Να χαρακτηριστεί πλημμέλημα η άρνηση πληρωμής των διοδίων εκτός από το να συμπεριληφθεί στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ζητούν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους από το αρμόδιο υπουργείο. Την ίδια ώρα κι ενώ φαίνεται να αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα δεν δεσμεύονται για μείωση στο 50% ποσοστό που έχει ήδη ανακοινώσει ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

Ads

Οι εκπρόσωποι κατέκριναν επίσης έντονα όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια. «Η Πολιτεία έχει ευθύνη για την εφαρμογή των νόμων» υπογράμμισαν και διευκρίνισαν ότι ειδικά από τις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα 10 ΙΧ και πάνω από το 30% των φορτηγών.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι κοινοπραξίες εμφανίστηκαν ικανοποιημένες από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, καθώς όπως είπαν προχωρά το τελευταίο διάστημα με γοργούς ρυθμούς. Οι εκπρόσωποι υπογράμμισαν ακόμη ότι και οι πέντε κοινοπραξίες δεν έχουν κέρδη μέχρι στιγμής από τα έργα και ότι τα ποσά που εισπράττουν από τα διόδια είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα χρήματα που έχουν επενδυθεί. Ανέφεραν επίσης ότι οι τράπεζες έχουν «παγώσει» τη χρηματοδότηση σε ορισμένες από τις κοινοπραξίες, ενώ οι ροές των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πολύ περιορισμένες.

Πάντως όπως προέκυψε από τις δηλώσεις των εκπροσώπων καθυστερήσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα παρουσιάζουν και οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, πράγμα που αποδόθηκε στο γεγονός ότι δεν προχωρούσαν οι απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι καθυστερήσεις στο δρόμο Αντίρριο- Ιωάννινα και Λαμία-Εγνατία (Ε65). Περίπου ένα χρόνο αναμένεται να καθυστερήσει το τμήμα της εθνικής Μαλιακός-Κλειδί. Ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα θα παραδοθεί κανονικά και ήδη μέχρι τα Παραδείσια είναι έτοιμος, ενώ λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων θα αργήσει περίπου ένα χρόνο η παράδοση στον άξονα προς τη Σπάρτη.

Πεταλωτής: Το «δεν πληρώνω» δεν είναι κίνημα

Ads

Το «δεν πληρώνω» δεν είναι κίνημα, αλλά «τζαμπατζήδες», υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, σημειώνοντας παράλληλα πως «αντίσταση και μαγκιά, όταν αυτά που δεν πληρώνει κάποιος τα πληρώνει πολλαπλάσια ο διπλανός του, δεν γίνεται».

Υπογράμμισε παράλληλα πως η κυβέρνηση δεν έχει να διαπραγματευτεί και δεν συναλλάσσεται με ανθρώπους, που δεν πληρώνουν, ενώ επισήμανε ότι «δεν χρειαζόταν καμία κίνηση του ”δεν πληρώνω” για να δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα στα διόδια, εμείς βάλαμε το ζήτημα προτού κάποιοι προσπαθήσουν να δημιουργήσουν δήθεν κίνημα ανυπακοής, που είναι εκ τους ασφαλούς». Τόνισε, ωστόσο, ότι οι συμβάσεις, που έχουν υπογραφεί από το ελληνικό κράτος, ισχύουν και είναι υποχρέωση τού κάθε πολίτη να τα πληρώνει έως ότου μειωθούν.

Εν τω μεταξύ, επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε σήμερα ο επικεφαλής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, προς τον Πρωθυπουργό, ερωτώντας εάν σκοπεύει να επανεξετάσει τις συμβάσεις παραχώρησης για τους πέντε εθνικούς δρόμους, καθώς και τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες.