομών Χ. Τσιόκας επικοινώνησε με την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, ζητώντας να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη τροφοδοσία από τα διυλιστήρια, καθώς έχει ξεκινήσει ο αποκλεισμός των δεξαμενών από απεργούντες οδηγούς φορτηγών.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και α’ αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης σχολίασε χθες ότι «η στιγμή είναι ακατάλληλη για την πραγματοποίηση αυτής της απεργίας, που ουσιαστικά στρέφεται κατά της Ελλάδας με αποτέλεσμα για μια ακόμη φορά η Ελλάδα να πρωταγωνιστεί στα διεθνή ΜΜΕ με αρνητικές ειδήσεις». «Οι ανταγωνιστές μάς περιμένουν στη γωνία», πρόσθεσε και τόνισε ότι τη στιγμή που η Τουρκία σημειώνει αύξηση 20%, εμείς θα έχουμε πτώση εσόδων 10% για φέτος. Σύμφωνα με τον κο Ανδρεάδη, η παρούσα απεργία έπρεπε να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο και επισήμανε ότι ο ΣΕΤΕ προτίθεται να μεσολαβήσει σε ό,τι χρειαστεί προκειμένου να επιτευχθεί λύση στο πρόβλημα.

Την κατανόηση των αιτημάτων των διαφόρων επαγγελματικών ομάδων εξέφρασε με δήλωσή του ο Πάνος Παναγιωτόπουλος από τη μεριά της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος ωστόσο έκανε έκκληση προς όλους «να μην τινάξουν στον αέρα τον Τουρισμό και την ελληνική οικονομία, αυτό το δύσκολο καλοκαίρι». Δεν θα δεχθεί σε καμία περίπτωση το ΚΚΕ «την απεργοσπαστική τοποθέτηση της κυβέρνησης, η οποία δεν θέλει τις απεργίες» δήλωσε η Αλέκα Παπαρήγα, η οποία κάλεσε σε εγρήγορση τους εργαζόμενους και να προετοιμαστούν σε έναν αγώνα με σύνθημα «δεν αναγνωρίζουμε το χρέος, δεν αναγνωρίζουμε το μνημόνιο».

Διαβάστε επίσης: Απεργούν φορτηγά – βυτιοφόρα ενώ «στεγνώνουν» τα πρατήρια καυσίμων