Οι Έλληνες εμπιστεύονται την κυβέρνηση λιγότερο από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ το 83% του πληθυσμού πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δεν είναι ειλικρινείς, δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα για την οικονομική κρίση και την εμπιστοσύνη των πολιτών σε κυβερνήσεις και επιχειρήσεις.

Ads

Το ενδιαφέρον στοιχείο της επίμαχης έρευνας της Burson-Marsteller, με θέμα “Εμπιστοσύνη και Εταιρικός Σκοπός” είναι ότι η απώλεια της εμπιστοσύνης των Ευρωπαίων δεν πλήττει μόνο την επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και τις εθνικές κυβερνήσεις.

Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στις εθνικές κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 51% τα τελευταία 2 έτη, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στις αγορές της Πορτογαλίας (-84%), της Ελλάδας (- 78%) και της Ισπανίας (-77%).

Ακόμη, σημαντική μείωση παρουσιάζει και η εμπιστοσύνη που δείχνουν απέναντι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή, το ποσοστό της οποίας έχει μειωθεί κατά 32-33%. Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η εμπιστοσύνη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει μειωθεί περισσότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο (-51%), τη Σουηδία (-44%) και τη Δανία (-41%). Οι ίδιες χώρες, επίσης, της ΕΕ έχουν βιώσει τη μεγαλύτερη απώλεια εμπιστοσύνης απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ηνωμένο Βασίλειο (-52%), Σουηδία (-47%) και Δανία (-42%).

Ads

Τις γερμανικές από τις ελληνικές επιχειρήσεις προτιμούν οι Έλληνες

Σε όλη την Ευρώπη, οι πολίτες ξεχώρισαν την οικονομική κρίση και την συμπεριφορά των ίδιων των επιχειρήσεων, ως τα κατ’ εξοχήν γεγονότα που συνέβαλλαν στην απώλεια της εμπιστοσύνης τους απέναντι στις επιχειρήσεις κατά τα τελευταία δύο χρόνια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αν και οι Ευρωπαίοι συμμετέχοντες εμπιστεύονται περισσότερο τις εθνικές τους επιχειρήσεις, οι Έλληνες δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν τις ξένες επιχειρήσεις από τις ελληνικές, αν και όταν ερωτώνται για διαφορετικής προέλευσης και μεγέθους επιχειρήσεις δείχνουν προτίμηση στις τοπικές εταιρείες. Πάντως, στην ερώτηση «Ποια χώρα θεωρείτε ότι διαθέτει τις πιο αξιόπιστες εταιρείες», οι Έλληνες συμμετέχοντες αυθόρμητα αναφέρουν πρώτα τη Γερμανία (36%) και δεύτερη την Αμερική (13%).

Τέλος, σε σχέση με τα όσα θα περίμεναν να κάνουν οι επιχειρήσεις για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους, οι Έλληνες συμμετέχοντες απαντούν κατά προτεραιότητα ότι θα ήθελαν τη δημοσιοποίηση περισσότερων στοιχείων για τις μισθολογικές, διοικητικές και άλλες πρακτικές των εταιρειών (99%), τη συμμετοχή τους σε προγράμματα Εταιρικής Ευθύνης (97%), την εξασφάλιση μεγαλύτερης προσβασιμότητας στα στελέχη τους αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (94%) και τη δημοσιοποίηση στοιχείων για τις πρακτικές ασφαλείας και ελέγχων που πραγματοποιούνται καθώς και τα αποτελέσματά τους (92%).