Τους φοιτητές που «διαταράσσουν τη λειτουργία του» τιμωρεί για πρώτη φορά Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Ο λόγος για το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο επέβαλε ποινή αναστολής της φοίτησης με αναστολή σε δυο φοιτητές του. Την ίδια στιγμή σειρά αλλαγών από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, τόσο στη δομή της εκπαίδευσης, όσο και στο στελεχιακό δυναμικό της σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τη φετινή χρονιά.

Ads

Οι φοιτητές αυτοί, μέλη της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, κατηγορούνται ότι είχαν διαλύσει επανειλημμένως γενικές συνελεύσεις του συγκεκριμένου τμήματος, με αποτέλεσμα το πανεπιστήμιο να αποφασίσει την παραδειγματική τιμωρία τους με εξάμηνη αναστολή φοίτησης.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που ελληνικό πανεπιστήμιο επιχειρεί να επιβάλλει την τάξη στο εσωτερικό του με νομικές ποινές σε όσους καταλύουν την ακαδημαϊκή λειτουργία. Μέχρι τώρα τα πανεπιστήμια στις συχνές περιπτώσεις επεισοδίων ή αυθαίρετων καταλήψεων επέλεγαν να κλείσει όσο πιο σύντομα το θέμα χωρίς ουσιαστικές κυρώσεις.

Η ποινή που επιβλήθηκε στους δυο φοιτητές βασίζεται στις διατάξεις του Εσωτερικού Κανονισμού του πανεπιστημίου Πατρών, ο οποίος συμπληρώνεται από τον Πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό για τα ΑΕΙ του υπουργείου Παιδείας και θεωρείται αρκετά σημαντικό μήνυμα προς την ακαδημαϊκή κοινότητα της πόλης.

Ήδη, πάντως, το παράδειγμα φέρονται να ακολουθούν και άλλα πανεπιστήμια και τμήματα, καθώς πειθαρχικό συμβούλιο ετοιμάζεται και για φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών στο ίδιο ΑΕΙ. Ο λόγος για την περίπτωση μικρής ομάδας φοιτητών της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, οι οποίοι και έχουν καταλάβει χώρο 15 τ.μ. εντός του ΑΕΙ. Όταν, όμως, οι φοιτητές διέλυσαν και τη γενική συνεδρίαση του τμήματος, τότε ο πρόεδρός του αποφάσισε να ξεκινήσει την πειθαρχική διαδικασία.

Ads

Διορισμός εκπαιδευτικών και νέα προγράμματα σπουδών

Στο διορισμό περίπου 2.000 μόνιμων εκπαιδευτικών προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας, ενώ παράλληλα από τη νέα σχολική χρονιά αναμένεται να εφαρμοστούν νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Η αρχή θα γίνει πιλοτικά σε 110-130 Δηµοτικά και Γυµνάσια τον Σεπτέµβριο του 2011 και οι αλλαγές αυτές θα γενικευτούν σε όλα τα σχολεία τη σχολική χρονιά 2012-13. Θα εισχαθούν νέοι τρόποι διδασκαλίας και χειρισµού της διδακτέας ύλης, ενώ, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, δεν προβλέπονται νέα βιβλία.

Ακόμη, νέο ωρολόγιο πρόγραµµα για την Α΄τάξη Λυκείου, το οποίο θα εφαρµοστεί τη νέα χρονιά 2011-12 αναμένεται να ανακοινώσει πριν από το τέλος Μαρτίου, το υπουργείο Παιδείας. Στο νέο αυτό πρόγραµµα, πάντως, δεν θα υπάρχουν σηµαντικές διαφορές στα μαθήματα και στην ωρολόγια κατανομή τους σε σχέση µε ό,τι ισχύει µέχρι σήµερα, ενώ το µάθηµα της Ιστορίας θα είναι υποχρεωτικό για όλους τους µαθητές της Α΄τάξης του Λυκείου.

Παράλληλα, τη νέα σχολική χρονιά θα διοριστούν λιγότεροι μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε σχέση με την προηγούμενη. Συγκεκριμένα, τη νέα σχολική χρονιά θα προσληφθούν λιγότεροι από 2.000 µόνιµοι εκπαιδευτικοί και µέσα σε αυτούς υπολογίζονται και οι επιτυχόντες και διοριστέοι του επικείµενου διαγωνισµού Ειδικής Αγωγής. Το υπουργείο Παιδείας μπορεί να ανακοινώσει τον συγκεκριμένο αριθμό τον Ιούνιο, όταν θα γνωρίζει τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα υποβάλλουν αίτηση για συνταξιοδότηση, καθώς θα ισχύσει η αναλογία 1 προς 5.

Για τον γενικό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ), πάντως, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ακόμη καταλήξει όσον αφορά στο χρόνο διεξαγωγής του, ενώ σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, η πρόθεση του υπουργείου είναι να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός μέσα στο 2012. Παρόλα αυτά η ημερομηνία, όσο και οι νέοι όροι διεξαγωγής του διαγωνισμού θα συγκεκριμενοποιηθούν στα τέλη του α’ εξαμήνου του 2011.

Οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου σε άμεση σύνδεση με την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Αργότερα, πιθανόν στο τέλος του α΄εξαµήνου του 2011, αναμένεται να ανακοινωθεί το νέο ωρολόγιο πρόγραµµα µε τις επιλογές µαθηµάτων για τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ημερήσιου τύπου. το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται διάφορα σενάρια όσον αφορά την κατανοµή των µαθηµάτων και την ανάπτυξη των επιλογών µαθηµάτων από τους µαθητές, καθώς οι δυο αυτές τάξεις θα συνδέονται άµεσα µε την πρόσβαση στις Ανώτατες Σχολές.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά το νέο τρόπο πρόσβασης στα πανεπιστήµια ορίζεται ότι στη διάρκεια της φοίτησής του στη Β΄ και Γ΄ τάξη του Λυκείου ο υποψήφιος θα παρακολουθεί µικρό αριθµό υποχρεωτικών µαθηµάτων, µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες που θα τον οδηγούν στην οµάδα σχολών της επιλογής του. Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα, ενώ στο τέλος του Λυκείου οι υποψήφιοι θα δίνουν εξετάσεις σε τέσσερα µαθήµατα που έχουν προεπιλέξει και στην τελική επίδοση θα συνυπολογίζεται η συνολική αξιολόγησή τους στη Β΄και τη Γ΄ Λυκείου.

Ακόμη, η είσοδος των υποψηφίων θα γίνεται σε σχολές ή σε πανεπιστήµια, ενώ η τελική κατάταξή τους σε πανεπιστηµιακά τµήµατα ή τµήµατα ΤΕΙ θα γίνεται έπειτα από αξιολογικές διαδικασίες (εξετάσεις) στη διάρκεια του Α΄ έτους σπουδών.

Σημειώνεται, τέλος, ότι το σύστηµα αυτό θα εφαρµοστεί για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2013-2014, δηλαδή θα αφορά τους µαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄Λυκείου το επόµενο σχολικό έτος 2011-2012.