Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξετάζει την εφαρμογή ζωνών, με αυξήσεις τουλάχιστον κατά 30% στην τιμή του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ενώ σκοπεύει να αλλάξει και το χρόνο διάρκειας της ισχύος του εισιτηρίου, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.

Ads

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας, στο περιθώριο συνάντησης με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Πλούταρχο Σακελλάρη, που είχε αντικείμενο τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων, το οριστικό ύψος της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης – αν και επισήμανε ότι τουλάχιστον δεν θα είναι λιγότερο από 1,30 ευρώ. Επίσης, ανέφερε ότι εξετάζεται η αναθεώρηση του χρόνου ισχύος του εισιτηρίου, που σήμερα είναι στα 90 λεπτά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του σημερινού Τύπου, ο ΟΑΣΑ εξετάζει την εφαρμογή ζωνικού συστήματος για τα εισιτήρια των ΜΜΜ. Το ζωνικό σύστημα, το οποίο θα περιλαμβάνει όλο το νομό Αττικής, δύναται να χωριστεί σε 2-3 ζώνες, με 3η και τελευταία ζώνη περιοχές, όπως η Σαρωνίδα και το Λαύριο. Γι’ αυτό το λόγο, ο εξαγγελθείς Μητροπολιτικός Φορέας για τις Αστικές Συγκοινωνίες περιλαμβάνει τόσο τα ΚΤΕΛ όσο και τον Προαστιακό Αθηνών.

Επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών αποτελεί, το 2012, το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με ΜΜΜ, έναντι 30% που είναι σήμερα. Αύξηση των εισιτηρίων (στο μνημόνιο με το ΔΝΤ γίνεται σαφής αναφορά για αύξηση των τιμολογίων των ελλειμματικών ΔΕΚΟ) θα επέλθει από 1.1.2011 και όπως είπε ο κ. Ρέππας θα φτάσει τουλάχιστον στο 1,30 ευρώ, ενώ στόχος είναι να ανταμείβονται εκείνοι που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ συχνότερα. Με βάση κοστολογικά κριτήρια, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι αυξήσεις θα περάσουν με την εφαρμογή του ζωνικού συστήματος.

Ads

Παράλληλα, το υπουργείο θα θεσπίσει ένα «Σύμφωνο Ευθύνης», βάσει του οποίου θα πραγματοποιείται τριμηνιαίος έλεγχος των οικονομικών στοιχείων τους, ώστε να λαμβάνονται άμεσα μέτρα σε περίπτωση που βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού. Με δεδομένο τις κυβερνητικές εξαγγελίες ότι το ύψος της επιδότησης του κόστους λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών δεν θα ξεπερνάει το 50%, από 75% που είναι σήμερα, γίνεται αντιληπτό ότι το λογαριασμό θα κληθεί να επωμισθεί το επιβατικό κοινό με δυσμενείς όρους.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προτίθεται να παρουσιάσει το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εντός του μηνός και το πρώτο τρίμηνο του 2011 να ψηφισθεί στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή του.

Σε ό,τι αφορά τις μετατάξεις στον ΟΣΕ ο υπουργός διευκρίνισε ότι υπάρχει ένας νόμος με δεδομένες μετατάξεις 2.351 εργαζομένων, ενώ για την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών είπε ότι το κράτος διευκρινίζει τις διαθέσιμες θέσεις που υπάρχουν για να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερες επιλογές. Ευρωπαϊκό Συμβούλιο

Συμβούλιο υπουργών σε ευρωπαϊκό επίπεδο

Οδική ασφάλεια, ενιαίος ευρωπαϊκός σιδηροδρομικός χώρος και ασφάλεια αεροδρομίων, ήταν τα θέματα της πρώτης ημέρας του Συμβουλίου υπουργών Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδριάζει χθες και σήμερα με τη συμμετοχή του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρου Βούγια.

Χθες, πρώτο θέμα στην ατζέντα της συζήτησης ήταν η πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, σχετικά με τη θέσπιση Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου, ο οποίος έχει ως στόχο να απλοποιήσει, να διασαφηνίσει και να εκσυγχρονίσει το κανονιστικό πλαίσιο για τον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό τομέα, που υιοθετήθηκε το 2001 (πρόταση επιτροπής 13789/10).

Στον τομέα της Ευρωπαϊκής Οδικής Ασφάλειας το Συμβούλιο θα επιδιώξει να καταλήξει σε πολιτική συμφωνία, που θα αφορά τη διευκόλυνση της διασυνοριακής επιβολής του νόμου, για μία σειρά τροχαίων παραβάσεων, που θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια στους δρόμους.

Το σχέδιο της οδηγίας προβλέπει ότι θα μπορεί να εξακριβώνεται η ταυτότητα του οδηγού, που διαπράττει αδίκημα σε άλλα κράτη-μέλη, πλην του κράτους όπου είναι ταξινομημένο το όχημά του, ώστε να επιβάλλονται οι αντίστοιχες κυρώσεις.«Εάν δεν εφαρμοστεί ο νόμος, ο ΟΣΕ θα κλείσει» επανέλαβε ο κ. Ρέππας.