Πιλοτικό θα είναι αρχικά το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μόνο σε ορισμένες σχολές και ΑΕΙ ενώ τα μαθήματα που θα εξετάζονται σε κεντρικό επίπεδο θα είναι τέσσερα, σύμφωνα με την «Καθημερινή». Όσον αφορά στις συγχωνεύσεις ή όχι σχολών, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου δήλωσε στο «Πρώτο Θέμα» πως «η θεματική και χωροταξική αναδιάρθρωση θα γίνει με συγκεκριμένα ακαδημαϊκά, οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια» προαναγγέλλοντας εμμέσως πιθανή αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων.

Ads

Ο λόγος που θα είναι σε πρώτο στάδιο πιλοτικό το σύστημα εισαγωγής είναι η δυσκολία στην υλοποίηση της εισαγωγής σε σχολή ή ΑΕΙ και όχι σε τμήμα. Οι σχολές δηλαδή θα δυσκολευτούν να ανταπεξέλθουν καθώς απαιτείται πολύ καλή προετοιμασία στη δομή τους κυρίως. Έτσι, εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος σε ορισμένα πανεπιστήμια και σχολές, όπου θα είναι δυνατή η υλοποίησή τους, για παράδειγμα στο Πάντειο και στις παιδαγωγικές σχολές, αναφέρει η «Καθημερινή».

Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στη συνέντευξή της στο «Πρώτο Θέμα» δεν ανέφερε, από την άλλη, κάτι τέτοιο ενώ υπογράμμισε πως «τα ΑΕΙ θα επιλέγουν έναν μικρό αριθμό μαθημάτων που θα διδάσκονται στο Νέο Λύκειο και θα καθορίζουν το συντελεστή στάθμισης των μαθημάτων αυτών ώστε να διαμορφώνουν τα ίδια ουσιαστικά τα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους». Για αυτά τα μαθήματα οι μαθητές θα έχουν πολλές ώρες διδασκαλίας και την δυνατότητα να επιλέγουν πρόσθετη υποστήριξη με τα μαθήματα εμβάθυνσης. Τόνισε επίσης την πρόθεση του υπουργείου να μπει τέλος στην παραπαιδεία μέσα από το Νέο Λύκειο.

Το ολοκληρωμένο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναμένεται να ανακοινωθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ενώ ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο η υπουργός να παίξουν ρόλο στην τελική βαθμολόγηση των μαθητών οι νέου τύπου ερευνητικές εργασίες, που θα εκπονούνται κατά τη διάρκεια του Νέου Λυκείου, και η συνολική εικόνα στην τάξη.

Ads

Για τα μαθήματα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών υποστήριξε πως η μεν Ιστορία «σχετίζεται ευθέως με την αυτογνωσία και την καλλιέργεια μιας ολοκληρωμένης ταυτότητας», τα δε Θρησκευτικά θα βοηθήσουν τους μαθητές «να κατανοήσουν καλύτερα το πώς οι πανανθρώπινες αξίες που ενσωματώνει διαχρονικά η Ορθοδοξία συναντώνται με τα παγκόσμια προβλήματα της σύγχρονης εποχής».

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων στήριξε την επιλογή του υπουργείου και «καθησύχασε» τους εκπαιδευτικούς των καταργημένων σχολείων ότι θα έχουν προτεραιότητα στις επόμενες τοποθετήσεις.