«Αναδιανομή πλούτου σε βάρος των φτωχών, ήτοι ανισότητα και έλλειψη πρόνοιας εκ μέρους του κράτους», αποτελεί -σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτών- το κόστος που προκύπτει για τους πολίτες από τα νέα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΙΝΚΑ μεταφράζει τις σχετικές καταγγελίες σε αγωγές.

Ads

«Είμαστε κάθετα και απόλυτα αντίθετοι στη νέα τεράστια αύξηση των τελών κυκλοφορίας που ονομάστηκαν δήθεν «πράσινα». Η αύξηση των τελών επινοήθηκε από τον πρώην υπουργό Σουφλιά για να καλυφθεί το κόστος της απόσυρσης. Πολεμήσαμε κατά της απόσυρσης και καταργήθηκε, μαζί με αυτή όφειλε να καταργηθεί και η αύξηση», αναφέρει το ΙΝΚΑ, το οποίο καταθέτει μία πρώτη αγωγή, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να ακολουθήσει και νέα ομαδική.

«Υποσχόμαστε να την (κυβερνητική απόφαση) προσβάλουμε δικαστικά και να την καταργήσουμε, καθώς – μεταξύ άλλων – προσβάλει ευθέως την διάταξη του άρθρου 4 §5 του Συντάγματος που προβλέπει ότι: «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΑΡΗ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥΣ». Εδώ δεν έχουμε μόνο πλήρη παραβίαση του Συντάγματος και βασικών αρχών του δικαίου (αφού το περιβάλλον είναι δημόσιο αγαθό και το τέλος είναι φόρος), αλλά και πλήρη αντιστροφή και διαστροφή της συνταγματικής διάταξης και παραβίαση της συνταγματικής τάξης, εδώ έχουμε δημόσια τέλη και δυσανάλογη εισφορά των αδυνάμων», επισημαίνεται.

Το ΙΝΚΑ εκφράζει την άποψη ότι «η αιτιολογία των ‘ρύπων’ δεν έχει καμία βάση και αντικρούεται με δεκάδες επιχειρήματα που υπάρχουν στο μυαλό εκατομμυρίων θιγόμενων αδύναμων οικονομικά αλλά περήφανων Ελλήνων». Ανάμεσα σε άλλα, διατυπώνονται τα ερωτήματα: «ποιο ρυπαίνει περισσότερο, το παλιό χιλιάρι ή το καινούργιο 2.000 cc;» ή «γιατί υπάρχουν οι κάρτες καυσαερίων». «Πρόκειται κατάδηλα για φορομπηχτικά μέτρα και όχι για πραγματική ευαισθησία για τα περιβάλλον. Τους «μη έχοντες» θα τους οδηγήσουν στις τράπεζες για δάνειο προς αγορά νέου Ι.Χ., διότι πλέον το παλιό (και με την τεράστια αύξηση των ασφάλιστρων) δεν συμφέρει να διατηρείται», προστίθεται.

Ads

Μέσα σε λίγες ημέρες έχουν κατατεθεί στις Δ.Ο.Υ. περισσότερες από 1000 πινακίδες αυτοκινήτων. Οι καταγγελίες -στο ΙΝΚΑ- κατά της απόφασης των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών για την αύξηση των «πράσινων» τελών, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και το 100%, είναι περισσότερες από 10.000. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών καλεί «όλους τους πολίτες καταναλωτές, οι οποίοι θα ήθελαν να ενισχύσουν την Δικαστική Προσφυγή του ΙΝΚΑ, κατά της απόφασης για τα τέλη κυκλοφορίας, ειδικού φόρου και περιβαλλοντικών τελών» να καταθέσουν σχετική δήλωση.

Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι των ΙΧ αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών είναι υποχρεωμένοι να προμηθευθούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2009 το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας για το 2010 -από τις τράπεζες, το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και τα ΕΛΤΑ. Το σήμα θα διατίθεται αποκλειστικά από τις εφορίες ύστερα από τη λήξη της προθεσμίας (όπως και στην περίπτωση που δεν λαμβάνεται ειδοποιητήριο από τον κάτοχο του οχήματος ή το έχει χάσει ή αναγράφονται λαθεμένα στοιχεία).