Με λίγα κι απλα λόγια φίλε, αν έχεις καποια λεφτα (500 με 700 ευρω), μπορεις να προσλαβεις εναν φτηνο δικηγόρο, υπάρχουν και τετοιοι, και να ασκήσετε μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες από τότε που σου επιδόθηκε για πρώτη φορά η διαταγή πληρωμής, ή μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που σου επιδόθηκε η ίδια διαταγή πληρωμής για δεύτερη φορά, εκτός από ανακοπή κατά της διαταγής πληρωμής, ταυτόχρονα και αίτηση αναστολής με αίτημα προσωρινής διαταγή. Αν εχεις σοβαρούς λόγους, και η ανεργία δείχνει τέτοιος λογος, καντο.
Αν δεν θέλεις να προσλάβεις δικηγόρο, απλα διαβασε στην παραπάνω σελίδα, την λίστα με ποια αντικείμενα μπορούν να σου πάρουν και ποια όχι. Τρεις μέρες μετά την διαταγή κατάσχεσης κι έπειτα μπορουν να έρθουν και να σου κατασχέσουν πράγματα. Για αυτο κοίτα, αυτές τις μέρες, να κρύψεις καπου αλλού, σε καποιο άλλο σπιτι, τα πιο πολύτιμα ή κι όλα από τα πράγματα που μπορούν να σου πάρουν. Κομπογιανίτικη συμβουλή, αλλά απο τα να τα δώσεις στην τράπεζα... Καλή επιτυχία φίλε$
Υποβλήθηκε από frank στις 26. Σεπτέμβριος 2009 - 10:00. #165805
h trapeza pireos me apeilei me katasxesh oti exo mesa sto diamerisma moy , kathos den exo akiniti perioysia , kai zitise apo tin eisagellia na orisei dikasimo , dioti den mporo na ksexreoso tis pistotikes , kathoti anergos . Gnorizei kapoios pos mporo na prostateyto ?
Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠ’ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΤΟΥ EMEP
(GÖNEN, 22-30/08/09)
«θα θέλαμε πραγματικά να κάνουμε κι εμείς ό,τι καταφέρατε το Δεκέμβρη», Συντρόφισσα της νεολαίας του EMEP
Στα τέλη Αυγούστου, από 22 έως και 30, πραγματοποιήθηκε το κάμπινγκ της νεολαίας του Εργατικού Κόμματος Τουρκίας (EMEP – EMEGIN PARTISI) στην περιοχή Balikesir-Gönen, στη βόρεια Τουρκία με σύνθημα: «Ο καπιταλισμός σε κρίση, Το μέλλον δικό μας!». Εκεί βρέθηκε, ύστερα από πρόσκληση των Τούρκων συντρόφων, αντιπροσωπεία της νΚΑ και της ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣστις 26-28.
Στόχος ήταν η επαφή οργανώσεων με πλούσια εμπειρία σε αγώνες, η ανάπτυξη βαθύτερων δεσμών του επαναστατικού δυναμικού σε Ελλάδα και Τουρκία, η διερεύνηση κοινών αναγκών και καθηκόντων για τα κινήματα εργαζομένων και νεολαίας στις δύο χώρες, η αρχική προσπάθεια επεξεργασίας κοινών δρόμων για δράση ενάντια στην επίθεση του ελληνικού και τουρκικού κεφαλαίου στο εσωτερικό των δύο χωρών στα Βαλκάνια και την ευρύτερη Μέση Ανατολή.
Εκτός από την αποστολή της νΚΑ, στο κάμπινγκ ήταν καλεσμένες και αποστολές από Ισπανία, Γερμανία, Παλαιστίνη, Λίβανο, Κύπρο, Αζερμπαϊτζάν και Βραζιλία. Αρκετές από αυτές κατάφεραν να συμμετάσχουν.
Το κάμπινγκ αυτό, με συμμετοχή 1200 αγωνιστών της νεολαίας και του εργατικού κινήματος, ήταν προπαρασκευαστικό για τη διεξαγωγή διεθνούς συνάντησης της νεολαίας, το επόμενο καλοκαίρι, με τη φιλοδοξία της συμμετοχής 10.000 ανθρώπων! Το κάλεσμα έγινε μέσα από την ημερήσια εφημερίδα που εκδίδει το EMEP, το περιοδικό της νεολαίας (Evrensel) και το τηλεοπτικό κανάλι που διαθέτουν (Hayat TV). Συμμετείχαν διανοούμενοι, καλλιτέχνες, συγγραφείς, ακαδημαϊκοί, φοιτητές, εργαζόμενοι και εκπρόσωποι μαζικών συνδικαλιστικών οργανώσεων
Περίπου 400 ήταν τα μέλη της νεολαίας και του EMEP, ένα μικρό κομμάτι της οργάνωσης (κυρίως φοιτητές και μαθητές), και 800 οι καλεσμένοι αγωνιστές από διάφορους χώρους παρέμβασης. Τα κάμπινγκ έχουν τη λογική καλέσματος συνδιοργάνωσης σε φοιτητικές, μαθητικές, εργατικές ενώσεις και συλλόγους. Γίνεται συνειδητή προσπάθεια να συμμετέχουν, όσο το δυνατόν, περισσότεροι ανεξάρτητοι αγωνιστές. Γι’ αυτό και επιλέχτηκαν, ως χώρος διεξαγωγής, οι εγκαταστάσεις της εργατικής εστίας του συνδικάτου μετάλλου στο Balikesir-Gönen.
Οι Τούρκοι σύντροφοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην Ελλάδα μετά την εξέγερση του Δεκέμβρη, τις διεργασίες και τους αγώνες του εργατικού κινήματος τα τελευταία χρόνια, τις μεγαλειώδεις μάχες και την κατάσταση του φοιτητικού κινήματος ύστερα από την περίοδο ’06-’07, την παρέμβαση μέσα κι έξω από το στρατό.
Ήταν πραγματικά πολύτιμη για εμάς η ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με τη διάρθρωση του εργατικού κινήματος σε Ελλάδα και Τουρκία, τα προβλήματα και τις δυνατότητες, τους όρους παρέμβασης εργαζομένων και φοιτητών, τη συνολική πολιτική κατάσταση.
Από την πολύ σύντομη παραμονή στην Τουρκία, ένα πρώτο συμπέρασμα (τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα, των γιγάντιων ανισοτήτων με την ενδοχώρα) είναι η εντυπωσιακή συνύπαρξη των υλικών όρων των σύγχρονων καπιταλιστικών μητροπόλεων με ένα βάρβαρο κράτος-χωροφύλακα καταστολής και επιτήρησης. Η διαπλοκή των πιο σύγχρονων με τις πιο απαρχαιωμένες μορφές εκμετάλλευσης σε μια σειρά από τομείς της οικονομίας, της βιομηχανικής παραγωγής και των τεχνολογιών αιχμής. Η αντίθεση του τεράστιου πλούτου και των κερδών για το κεφάλαιο με τον εργασιακό μεσαίωνα και την εξαθλίωση της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Ο στρατός μοιάζει να καθορίζει τις βασικές αρχές της τουρκικής πολιτικής. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη. Η ηγεσία των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων είναι βασικός παράγοντας της διαμόρφωσης των πολιτικών εξελίξεων, όμως δεν είναι κυρίαρχος πόλος της. Είναι βασικός πυλώνας μαζί με ένα φάσμα ετερόκλητων δυνάμεων της αστικής πολιτικής, από τις δύο εκδοχές του Ισλάμ και τις συνιστώσες για την ενσωμάτωση της Τουρκίας στις δομές των δυτικών αστικών δημοκρατιών ως τις εθνικιστικές δυνάμεις (με επιχειρησιακό βραχίονα τους «γκρίζους λύκους»).
Εκτός από την ιστορική αντίφαση του τουρκικού κράτους (τη σύγκρουση των παραδόσεων με την ανάγκη βίαιου εκσυγχρονισμού της τουρκικής δημοκρατίας ώστε να ενταχθεί ανταγωνιστικά στο διεθνές πλέγμα του κεφαλαίου), το κουρδικό ζήτημα ορίζει σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα του κράτους με βάση το δίπολο της ταύτισης εσωτερικού/εξωτερικού εχθρού των σύγχρονων δογμάτων ασφαλείας. Η διεξαγωγή ενός πραγματικού πολέμου στη νοτιοανατολική Τουρκία δημιουργεί όρους «κατάστασης εκτάκτου ανάγκης», που γενικεύονται σε ολόκληρη την επικράτεια.
Το ίδιο το τουρκικό κράτος εγκαθιδρύει έναν «νόμιμο εμφύλιο πόλεμο» (κατά Agamben και Schnur), ενταγμένο στην καθημερινότητα. Οι εντάσεις με την Ελλάδα για το Αιγαίο λειτουργούν σε αυτό το επίπεδο συμπληρωματικά. Η κυρίαρχη εθνική ιδεολογία (παντού συναντάς τουρκικές σημαίες και κεμαλικά σύμβολα) επιβάλλει βίαια τις πιο αυστηρές ανάγκες της εθνικής ενότητας, ορίζει τις συντεταγμένες επίθεσης στο εργατικό κίνημα, την ανάδειξή του σε εσωτερικό εχθρό και την εξόντωσή του με αστυνομικά-στρατιωτικά μέσα.
Η τρομερή ανάπτυξη του τουρκικού κεφαλαίου (στη Σμύρνη πχ έχει έδρα τουρκικός εφοπλιστικός κολοσσός, που αναπτύχθηκε την τελευταία δεκαετία), η συγκρότηση ισχυρής πολεμικής βιομηχανίας (με τεράστια συμμετοχή στο ΑΕΠ), η λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων και η εφαρμογή των πιο σκληρών νεοφιλελεύθερων μέτρων του ΔΝΤ περνά από την κανονικότητα της εργοδοτικής βίας, τη δράση του «βαθέως κράτους», την καταστολή των εργατικών αγώνων και τη στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας.
Ο στρατός, σε αυτές τις συνθήκες, είναι ο βασικός εγγυητής της συνέχειας της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας. Αναδεικνύεται σε κύριο όργανο του αστικού συνασπισμού εξουσίας. Όπως μας έλεγαν στο κάμπινγκ: «η ισχύς του στρατιωτικού νόμου υπάρχει στο όνομα της προστασίας της δημοκρατίας». Από αυτή την άποψη, η ανάμειξή του με την κοινωνία, περισσότερο από μια «παλιά χούντα» προσομοιάζει κυρίως στη μετάλλαξη του σύγχρονου κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού σε Ελλάδα και ΕΕ.
Η επαφή με εργαζόμενους, που μοιράστηκαν στις συζητήσεις του κάμπινγκ εμπειρία και συμπεράσματα από μαχητικούς αγώνες, ήταν αποκαλυπτική. Εργάτες στα ναυπηγεία της Tuzla (που χρησιμοποιούν και οι Έλληνες εφοπλιστές για την κατασκευή των πλοίων τους πιο φτηνά και εύκολα), μίλησαν για τους 92 θανάτους εργατών σε 5 χρόνια (1000 κάθε χρόνο στη χώρα), που οδήγησαν σε πανεθνική απεργία διαρκείας. Για την καταστολή και τις συλλήψεις εργαζομένων και συνδικαλιστών, τη δράση των εργοδοτικών οργανώσεων και τα lock-out των εργολάβων, τις δολοφονικές επιθέσεις και τη δήμευση της περιουσίας των σωματείων από το κράτος. Το συνδικάτο έγινε πιο αποτελεσματικό, κερδίζοντας μάχες και εμπειρίες, οργανώνοντας νέους εργαζόμενους, εκδίδοντας δική του εφημερίδα.
Μεταλλεργάτες στην περιοχή του Gönen βρίσκονται εδώ και 10 μήνες σε διαρκείς απεργιακές κινητοποιήσεις. Στάθηκαν κυρίως στη θετική εμπειρία της εργατικής αλληλεγγύης από το EMEP και την ανάγκη υπέρβασης της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας για νικηφόρους αγώνες κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Όμως, μάχες κερδίζονται στο έδαφος μιας ήδη συντελεσμένης ήττας του εργατικού κινήματος, με την αποστοίχιση των εργαζομένων από τα σωματεία να είναι ήδη γεγονός. Μεγαλειώδεις αγώνες περιορίζονται σε στόχους διάσωσης βασικών εργατικών δικαιωμάτων. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της τρίμηνης απεργίας 25.000 εργαζομένων στην Turkish Telecom το 2007. Η νίκη αυτή έδωσε σημαντικές αυξήσεις και το δικαίωμα των εργαζομένων να εγγράφονται στο συνδικάτο. Οι 1.100.000 χαμένες εργατομέρες (η εταιρεία υποχρεώθηκε να δώσει εφάπαξ για την κάλυψη των χαμένων μισθών) εμπόδισαν την εργοδοσία να επιβάλει αύξηση του εργάσιμου χρόνου. Όμως οι εργαζόμενοι ήδη εργάζονται (θεσμοθετημένα) 5θήμερο-45ωρο!
Είναι σαφές ότι υπάρχει ανάγκη για την ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος στην Τουρκία και με τέτοια μεθοδολογία δρα το EMEP. Όλοι κατανοούν (παρά τα διαφορετικά συμπεράσματα) την ανάγκη να συνδεθεί ο αγώνας των σωματείων με μια συνολική επαναστατική προοπτική. Ενώ στην Τουρκία, οι δυνάμεις της αριστεράς επιχειρούν τη συγκρότηση minimum μετώπων για τον εκδημοκρατισμό, την απόσυρση του στρατού από την κοινωνική ζωή και την επίλυση του κουρδικού (όπως η ηττημένη εμπειρία της ελληνικής αριστεράς στο παρελθόν), οι ιδιωτικοποιήσεις και η επίθεση στην κοινωνική ασφάλιση βρίσκονται στην πρώτη ταχύτητα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων παγκοσμίως.
Παρά τις τρομακτικά δύσκολες συνθήκες παρέμβασης και τις διώξεις από το κράτος και τους μηχανισμούς του, το κάμπινγκ αποτέλεσε δείγμα ενός διαφορετικού πολιτισμού αλληλεγγύης και εργατικής δημοκρατίας, μιας διαφορετικής και έμπρακτης πολιτικής-πολιτιστικής πρότασης (πέρα από το συγκεκριμένο περιεχόμενο) βασισμένης στην αυτοοργάνωση και τη συλλογικότητα. Κατά την άφιξή μας, 400 νέοι άνθρωποι μας υποδέχτηκαν φωνάζοντας συνθήματα για την αλληλεγγύη των λαών, το διεθνισμό και την επανάσταση, την εξέγερση του Δεκέμβρη!
Είναι εντυπωσιακό πως, εκτός από τα οργανωμένα μέλη, και οι καλεσμένοι συμμετείχαν σε αυτή - δείγμα μιας ανώτερης κουλτούρας ισότιμης συμμετοχής και στράτευσης. Το κάμπινγκ εξάλλου χαρακτηρίστηκε από τη συμμετοχή εργατριών της τοπικής αλευροβιομηχανίας. Είχαν μόλις τελειώσει έναν 9μηνο αγώνα, με 3μηνες απεργίες, σύγκρουσης με την εργοδοσία. Κατά τη διάρκειά του πολλές εργάτριες είχαν απολυθεί και επαναπροσληφθεί κάτω από την πίεση του κινήματος, είχαν υποστεί διώξεις και απειλές στις οικογένειές τους. Κάποιες είχαν πέσει θύματα εργοδοτικών απαγωγών! Συμμετείχαν εθελοντικά στο κάμπινγκ ως αποτέλεσμα των συντροφικών σχέσεων με τα μέλη του EMEP κατά τη διάρκεια των πολύμηνων κινητοποιήσεων και της καθοριστικής συμβολής του σε αυτές.
Κάθε πτυχή και δραστηριότητα, από τις συναυλίες, τις συζητήσεις, τα workshops και τα περίπτερα στο χώρο του κάμπινγκ, ως την περιφρούρηση (προστασία από εθνικιστικές οργανώσεις και βαθύ κράτος) και τη σίτιση, ήταν αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας αυτοδιαχείρισης από ομάδες-επιτροπές.
Εκτός από το (πλούσιο) πρόγραμμα, φτιάχνονταν αυθόρμητα ομάδες συζήτησης. Οι συζητήσεις και οι δραστηριότητες περιελάμβαναν θεματικές ενότητες για την κρίση και την παγκοσμιοποίηση, την εργατική και φοιτητική νεολαία, τη ριζοσπαστική οικολογία, την τοπική αυτοδιοίκηση, την ιστορία του κινήματος και την τέχνη. Έγιναν θεατρικές παραστάσεις, οργανώθηκαν εργαστήρια με μαθήματα τέχνης, προβλήθηκαν ντοκιμαντέρ και ταινίες ενώ κάθε μέρα τελείωνε με συναυλία και προβολή της ανταπόκρισης του Hayat TV από το κάμπινγκ. Μαζί με το βιβλιοπωλείο και τα περίπτερα με το προπαγανδιστικό υλικό και την εφημερίδα της οργάνωσης, κυκλοφορούσαν μπροσούρες με επιμέρους θέματα, διηγήματα ή ποιήματα.
Οι συντροφικές στιγμές που βιώσαμε στο Gönen ήταν μόνο στιγμή μιας διαδικασίας. Στην Κύπρο, το Αιγαίο, σε Ελλάδα και Τουρκία είναι πολύ περισσότερα και βαθιά όσα ενώνουν τους λαούς και το εργατικό κίνημα από αυτά που θα μπορούσαν να τους χωρίζουν. Σε συνθήκες ιστορικής καπιταλιστικής κρίσης, εκτός από τις δυσχέρειες, αναδεικνύονται οι τεράστιες δυνατότητες ενιαίας δράσης και διεθνιστικής συγκρότησης του επαναστατικού δυναμικού.
Στις συζητήσεις επιβεβαιώθηκε η διάθεση για ευρύτερη συνεργασία. Φάνηκε η σαφής διάθεση, με συγκεκριμένες προτάσεις για συνάντηση και ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων του φοιτητικού, εργατικού και αντιπολεμικού κινήματος. Διερευνήθηκε η δυνατότητα ενός κοινού καλέσματος του εργατικού κινήματος στις δυο όχθες του Αιγαίου για ανώτερους αγώνες ενάντια στις ιμπεριαλιστικές τάσεις των δυο χωρών, τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και τις άγριες αντεργατικές επιθέσεις.
Όπως μας είπε και ο υπεύθυνος της οργάνωσης Σμύρνης: «το μέλλον είναι πιο κοντά απ’ ότι νομίζουμε!».
Υποβλήθηκε από maraia στις 26. Σεπτέμβριος 2009 - 2:32. #165353
η ανταρσυα (και καθε ανταρσυα κατα τη γνωμη μου)πρεπει να εχει "απηχηση" στον κόσμο για τις πολιτικές της θέσεις και οχι σε τόσο βαθμό απο τα πρόσωπα. αυτο αποδεικνύει και την εξωστρέφεια της και το οτι ειναι ενα πολιτικό μόρφωμα .
οι προσωπικοτητες παιζουν ρόλο, μα αν φτανουμε σε σημειο να τις θετουμε πανω απο τις θεσεις ή φτασουμε σε σημειο να βγαζουμε προς τα εξω τη ταδε δραση του ταδε συντροφου, το εχουμε χασει!!
οσο για τον Δελαστικ, εχει κανει πολλα ατοπήματα, με την προσεγγιση του στα εθνικά διαφωνω πολύ, μα μην τον υποτιμουμε κιολας!
Υποβλήθηκε από iguana στις 25. Σεπτέμβριος 2009 - 21:11. #165082
@ashton
Σε αυτό δεν θα συμφωνήσω. Για εμένα ο Δελαστικ είναι από τους πιο καλούς διεθνείς αναλυτές στην Ελλάδα σήμερα, με πολυ βαθιές γνώσεις σε θέματα διεθνείς διπλωματίας. Με αυτό φυσικά δεν εννοώ ότι συμφωνω με ότι γράφει (ειδικα στα ''εθνικά'' μας θέματα παραείναι ελληνάρας για τα γουστα μου). Αλλα η παρουσία του στα ψηφοδέλτια της ΑΝΤΑΡΣΥΑ μόνο σοβαρότητα προσδίδει. Γιατι η αλήθεια είναι ότι ο χώρος έχει πρόβλημα σε παρουσία προσώπων γενικής κοινωνικής αποδοχής. Μπορείς βέβαια να διαφωνησεις για το αν τέτοια προσωπα όντως χρειάζονται. Να σου θυμίσω όμως ότι η αριστέρα άλλων εποχών συγκέντρωνε την καλλιτεχνική και επιστημονική ελιτ της εποχής της, και γι αυτό διέθετε και κύρος, παρόλου που αυτό δεν μεταφραζόταν και σε εκλογικά ποσοστά.
ΥΓ Δηλ. αν ο Δελαστικ κάνει ζημιά, τι κάνουν μια σειρά απο αγνούς μεν αλλα γραφικούς τύπους όπως ο Χρήστος Μπίστης?
Υποβλήθηκε από ANTIGONIS στις 25. Σεπτέμβριος 2009 - 5:49. #164527
Το ζητούμενο είναι να αλλάξουν οι συσχετισμοί μέσα στην αριστερά υπέρ της αριστεράς. Κάτι που δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε εύκολα. Ο απομονωτισμός του ΚΚΕ καθώς και η εχθρική πρακτική του απέναντι στην υπόλοιπη αριστερά και οι πολιτικές παλινωδίες του ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησαν, για μια ακόμη φορά,στην επικράτηση της δεξιάς μειοψηφίας του ΣΥΝ στον συγκεκριμένο χώρο, δημιουργούν πολύ σοβαρά προβλήματα. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι μια προσπάθεια που αντικειμενικά δεν μπορεί να ξεφύγει μόνη της, όσο σωστές θέσεις κι αν προβάλει, από το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στο χώρο της αριστεράς. Σαν προσπάθεια όμως πρέπει να συνεχιστεί εμβαθύνοντας συνεχώς το διαφορετικό της στίγμα, τολμώντας υπερβάσεις που οι άλλοι δεν θέλουν. Αναφέρω σαν παράδειγμα την πρόταση που διατύπωνε ο Π. Παπακωνσταντίνου σε άρθρο του στο ΠΡΙΝ μετά τις ευρωεκλογές για το πως μπορεί να συγκροτηθεί ένα αγωνιστικό μέτωπο της αριστεράς για 2-3 μεγάλα ζητήματα που μπορούν να συνεγείρουν ξανά μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
Υποβλήθηκε από iguana στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 20:23. #163991
Προς υπεράσπιση του σχόλιου του Δελαστίκ, θα αναφέρω μια ιστορία που κυκλοφορύσε στα γραφεία της εφημερίδας ΠΡΙΝ, και την οποία έτυχε να ακούσω:
Κατά τις πρώτες μέρες της εφημερίδας τότε που ήταν ακόμα περιοδικό, ο κος Δελαστικ έκανε σκληρη προσπάθεια οι αρθογράφοι να μην ασκούν αυτό που ο ίδιος αποκαλούσε, δημοσιογραφία Σοβιετικού τυπου. Παίρνοντας ένα απλό γεγονός, όπως ένα αυτοκινιτιστικό δυστύχημα, περιέγραφε με χιουμοριστική διάθεση πως θα ανέφερε το γεγονός αυτό, ένας Αμερικάνος και ένας Σοβιετικός δημοσιογράφος:
ΑΜΕΡΙΚΆΝΟΣ: Τραγικό δυστύχημα συνέβηκε σήμέρα το πρωι στο 32ο χλμ της Εθνικής οδου Τάδε, όταν λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος ένα αυτόκίνητο ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε πάνω στο διάζωμα.(ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ...)
ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΣ: Ο καπιταλισμός είναι κακός. Επειδή είναι κακός αδυνατεί να συντηρήσει καλά τα οδοστρώματα τα οποία γίνονται επικύδυνα ολισθηρά όταν βρέχει. Και έτσι αναπόφευκτα, τραγικό δυστύχημα συνέβηκε σήμέρα το πρωι.... (μπλα μπλα)
Όπως καταλαβαίνετε προέτρεπε τους δημοσιογράφους να γράφουν όπως ο αμερικάνος του ανέκδοτου. Δηλαδή αποστασιοποιημένα. Από αυτή την άποψη είναι συνεπής στο είδος της δημοσιογραφίας που πιστεύει, και πραγματικά για το λόγο αυτό είναι πολλές οι φορές που τον προτιμώ σε φύλλα μεγάλης κυκλοφορίας (ΕθΝΟΣ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) παρά στο ΠΡΙΝ, όταν δηλαδή απελευθερώνεται ψυχολογικά :).
Υποβλήθηκε από manus στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 10:53. #163799
κάθε συνεργασία είναι για εμένα βήμα θετικό γιατί αναγκάζει την αλληλεπίδραση και τον αλληλοεπιρεασμό. Μια θετική εξέλιξη της ανταρσυα μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχει για όλη την αριστερά.
περιμένω με αγωνία να δω την εξέλιξη του και την ωριμότητα των μελών/ συνιστωσών του. πιστεύω θα επηρρεάσει σε μεγαλό βαθμό και τον συριζα προς την δημιουργία ενός περισσότερο αμεσο-δημοκρατικού μοντέλου: αυτό που λέμε συριζα των μελών.
Υποβλήθηκε από eddie_k στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 5:08. #163426
<<Δεν εχει να προσφερει τπτ στο κινημα>>.
Μ'αρεσει που δηλωνεις και συντροφος με την κακεντρεχεια που σε δερνει!
Κι ομως φιλε, και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, και το ΕΕΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ και ο α/α χωρος εχουν προσφερει και εξακολουθουν να προσφερουν στο κινημα. Μην ακουω κουφα τωρα! Ακου "κανει ζημια απο πανω"! Ημαρτον!
Υποβλήθηκε από Vagios στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 3:47. #163361
H ανταρσυα κατα την γνωμη μου ειναι ενα μορφωμα που δημιουργηθηκε μονο για ψηφοθηρικούς λογους. Δεν εχει να προσφερει τπτ στο κινημα αλλα αντιθετα πιστευω οτι μπορει κ να το βλαψει με τις αοριστες κ θολες του διακυρηξεις.
Να με συμπαθουνε κιολας οι συντροφοι της ανταρσυας αλλα οταν δε μπορουν να κανουν καλα καλα μια πορεια ολοι μαζι, πιστευουν οτι μπορουν να κανουν επανασταση για να ανατρεψουν το συστημα;
πολλά συγχαρητήρια Άγγελε! Δεν εχει σημασια ποιος ειμαι, αλλά σε ξέρω από νεολαίο της αντι-ΕΦΕΕ και της ΚΝΕ να μάχεσαι πάντα με ανιδιοτέλεια και καθαρό μυαλό. Εγω τοτε ήμουν με αυτους που λεγατε αριστεριστες και πιο συγκεκριμενα τροτσκιστής. Μεγάλη θετική έκπληξη για μενα αυτή η παρεμβαση εδώ. Λόγος απλός, μεστός, ουσιαστικός, χωρίς δημαγωγία. Με αγωνία για την επαναστατική στρατηγική της αριστεράς, έμπρακτα αυτοκριτικός. Ελπίζω και εύχομαι να απηχεί την προβληματική του ΝΑΡ και όχι μόνο τη δική σου...Το ΝΑΡ που πολλές ελπίδες μας γέμισε, αλλά και κάπου στράβωσε, αλλά από ότι βλεπω επιμένει επναστατικά.Γενικά αισιόδοξος δεν είμαι...Ελπίζω όμως και χαίρομαι για ότι ζωντανό στην αριστερά...Η δική μου εικόνα για την αριστερά, είναι καπως διαφορετική: Ο ΣΥΝ αγωνίζεται για την αναγνώριση από τον αστικό κόσμο. Το ΚΚΕ στην γωνία του, με τίμιο κόσμο, αλλά με άναρθρες πολιτικές κραυγές και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά στο περιθωριο..Αλλοι από αυτούς ζηλευουν και θελουν να ακολουθησουν ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στην ''μεγάλη'' πολιτική τους...Αλλοι, τρεχουν πίσω από το ΠΑΣΟΚ (χρόνια αρρώστεια του τροτσκισμού)...Αλλοι γοητευονται από το περιθωριο. Την ΑΝΤΑΡΣΥΑ την παρακολουθώ, αλλά δεν με έχει πείσει...Το ΝΑΡ έχει μια σοβαρότητα πολιτική, προσπαθει να υπερβει τα παραπανω...πράγματι ξεχωρίζει...αλλά πολυ ''μπρος πίσω''...πολλές αντιφάσεις...αν αντέξετε καλώς...σας το ευχομαι ολόψυχα...ισως στην επομενη στροφη βοηθησω...τωρα απλώς παρακολουθω...καλή επιτυχία ολόψυχα!
maraia, συμφωνώ μαζί σου σε όλα, εκτός από αυτά περί Δελαστίκ. Σε σχήμα είμαι και εγώ. Και δεν είπα να μην έχεις συνδικαλιστικά αιτήματα στο πρόγραμμα σου. Είπα ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις μόνο με αυτά, αλλά πρέπει να βάζεις και πολιτική στρατηγική συνολικά. Και ούτε περιμένω να κρίνω την ΑΝΤΑΡΣΥΑ μόνο από αυτά που γράφει ο Δελαστίκ. Την ΑΝΤΑΡΣΥΑ τους αγωνιστές/στριες που είναι στις γραμμές της και ειδικά και τον σ. Χάγιο - που τον έχω και σε ιδιαίτερη εκτίμηση από αυτά που λέει γενικά - τους γνωρίζω αρκετά. Και οι επιφυλάξεις μου δεν έχουν να κάνουν με ένα κείμενο σε μια αστική εφημερίδα αλλά με ασάφειες στην στρατηγική που είναι φανερές και σε αυτή την κουβέντα και στις απαντήσεις που μου έδωσαν οι σύντροφοι.
Όχι δεν περίμενα να πάρει ο Δελαστίκ μια ντουντούκα μέσα στο Έθνος και να μιλήσει για την επανάσταση αλλά θα μπορούσε σε μια εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας, τουλάχιστον να μην κοροϊδεύει την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το ΚΚΕ μλ, το ΕΕΚ, το ΜΛ- ΚΚΕ, και να μην τα συγκρίνει στην ίδια ζυγαριά με τον Βεργή, τα ίδια απολίτικα δηλαδή κριτήρια που βάζουν οι αστοί δημοσιογράφοι. Ούτε μπορώ να χωνέψω τον ουδέτερο τρόπο με τον οποίο αναφέρεται στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής. Και μην μου πεις ότι δεν μπορούσε να τα γράψει κάπως αλλοιώς.
Επεσήμανα ένα ατόπημα - που στην τελική στην εικόνα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κάνει ζημιά - και με βγάλατε αριστερίστρια και προβοκάτορα. Άκου αντικειμενικά προβοκατόρικο!!!
Δηλαδή υπάρχει και υποκειμενικά; Αρκετά με την προβοκατορολογία.
Υποβλήθηκε από maraia στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 1:16. #163160
το κειμενο του σ. Δελαστικ δεν νομιζω οτι εχει σχεση με οσα υποστηριζεις γενικως συντροφισσα.
εγω θα συμφωνησω μαζι σου απολυτα στο συνδικαλιστικο και στο πολιτικο. για το συνδικαλισμο υπαρχουν αναλογα σχηματα (σε παν.μια, στην εκπαιδευση, οπως οι Παρεμβασεις, τα σωματεια κλπ). Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ πρεπει να δινει τις καθημερινες μα και πιο μεταβατικες τις μαχες με πολιτικες θεσεις, ζυμωμενες που να προσιδιαζουν στην στρατηγικη της! και αυτη ειναι που πρεπει να βγαζει προς τα εξω. γιατι αν δεν θεωρουμε τον κοσμο ετομο να δεχτουν αυτο, καπως πρεπει να γινει η αρχη. απο κει και περα ουτως ή αλλως η ανταρσυα παιρνει θεση για συντεχνιακα ζητηματα που προκυπτουν κατα καιρους.και σαφως αιτηματα ακι θεσεις της μπορουν να "χρησιμοποιηθουν" σε συνδικαλιστικους αγωνες. η ανταρσυα ομως σ. αρβες κυριαρχα οφειλει να συμμετεχει σε πολιτικους αγωνες, σε κινηματα τα οποια να οικοδομει και να μην προσπαθει να τα "εκμεταλλευτει". στοχος μας πρεπει να ειναι η ενισχυση των κινηματων, μεσω των πολιτικων μας προταγματων!
Υποβλήθηκε από eddie_k στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 1:13. #163156
Δεν ειπα οτι εισαι προβοκατορας απο δολο. Αλλα αντικειμενικα αυτο που ειπες ειναι προβοκατορικο. Αυτο λεω. Και αν ειναι να ψαχνεις "ψεγαδια" για να μη μας ψηφιζεις, τοτε λυπαμαι αλλα το κριτηριο σου δεν ειναι και τοσο πολιτικο. Θα μπορουσε ας πουμε να κρινεις συνολικα την ΑΝΤΑΡΣΥΑ απο αυτα που λεει, οπως εδω ο Χαγιος, αντι να κανεις μικροψυχη κριτικη...
arves, γυναίκα είμαι.Ανένταχτη που στηρίζει τα σχήματα στα οποία μετέχουν οι δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Αλλά τεσπα. Πώς εσύ ορίζεις τον όρο "αριστεριστής"; Και τι σημαίνει δεν είσαστε τερματοφύλακες;
Και ξαναρωτώ. Τι σημαίνει να καρπωθείς την πολιτική υπεραξία των συνδικαλιστικών αγώνων;
Ούτε με βρίσκει σύμφωνη η άποψη που λέει ότι το θέμα στις εκλογές δεν μπορεί να είναι μια κουβέντα περί μεταρύθμισης και επανάστασης. Γιατί όχι; Και αυτό μπορείς και πρέπει να το βάλεις γιατί είναι υποτίθεται η πολιτική στρτηγική σου. Αλλιώς τι θα βάλεις;
Μόνο συνδικαλιστικά αιτήματα; Τότε δεν θέλεις συγκρότηση πολιτικών υποκειμένων αλλά απλά ταξικό συνδικαλισμό. Ε αυτό είναι αναρχοσυνδικαλισμός νέτα-σκέτα.
Από το πρωί είμαι έξω φρενών με το κείμενο του Δελαστίκ. Και σύντροφε μου, με την δική σου τοποθέτηση, με απογοητεύεις περισσότερο.
Και να σκεφτείς ότι έλεγα και να σας ψηφίσω παρόλο που δεν με καλύπτει τελείως το σχήμα.
Υποβλήθηκε από eddie_k στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 0:54. #163132
Αριστεριστης ο not in my name? Απο που το καταλαβες arves?
Εμενα παλι για προβοκατορας μου μοιαζει. Κανει σκοπιμη ταυτιση ρολων ενος δημοσιογραφου σε αστικη εφημεριδα (που αντικειμενικα τον περιοριζει σε αποστασιοποιημενο παρατηρητη) με εναν υποψηφιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Και μαλιστα προσθεσε και πραγματα που δεν εγραψε! Τον εβαλε να μιλαει υπερ της Χρυσης Αυγης!
Οσο για το ποιος ειναι εκτος τοπου και χρονου, φαινεται απο τη λογικη σου που ειναι ΙΔΙΑ με αυτη του ΚΚΕ (και επισημανθηκε κιολας). Υπαρχουν βεβαια και αλλα που δεν ειναι της παρουσης, που εχουν να κανουν με αυτη τη μικροπολιτικη μαλακουρα της συνδικαλιας του "κοινωνικου χωρου" που σας κατατρεχει μερικες φορες, οπως κι εσενα εδω καλη ωρα. Τεσπα, σας δινεται θεωρω η δυνατοτητα και το βημα να εκφρασετε και τις δικες σας διαφορετικες αποψεις, σε ολες τις προεκλογικες εκδηλωσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Γι' αυτο συντροφε να λειπει η γκρινια επιτελους!
Υποβλήθηκε από arves στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 0:30. #163112
Γεια σου maraia.
Νταξει συγγνώμη αλλά υπάρχει και κάποια ιεράρχηση.Εγώ εβαλα το κυρίαρχο στοιχείο που αυτή τη στιγμή ειναι οι κοινωνικοί αγώνες.Φυσικά μετά έρχεται και η συγκρότηση πολιτικού προγράμματος, η ιδεολογική ζύμvση κτλ Όλα αυτά όμως υπό το πρίσμα της μαζικοποίησης των κοινωνικών αγώνων τους οποίους και να κατοχυρώνουμε πολιτικά.Ε δεν είμαστε και μόνο τερματοφύλακες...(για αυτόν τον αριστεριστή τον not in my name)
Υποβλήθηκε από maraia στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 0:16. #163095
που εισαι ρε αρβες;;;
μια παρατηρηση στα οσα λες.
η ανταρσυα συντροφε δεν ειναι συνδικαλιστικο μορφωμα και αυτο επιτρεπει να κανει λογο ο καθε συντροφος και η καθε συντροφισσα για τη στρατηγικη του πολιτικου σχηματισμου!
απο κει και περα η γειωση (αυτο φανταζομαι εννοεις)θα ερθει απο την δραση της, δεν χρειαζεται ομως να βγαινει παρα εξω με συντεχνιακα αιτηματα!!
Ε, τότε arves, άμα είναι να αναπτύσονται συνδικαλιστικοί αγώνες για "να καρπώσουν" κάποιοι την "πολιτική υπεραξία" και να "αλλάξουμε τους συσχετισμούς", τότε το ρίχνουμε και στο ΚΚΕ το ψηφαλάκι μας. Δεν χρειαζόμαστε μακρυνούς και φτωχούς συγγενείς.
Υποβλήθηκε από arves στις 24. Σεπτέμβριος 2009 - 0:06. #163080
Λοιπον εγω ειμαι στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ και εμενα και πολλούς συντρόφους σε καμια περίπτωση δεν μας καλύπτει η παραπάνω συνέντευξη.
Η επισημη γραμμή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ υπάρχει στα προεκλογικά της υλικά.
Οι εργαζόμενοι δεν ξυπνάνε και κοιμούνται με το ερώτημα Μεταρρυθμιση ή Επανάσταση οπότε και μια προεκλογική συνέντευξη η οποία ξεκινάει με την απάντηση αυτού του ερωτήματος ειναι εκτός τόπου και χρόνου.
Η Ριζοσπαστική Αριστερά πρέπει να απαντήσει στο ερωτημα πως θα αλλάξει ο συσχετισμός εντός του Λαού, πώς θα εκφράσει τα συμφέροντα των εργαζομένων και της νεολαίας.Ποια είναι αυτή η πολιτική γραμμή θα πάρει το Λαό με το μέρος της;
Ενα σημαντικό στοιχείο είναι εντός αυτής της συγκυρίας που ανοίγει δυνατότητες να αναπτύσσονται συνδικαλιστικοί αγώνες στους οποίους θα πρωτοστατεί η Ριζοσπαστική Αριστερά και θα καρπώνεται την πολιτική της υπεραξία και θα ριζώνει με αυτό τον τρόπο εντός των εργαζομένων, θα τροφοδοτεί και θα τροφοδοτείται από αυτό, θα συμβάλλει τελικά στην ταξική ανασυγκρότησή του εργατικού κινήματος.Παράλληλα να προχωράει σε όσμωση με τα κινήματα και ολόκληρη την Αριστερά η ανασύνθεση της Ριζοσπαστικής Αριστεράς στο πολιτικό επίπεδο.
Καλά όλα αυτά σ. της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αλλά πείτε κάτι και και στον σ. Δελαστίκ που κατεβαίνει στην Α' Αθήνας μαζί σας, και που σήμερα στο Έθνος, λοιδωρεί την εξωκοινοβουλευτική (μαζί και την οργάνωση του)συγκρίνωντας την με τον Λεβέντη, τον Βεργή και ακόμη χειρότερα το παράρτημα της αστυνομίας Χρυσή Αυγή.
Τους οποίους όλους μαζί, αναφέρει σαν "ρομαντικούς αγωνιστές" που "παλεύουν για την ιδεολογία τους.
Ιδεολογία οι παρακρατικοί; Ιδεολογία ο Κάτμαν. Σοβαρευτείται.
Αν έχεις τέτοιους υποψήφιους, να μην αναρωτιέσε μετά γιατί σε πέρασαν τα ασπόνδυλα. Δείτε το, σας κάνει ζημιά:
Υποβλήθηκε από ernestoche στις 23. Σεπτέμβριος 2009 - 17:41. #162808
@mastoras
δηλαδή το ΚΚΕ λέει ότι η κυβέρνηση Τζανετάκη το 89 και η οικουμενική ήταν τραγική προδοσία του κινήματος. Λέει ότι τα καθεστώτα στην ανατολική Ευρώπη ήταν καταπιεστικά και εκμεταλλευτικά. Λέει ότι χρειάζεται να υπάρξει ταξική ανασυγκρότηση και ριζική αναδιοργάνωση του εργατικού κινήματος και όχι απλά αλλαγή των συσχετισμών. Λέει ότι ο Δεκέμβρης ήταν πραγματική εξέγερση της νεολαίας και των κοινωνικά αποκλεισμένων και όχι προβοκάτορες με κουκούλες. Θα μπορούσα νασυνεχίσω για ώρες.Μάλλον ζεις σε παράλληλο σύμπαν ή δεν καταλαβαίνεις
76 Σχόλια
http://www.antarsya.org/index.php?option=com_content&view=article&id=231...
Φίλε Frank
Eλπίζω αυτές οι σελίδες μπορούν να να σας βοηθήσ0υν. http://www.nomikosodigos.info/guide/simple-legal/90-2008-10-12-16-35-40.....
http://www.nomikosodigos.info/guide/simple-legal/92-2008-10-12-16-45-23....
Με λίγα κι απλα λόγια φίλε, αν έχεις καποια λεφτα (500 με 700 ευρω), μπορεις να προσλαβεις εναν φτηνο δικηγόρο, υπάρχουν και τετοιοι, και να ασκήσετε μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες από τότε που σου επιδόθηκε για πρώτη φορά η διαταγή πληρωμής, ή μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που σου επιδόθηκε η ίδια διαταγή πληρωμής για δεύτερη φορά, εκτός από ανακοπή κατά της διαταγής πληρωμής, ταυτόχρονα και αίτηση αναστολής με αίτημα προσωρινής διαταγή. Αν εχεις σοβαρούς λόγους, και η ανεργία δείχνει τέτοιος λογος, καντο.
Αν δεν θέλεις να προσλάβεις δικηγόρο, απλα διαβασε στην παραπάνω σελίδα, την λίστα με ποια αντικείμενα μπορούν να σου πάρουν και ποια όχι. Τρεις μέρες μετά την διαταγή κατάσχεσης κι έπειτα μπορουν να έρθουν και να σου κατασχέσουν πράγματα. Για αυτο κοίτα, αυτές τις μέρες, να κρύψεις καπου αλλού, σε καποιο άλλο σπιτι, τα πιο πολύτιμα ή κι όλα από τα πράγματα που μπορούν να σου πάρουν. Κομπογιανίτικη συμβουλή, αλλά απο τα να τα δώσεις στην τράπεζα... Καλή επιτυχία φίλε$
h trapeza pireos me apeilei me katasxesh oti exo mesa sto diamerisma moy , kathos den exo akiniti perioysia , kai zitise apo tin eisagellia na orisei dikasimo , dioti den mporo na ksexreoso tis pistotikes , kathoti anergos . Gnorizei kapoios pos mporo na prostateyto ?
Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠ’ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΤΟΥ EMEP
(GÖNEN, 22-30/08/09)
«θα θέλαμε πραγματικά να κάνουμε κι εμείς ό,τι καταφέρατε το Δεκέμβρη», Συντρόφισσα της νεολαίας του EMEP
Στα τέλη Αυγούστου, από 22 έως και 30, πραγματοποιήθηκε το κάμπινγκ της νεολαίας του Εργατικού Κόμματος Τουρκίας (EMEP – EMEGIN PARTISI) στην περιοχή Balikesir-Gönen, στη βόρεια Τουρκία με σύνθημα: «Ο καπιταλισμός σε κρίση, Το μέλλον δικό μας!». Εκεί βρέθηκε, ύστερα από πρόσκληση των Τούρκων συντρόφων, αντιπροσωπεία της νΚΑ και της ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣστις 26-28.
Στόχος ήταν η επαφή οργανώσεων με πλούσια εμπειρία σε αγώνες, η ανάπτυξη βαθύτερων δεσμών του επαναστατικού δυναμικού σε Ελλάδα και Τουρκία, η διερεύνηση κοινών αναγκών και καθηκόντων για τα κινήματα εργαζομένων και νεολαίας στις δύο χώρες, η αρχική προσπάθεια επεξεργασίας κοινών δρόμων για δράση ενάντια στην επίθεση του ελληνικού και τουρκικού κεφαλαίου στο εσωτερικό των δύο χωρών στα Βαλκάνια και την ευρύτερη Μέση Ανατολή.
Εκτός από την αποστολή της νΚΑ, στο κάμπινγκ ήταν καλεσμένες και αποστολές από Ισπανία, Γερμανία, Παλαιστίνη, Λίβανο, Κύπρο, Αζερμπαϊτζάν και Βραζιλία. Αρκετές από αυτές κατάφεραν να συμμετάσχουν.
Το κάμπινγκ αυτό, με συμμετοχή 1200 αγωνιστών της νεολαίας και του εργατικού κινήματος, ήταν προπαρασκευαστικό για τη διεξαγωγή διεθνούς συνάντησης της νεολαίας, το επόμενο καλοκαίρι, με τη φιλοδοξία της συμμετοχής 10.000 ανθρώπων! Το κάλεσμα έγινε μέσα από την ημερήσια εφημερίδα που εκδίδει το EMEP, το περιοδικό της νεολαίας (Evrensel) και το τηλεοπτικό κανάλι που διαθέτουν (Hayat TV). Συμμετείχαν διανοούμενοι, καλλιτέχνες, συγγραφείς, ακαδημαϊκοί, φοιτητές, εργαζόμενοι και εκπρόσωποι μαζικών συνδικαλιστικών οργανώσεων
Περίπου 400 ήταν τα μέλη της νεολαίας και του EMEP, ένα μικρό κομμάτι της οργάνωσης (κυρίως φοιτητές και μαθητές), και 800 οι καλεσμένοι αγωνιστές από διάφορους χώρους παρέμβασης. Τα κάμπινγκ έχουν τη λογική καλέσματος συνδιοργάνωσης σε φοιτητικές, μαθητικές, εργατικές ενώσεις και συλλόγους. Γίνεται συνειδητή προσπάθεια να συμμετέχουν, όσο το δυνατόν, περισσότεροι ανεξάρτητοι αγωνιστές. Γι’ αυτό και επιλέχτηκαν, ως χώρος διεξαγωγής, οι εγκαταστάσεις της εργατικής εστίας του συνδικάτου μετάλλου στο Balikesir-Gönen.
Οι Τούρκοι σύντροφοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην Ελλάδα μετά την εξέγερση του Δεκέμβρη, τις διεργασίες και τους αγώνες του εργατικού κινήματος τα τελευταία χρόνια, τις μεγαλειώδεις μάχες και την κατάσταση του φοιτητικού κινήματος ύστερα από την περίοδο ’06-’07, την παρέμβαση μέσα κι έξω από το στρατό.
Ήταν πραγματικά πολύτιμη για εμάς η ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με τη διάρθρωση του εργατικού κινήματος σε Ελλάδα και Τουρκία, τα προβλήματα και τις δυνατότητες, τους όρους παρέμβασης εργαζομένων και φοιτητών, τη συνολική πολιτική κατάσταση.
Από την πολύ σύντομη παραμονή στην Τουρκία, ένα πρώτο συμπέρασμα (τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα, των γιγάντιων ανισοτήτων με την ενδοχώρα) είναι η εντυπωσιακή συνύπαρξη των υλικών όρων των σύγχρονων καπιταλιστικών μητροπόλεων με ένα βάρβαρο κράτος-χωροφύλακα καταστολής και επιτήρησης. Η διαπλοκή των πιο σύγχρονων με τις πιο απαρχαιωμένες μορφές εκμετάλλευσης σε μια σειρά από τομείς της οικονομίας, της βιομηχανικής παραγωγής και των τεχνολογιών αιχμής. Η αντίθεση του τεράστιου πλούτου και των κερδών για το κεφάλαιο με τον εργασιακό μεσαίωνα και την εξαθλίωση της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Ο στρατός μοιάζει να καθορίζει τις βασικές αρχές της τουρκικής πολιτικής. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη. Η ηγεσία των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων είναι βασικός παράγοντας της διαμόρφωσης των πολιτικών εξελίξεων, όμως δεν είναι κυρίαρχος πόλος της. Είναι βασικός πυλώνας μαζί με ένα φάσμα ετερόκλητων δυνάμεων της αστικής πολιτικής, από τις δύο εκδοχές του Ισλάμ και τις συνιστώσες για την ενσωμάτωση της Τουρκίας στις δομές των δυτικών αστικών δημοκρατιών ως τις εθνικιστικές δυνάμεις (με επιχειρησιακό βραχίονα τους «γκρίζους λύκους»).
Εκτός από την ιστορική αντίφαση του τουρκικού κράτους (τη σύγκρουση των παραδόσεων με την ανάγκη βίαιου εκσυγχρονισμού της τουρκικής δημοκρατίας ώστε να ενταχθεί ανταγωνιστικά στο διεθνές πλέγμα του κεφαλαίου), το κουρδικό ζήτημα ορίζει σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα του κράτους με βάση το δίπολο της ταύτισης εσωτερικού/εξωτερικού εχθρού των σύγχρονων δογμάτων ασφαλείας. Η διεξαγωγή ενός πραγματικού πολέμου στη νοτιοανατολική Τουρκία δημιουργεί όρους «κατάστασης εκτάκτου ανάγκης», που γενικεύονται σε ολόκληρη την επικράτεια.
Το ίδιο το τουρκικό κράτος εγκαθιδρύει έναν «νόμιμο εμφύλιο πόλεμο» (κατά Agamben και Schnur), ενταγμένο στην καθημερινότητα. Οι εντάσεις με την Ελλάδα για το Αιγαίο λειτουργούν σε αυτό το επίπεδο συμπληρωματικά. Η κυρίαρχη εθνική ιδεολογία (παντού συναντάς τουρκικές σημαίες και κεμαλικά σύμβολα) επιβάλλει βίαια τις πιο αυστηρές ανάγκες της εθνικής ενότητας, ορίζει τις συντεταγμένες επίθεσης στο εργατικό κίνημα, την ανάδειξή του σε εσωτερικό εχθρό και την εξόντωσή του με αστυνομικά-στρατιωτικά μέσα.
Η τρομερή ανάπτυξη του τουρκικού κεφαλαίου (στη Σμύρνη πχ έχει έδρα τουρκικός εφοπλιστικός κολοσσός, που αναπτύχθηκε την τελευταία δεκαετία), η συγκρότηση ισχυρής πολεμικής βιομηχανίας (με τεράστια συμμετοχή στο ΑΕΠ), η λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων και η εφαρμογή των πιο σκληρών νεοφιλελεύθερων μέτρων του ΔΝΤ περνά από την κανονικότητα της εργοδοτικής βίας, τη δράση του «βαθέως κράτους», την καταστολή των εργατικών αγώνων και τη στρατιωτικοποίηση της κοινωνίας.
Ο στρατός, σε αυτές τις συνθήκες, είναι ο βασικός εγγυητής της συνέχειας της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας. Αναδεικνύεται σε κύριο όργανο του αστικού συνασπισμού εξουσίας. Όπως μας έλεγαν στο κάμπινγκ: «η ισχύς του στρατιωτικού νόμου υπάρχει στο όνομα της προστασίας της δημοκρατίας». Από αυτή την άποψη, η ανάμειξή του με την κοινωνία, περισσότερο από μια «παλιά χούντα» προσομοιάζει κυρίως στη μετάλλαξη του σύγχρονου κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού σε Ελλάδα και ΕΕ.
Η επαφή με εργαζόμενους, που μοιράστηκαν στις συζητήσεις του κάμπινγκ εμπειρία και συμπεράσματα από μαχητικούς αγώνες, ήταν αποκαλυπτική. Εργάτες στα ναυπηγεία της Tuzla (που χρησιμοποιούν και οι Έλληνες εφοπλιστές για την κατασκευή των πλοίων τους πιο φτηνά και εύκολα), μίλησαν για τους 92 θανάτους εργατών σε 5 χρόνια (1000 κάθε χρόνο στη χώρα), που οδήγησαν σε πανεθνική απεργία διαρκείας. Για την καταστολή και τις συλλήψεις εργαζομένων και συνδικαλιστών, τη δράση των εργοδοτικών οργανώσεων και τα lock-out των εργολάβων, τις δολοφονικές επιθέσεις και τη δήμευση της περιουσίας των σωματείων από το κράτος. Το συνδικάτο έγινε πιο αποτελεσματικό, κερδίζοντας μάχες και εμπειρίες, οργανώνοντας νέους εργαζόμενους, εκδίδοντας δική του εφημερίδα.
Μεταλλεργάτες στην περιοχή του Gönen βρίσκονται εδώ και 10 μήνες σε διαρκείς απεργιακές κινητοποιήσεις. Στάθηκαν κυρίως στη θετική εμπειρία της εργατικής αλληλεγγύης από το EMEP και την ανάγκη υπέρβασης της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας για νικηφόρους αγώνες κάτω από δύσκολες συνθήκες.
Όμως, μάχες κερδίζονται στο έδαφος μιας ήδη συντελεσμένης ήττας του εργατικού κινήματος, με την αποστοίχιση των εργαζομένων από τα σωματεία να είναι ήδη γεγονός. Μεγαλειώδεις αγώνες περιορίζονται σε στόχους διάσωσης βασικών εργατικών δικαιωμάτων. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της τρίμηνης απεργίας 25.000 εργαζομένων στην Turkish Telecom το 2007. Η νίκη αυτή έδωσε σημαντικές αυξήσεις και το δικαίωμα των εργαζομένων να εγγράφονται στο συνδικάτο. Οι 1.100.000 χαμένες εργατομέρες (η εταιρεία υποχρεώθηκε να δώσει εφάπαξ για την κάλυψη των χαμένων μισθών) εμπόδισαν την εργοδοσία να επιβάλει αύξηση του εργάσιμου χρόνου. Όμως οι εργαζόμενοι ήδη εργάζονται (θεσμοθετημένα) 5θήμερο-45ωρο!
Είναι σαφές ότι υπάρχει ανάγκη για την ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος στην Τουρκία και με τέτοια μεθοδολογία δρα το EMEP. Όλοι κατανοούν (παρά τα διαφορετικά συμπεράσματα) την ανάγκη να συνδεθεί ο αγώνας των σωματείων με μια συνολική επαναστατική προοπτική. Ενώ στην Τουρκία, οι δυνάμεις της αριστεράς επιχειρούν τη συγκρότηση minimum μετώπων για τον εκδημοκρατισμό, την απόσυρση του στρατού από την κοινωνική ζωή και την επίλυση του κουρδικού (όπως η ηττημένη εμπειρία της ελληνικής αριστεράς στο παρελθόν), οι ιδιωτικοποιήσεις και η επίθεση στην κοινωνική ασφάλιση βρίσκονται στην πρώτη ταχύτητα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων παγκοσμίως.
Παρά τις τρομακτικά δύσκολες συνθήκες παρέμβασης και τις διώξεις από το κράτος και τους μηχανισμούς του, το κάμπινγκ αποτέλεσε δείγμα ενός διαφορετικού πολιτισμού αλληλεγγύης και εργατικής δημοκρατίας, μιας διαφορετικής και έμπρακτης πολιτικής-πολιτιστικής πρότασης (πέρα από το συγκεκριμένο περιεχόμενο) βασισμένης στην αυτοοργάνωση και τη συλλογικότητα. Κατά την άφιξή μας, 400 νέοι άνθρωποι μας υποδέχτηκαν φωνάζοντας συνθήματα για την αλληλεγγύη των λαών, το διεθνισμό και την επανάσταση, την εξέγερση του Δεκέμβρη!
Είναι εντυπωσιακό πως, εκτός από τα οργανωμένα μέλη, και οι καλεσμένοι συμμετείχαν σε αυτή - δείγμα μιας ανώτερης κουλτούρας ισότιμης συμμετοχής και στράτευσης. Το κάμπινγκ εξάλλου χαρακτηρίστηκε από τη συμμετοχή εργατριών της τοπικής αλευροβιομηχανίας. Είχαν μόλις τελειώσει έναν 9μηνο αγώνα, με 3μηνες απεργίες, σύγκρουσης με την εργοδοσία. Κατά τη διάρκειά του πολλές εργάτριες είχαν απολυθεί και επαναπροσληφθεί κάτω από την πίεση του κινήματος, είχαν υποστεί διώξεις και απειλές στις οικογένειές τους. Κάποιες είχαν πέσει θύματα εργοδοτικών απαγωγών! Συμμετείχαν εθελοντικά στο κάμπινγκ ως αποτέλεσμα των συντροφικών σχέσεων με τα μέλη του EMEP κατά τη διάρκεια των πολύμηνων κινητοποιήσεων και της καθοριστικής συμβολής του σε αυτές.
Κάθε πτυχή και δραστηριότητα, από τις συναυλίες, τις συζητήσεις, τα workshops και τα περίπτερα στο χώρο του κάμπινγκ, ως την περιφρούρηση (προστασία από εθνικιστικές οργανώσεις και βαθύ κράτος) και τη σίτιση, ήταν αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας αυτοδιαχείρισης από ομάδες-επιτροπές.
Εκτός από το (πλούσιο) πρόγραμμα, φτιάχνονταν αυθόρμητα ομάδες συζήτησης. Οι συζητήσεις και οι δραστηριότητες περιελάμβαναν θεματικές ενότητες για την κρίση και την παγκοσμιοποίηση, την εργατική και φοιτητική νεολαία, τη ριζοσπαστική οικολογία, την τοπική αυτοδιοίκηση, την ιστορία του κινήματος και την τέχνη. Έγιναν θεατρικές παραστάσεις, οργανώθηκαν εργαστήρια με μαθήματα τέχνης, προβλήθηκαν ντοκιμαντέρ και ταινίες ενώ κάθε μέρα τελείωνε με συναυλία και προβολή της ανταπόκρισης του Hayat TV από το κάμπινγκ. Μαζί με το βιβλιοπωλείο και τα περίπτερα με το προπαγανδιστικό υλικό και την εφημερίδα της οργάνωσης, κυκλοφορούσαν μπροσούρες με επιμέρους θέματα, διηγήματα ή ποιήματα.
Οι συντροφικές στιγμές που βιώσαμε στο Gönen ήταν μόνο στιγμή μιας διαδικασίας. Στην Κύπρο, το Αιγαίο, σε Ελλάδα και Τουρκία είναι πολύ περισσότερα και βαθιά όσα ενώνουν τους λαούς και το εργατικό κίνημα από αυτά που θα μπορούσαν να τους χωρίζουν. Σε συνθήκες ιστορικής καπιταλιστικής κρίσης, εκτός από τις δυσχέρειες, αναδεικνύονται οι τεράστιες δυνατότητες ενιαίας δράσης και διεθνιστικής συγκρότησης του επαναστατικού δυναμικού.
Στις συζητήσεις επιβεβαιώθηκε η διάθεση για ευρύτερη συνεργασία. Φάνηκε η σαφής διάθεση, με συγκεκριμένες προτάσεις για συνάντηση και ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων του φοιτητικού, εργατικού και αντιπολεμικού κινήματος. Διερευνήθηκε η δυνατότητα ενός κοινού καλέσματος του εργατικού κινήματος στις δυο όχθες του Αιγαίου για ανώτερους αγώνες ενάντια στις ιμπεριαλιστικές τάσεις των δυο χωρών, τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και τις άγριες αντεργατικές επιθέσεις.
Όπως μας είπε και ο υπεύθυνος της οργάνωσης Σμύρνης: «το μέλλον είναι πιο κοντά απ’ ότι νομίζουμε!».
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
η ανταρσυα (και καθε ανταρσυα κατα τη γνωμη μου)πρεπει να εχει "απηχηση" στον κόσμο για τις πολιτικές της θέσεις και οχι σε τόσο βαθμό απο τα πρόσωπα. αυτο αποδεικνύει και την εξωστρέφεια της και το οτι ειναι ενα πολιτικό μόρφωμα .
οι προσωπικοτητες παιζουν ρόλο, μα αν φτανουμε σε σημειο να τις θετουμε πανω απο τις θεσεις ή φτασουμε σε σημειο να βγαζουμε προς τα εξω τη ταδε δραση του ταδε συντροφου, το εχουμε χασει!!
οσο για τον Δελαστικ, εχει κανει πολλα ατοπήματα, με την προσεγγιση του στα εθνικά διαφωνω πολύ, μα μην τον υποτιμουμε κιολας!
σωστος....
Βασικά τη ζημιά την κάνουν οι αντιφάσεις (πχ διαφορετικοί τόποι συγκέντρωσης στη ΔΕΘ), οι αφίσες (ΜΑΥΡΟ στη ΝΔ, αλλά απλά ΟΧΙ στο ΠΑΣΟΚ) κλπ..
@ashton
Σε αυτό δεν θα συμφωνήσω. Για εμένα ο Δελαστικ είναι από τους πιο καλούς διεθνείς αναλυτές στην Ελλάδα σήμερα, με πολυ βαθιές γνώσεις σε θέματα διεθνείς διπλωματίας. Με αυτό φυσικά δεν εννοώ ότι συμφωνω με ότι γράφει (ειδικα στα ''εθνικά'' μας θέματα παραείναι ελληνάρας για τα γουστα μου). Αλλα η παρουσία του στα ψηφοδέλτια της ΑΝΤΑΡΣΥΑ μόνο σοβαρότητα προσδίδει. Γιατι η αλήθεια είναι ότι ο χώρος έχει πρόβλημα σε παρουσία προσώπων γενικής κοινωνικής αποδοχής. Μπορείς βέβαια να διαφωνησεις για το αν τέτοια προσωπα όντως χρειάζονται. Να σου θυμίσω όμως ότι η αριστέρα άλλων εποχών συγκέντρωνε την καλλιτεχνική και επιστημονική ελιτ της εποχής της, και γι αυτό διέθετε και κύρος, παρόλου που αυτό δεν μεταφραζόταν και σε εκλογικά ποσοστά.
ΥΓ Δηλ. αν ο Δελαστικ κάνει ζημιά, τι κάνουν μια σειρά απο αγνούς μεν αλλα γραφικούς τύπους όπως ο Χρήστος Μπίστης?
το ύφος του άρθρου του Δελαστίκ και η αναφορά στην άλλη αριστερά και τους σχηματισμούς της είναι από κάκιστη έως απαράδεκτη (In my humble opinion)..
θεωρούσα θετικότατη την απουσία του από τα ψηφοδέλτια το καλοκαίρι, και είναι τρελό πισωγύρισμα η επιστροφή του τώρα.
Το ζητούμενο είναι να αλλάξουν οι συσχετισμοί μέσα στην αριστερά υπέρ της αριστεράς. Κάτι που δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε εύκολα. Ο απομονωτισμός του ΚΚΕ καθώς και η εχθρική πρακτική του απέναντι στην υπόλοιπη αριστερά και οι πολιτικές παλινωδίες του ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησαν, για μια ακόμη φορά,στην επικράτηση της δεξιάς μειοψηφίας του ΣΥΝ στον συγκεκριμένο χώρο, δημιουργούν πολύ σοβαρά προβλήματα. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι μια προσπάθεια που αντικειμενικά δεν μπορεί να ξεφύγει μόνη της, όσο σωστές θέσεις κι αν προβάλει, από το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στο χώρο της αριστεράς. Σαν προσπάθεια όμως πρέπει να συνεχιστεί εμβαθύνοντας συνεχώς το διαφορετικό της στίγμα, τολμώντας υπερβάσεις που οι άλλοι δεν θέλουν. Αναφέρω σαν παράδειγμα την πρόταση που διατύπωνε ο Π. Παπακωνσταντίνου σε άρθρο του στο ΠΡΙΝ μετά τις ευρωεκλογές για το πως μπορεί να συγκροτηθεί ένα αγωνιστικό μέτωπο της αριστεράς για 2-3 μεγάλα ζητήματα που μπορούν να συνεγείρουν ξανά μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
Προς υπεράσπιση του σχόλιου του Δελαστίκ, θα αναφέρω μια ιστορία που κυκλοφορύσε στα γραφεία της εφημερίδας ΠΡΙΝ, και την οποία έτυχε να ακούσω:
Κατά τις πρώτες μέρες της εφημερίδας τότε που ήταν ακόμα περιοδικό, ο κος Δελαστικ έκανε σκληρη προσπάθεια οι αρθογράφοι να μην ασκούν αυτό που ο ίδιος αποκαλούσε, δημοσιογραφία Σοβιετικού τυπου. Παίρνοντας ένα απλό γεγονός, όπως ένα αυτοκινιτιστικό δυστύχημα, περιέγραφε με χιουμοριστική διάθεση πως θα ανέφερε το γεγονός αυτό, ένας Αμερικάνος και ένας Σοβιετικός δημοσιογράφος:
ΑΜΕΡΙΚΆΝΟΣ: Τραγικό δυστύχημα συνέβηκε σήμέρα το πρωι στο 32ο χλμ της Εθνικής οδου Τάδε, όταν λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος ένα αυτόκίνητο ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε πάνω στο διάζωμα.(ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ...)
ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΣ: Ο καπιταλισμός είναι κακός. Επειδή είναι κακός αδυνατεί να συντηρήσει καλά τα οδοστρώματα τα οποία γίνονται επικύδυνα ολισθηρά όταν βρέχει. Και έτσι αναπόφευκτα, τραγικό δυστύχημα συνέβηκε σήμέρα το πρωι.... (μπλα μπλα)
Όπως καταλαβαίνετε προέτρεπε τους δημοσιογράφους να γράφουν όπως ο αμερικάνος του ανέκδοτου. Δηλαδή αποστασιοποιημένα. Από αυτή την άποψη είναι συνεπής στο είδος της δημοσιογραφίας που πιστεύει, και πραγματικά για το λόγο αυτό είναι πολλές οι φορές που τον προτιμώ σε φύλλα μεγάλης κυκλοφορίας (ΕθΝΟΣ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) παρά στο ΠΡΙΝ, όταν δηλαδή απελευθερώνεται ψυχολογικά :).
κάθε συνεργασία είναι για εμένα βήμα θετικό γιατί αναγκάζει την αλληλεπίδραση και τον αλληλοεπιρεασμό. Μια θετική εξέλιξη της ανταρσυα μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχει για όλη την αριστερά.
περιμένω με αγωνία να δω την εξέλιξη του και την ωριμότητα των μελών/ συνιστωσών του. πιστεύω θα επηρρεάσει σε μεγαλό βαθμό και τον συριζα προς την δημιουργία ενός περισσότερο αμεσο-δημοκρατικού μοντέλου: αυτό που λέμε συριζα των μελών.
<<Δεν εχει να προσφερει τπτ στο κινημα>>.
Μ'αρεσει που δηλωνεις και συντροφος με την κακεντρεχεια που σε δερνει!
Κι ομως φιλε, και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, και το ΕΕΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ και ο α/α χωρος εχουν προσφερει και εξακολουθουν να προσφερουν στο κινημα. Μην ακουω κουφα τωρα! Ακου "κανει ζημια απο πανω"! Ημαρτον!
H ανταρσυα κατα την γνωμη μου ειναι ενα μορφωμα που δημιουργηθηκε μονο για ψηφοθηρικούς λογους. Δεν εχει να προσφερει τπτ στο κινημα αλλα αντιθετα πιστευω οτι μπορει κ να το βλαψει με τις αοριστες κ θολες του διακυρηξεις.
Να με συμπαθουνε κιολας οι συντροφοι της ανταρσυας αλλα οταν δε μπορουν να κανουν καλα καλα μια πορεια ολοι μαζι, πιστευουν οτι μπορουν να κανουν επανασταση για να ανατρεψουν το συστημα;
πολλά συγχαρητήρια Άγγελε! Δεν εχει σημασια ποιος ειμαι, αλλά σε ξέρω από νεολαίο της αντι-ΕΦΕΕ και της ΚΝΕ να μάχεσαι πάντα με ανιδιοτέλεια και καθαρό μυαλό. Εγω τοτε ήμουν με αυτους που λεγατε αριστεριστες και πιο συγκεκριμενα τροτσκιστής. Μεγάλη θετική έκπληξη για μενα αυτή η παρεμβαση εδώ. Λόγος απλός, μεστός, ουσιαστικός, χωρίς δημαγωγία. Με αγωνία για την επαναστατική στρατηγική της αριστεράς, έμπρακτα αυτοκριτικός. Ελπίζω και εύχομαι να απηχεί την προβληματική του ΝΑΡ και όχι μόνο τη δική σου...Το ΝΑΡ που πολλές ελπίδες μας γέμισε, αλλά και κάπου στράβωσε, αλλά από ότι βλεπω επιμένει επναστατικά.Γενικά αισιόδοξος δεν είμαι...Ελπίζω όμως και χαίρομαι για ότι ζωντανό στην αριστερά...Η δική μου εικόνα για την αριστερά, είναι καπως διαφορετική: Ο ΣΥΝ αγωνίζεται για την αναγνώριση από τον αστικό κόσμο. Το ΚΚΕ στην γωνία του, με τίμιο κόσμο, αλλά με άναρθρες πολιτικές κραυγές και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά στο περιθωριο..Αλλοι από αυτούς ζηλευουν και θελουν να ακολουθησουν ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στην ''μεγάλη'' πολιτική τους...Αλλοι, τρεχουν πίσω από το ΠΑΣΟΚ (χρόνια αρρώστεια του τροτσκισμού)...Αλλοι γοητευονται από το περιθωριο. Την ΑΝΤΑΡΣΥΑ την παρακολουθώ, αλλά δεν με έχει πείσει...Το ΝΑΡ έχει μια σοβαρότητα πολιτική, προσπαθει να υπερβει τα παραπανω...πράγματι ξεχωρίζει...αλλά πολυ ''μπρος πίσω''...πολλές αντιφάσεις...αν αντέξετε καλώς...σας το ευχομαι ολόψυχα...ισως στην επομενη στροφη βοηθησω...τωρα απλώς παρακολουθω...καλή επιτυχία ολόψυχα!
maraia, συμφωνώ μαζί σου σε όλα, εκτός από αυτά περί Δελαστίκ. Σε σχήμα είμαι και εγώ. Και δεν είπα να μην έχεις συνδικαλιστικά αιτήματα στο πρόγραμμα σου. Είπα ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις μόνο με αυτά, αλλά πρέπει να βάζεις και πολιτική στρατηγική συνολικά. Και ούτε περιμένω να κρίνω την ΑΝΤΑΡΣΥΑ μόνο από αυτά που γράφει ο Δελαστίκ. Την ΑΝΤΑΡΣΥΑ τους αγωνιστές/στριες που είναι στις γραμμές της και ειδικά και τον σ. Χάγιο - που τον έχω και σε ιδιαίτερη εκτίμηση από αυτά που λέει γενικά - τους γνωρίζω αρκετά. Και οι επιφυλάξεις μου δεν έχουν να κάνουν με ένα κείμενο σε μια αστική εφημερίδα αλλά με ασάφειες στην στρατηγική που είναι φανερές και σε αυτή την κουβέντα και στις απαντήσεις που μου έδωσαν οι σύντροφοι.
Όχι δεν περίμενα να πάρει ο Δελαστίκ μια ντουντούκα μέσα στο Έθνος και να μιλήσει για την επανάσταση αλλά θα μπορούσε σε μια εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας, τουλάχιστον να μην κοροϊδεύει την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, το ΚΚΕ μλ, το ΕΕΚ, το ΜΛ- ΚΚΕ, και να μην τα συγκρίνει στην ίδια ζυγαριά με τον Βεργή, τα ίδια απολίτικα δηλαδή κριτήρια που βάζουν οι αστοί δημοσιογράφοι. Ούτε μπορώ να χωνέψω τον ουδέτερο τρόπο με τον οποίο αναφέρεται στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής. Και μην μου πεις ότι δεν μπορούσε να τα γράψει κάπως αλλοιώς.
Επεσήμανα ένα ατόπημα - που στην τελική στην εικόνα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κάνει ζημιά - και με βγάλατε αριστερίστρια και προβοκάτορα. Άκου αντικειμενικά προβοκατόρικο!!!
Δηλαδή υπάρχει και υποκειμενικά; Αρκετά με την προβοκατορολογία.
το κειμενο του σ. Δελαστικ δεν νομιζω οτι εχει σχεση με οσα υποστηριζεις γενικως συντροφισσα.
εγω θα συμφωνησω μαζι σου απολυτα στο συνδικαλιστικο και στο πολιτικο. για το συνδικαλισμο υπαρχουν αναλογα σχηματα (σε παν.μια, στην εκπαιδευση, οπως οι Παρεμβασεις, τα σωματεια κλπ). Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ πρεπει να δινει τις καθημερινες μα και πιο μεταβατικες τις μαχες με πολιτικες θεσεις, ζυμωμενες που να προσιδιαζουν στην στρατηγικη της! και αυτη ειναι που πρεπει να βγαζει προς τα εξω. γιατι αν δεν θεωρουμε τον κοσμο ετομο να δεχτουν αυτο, καπως πρεπει να γινει η αρχη. απο κει και περα ουτως ή αλλως η ανταρσυα παιρνει θεση για συντεχνιακα ζητηματα που προκυπτουν κατα καιρους.και σαφως αιτηματα ακι θεσεις της μπορουν να "χρησιμοποιηθουν" σε συνδικαλιστικους αγωνες. η ανταρσυα ομως σ. αρβες κυριαρχα οφειλει να συμμετεχει σε πολιτικους αγωνες, σε κινηματα τα οποια να οικοδομει και να μην προσπαθει να τα "εκμεταλλευτει". στοχος μας πρεπει να ειναι η ενισχυση των κινηματων, μεσω των πολιτικων μας προταγματων!
Δεν ειπα οτι εισαι προβοκατορας απο δολο. Αλλα αντικειμενικα αυτο που ειπες ειναι προβοκατορικο. Αυτο λεω. Και αν ειναι να ψαχνεις "ψεγαδια" για να μη μας ψηφιζεις, τοτε λυπαμαι αλλα το κριτηριο σου δεν ειναι και τοσο πολιτικο. Θα μπορουσε ας πουμε να κρινεις συνολικα την ΑΝΤΑΡΣΥΑ απο αυτα που λεει, οπως εδω ο Χαγιος, αντι να κανεις μικροψυχη κριτικη...
eddie_k Τώρα το είδα το δικό σου. Εγώ προβοκάτορας; Nτροπή! Δεν έχει νόημα η συνέχεια της κουβέντας. Λυπάμαι για μερικούς συντρόφους μου.
arves, γυναίκα είμαι.Ανένταχτη που στηρίζει τα σχήματα στα οποία μετέχουν οι δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Αλλά τεσπα. Πώς εσύ ορίζεις τον όρο "αριστεριστής"; Και τι σημαίνει δεν είσαστε τερματοφύλακες;
Και ξαναρωτώ. Τι σημαίνει να καρπωθείς την πολιτική υπεραξία των συνδικαλιστικών αγώνων;
Ούτε με βρίσκει σύμφωνη η άποψη που λέει ότι το θέμα στις εκλογές δεν μπορεί να είναι μια κουβέντα περί μεταρύθμισης και επανάστασης. Γιατί όχι; Και αυτό μπορείς και πρέπει να το βάλεις γιατί είναι υποτίθεται η πολιτική στρτηγική σου. Αλλιώς τι θα βάλεις;
Μόνο συνδικαλιστικά αιτήματα; Τότε δεν θέλεις συγκρότηση πολιτικών υποκειμένων αλλά απλά ταξικό συνδικαλισμό. Ε αυτό είναι αναρχοσυνδικαλισμός νέτα-σκέτα.
Από το πρωί είμαι έξω φρενών με το κείμενο του Δελαστίκ. Και σύντροφε μου, με την δική σου τοποθέτηση, με απογοητεύεις περισσότερο.
Και να σκεφτείς ότι έλεγα και να σας ψηφίσω παρόλο που δεν με καλύπτει τελείως το σχήμα.
Αριστεριστης ο not in my name? Απο που το καταλαβες arves?
Εμενα παλι για προβοκατορας μου μοιαζει. Κανει σκοπιμη ταυτιση ρολων ενος δημοσιογραφου σε αστικη εφημεριδα (που αντικειμενικα τον περιοριζει σε αποστασιοποιημενο παρατηρητη) με εναν υποψηφιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Και μαλιστα προσθεσε και πραγματα που δεν εγραψε! Τον εβαλε να μιλαει υπερ της Χρυσης Αυγης!
Οσο για το ποιος ειναι εκτος τοπου και χρονου, φαινεται απο τη λογικη σου που ειναι ΙΔΙΑ με αυτη του ΚΚΕ (και επισημανθηκε κιολας). Υπαρχουν βεβαια και αλλα που δεν ειναι της παρουσης, που εχουν να κανουν με αυτη τη μικροπολιτικη μαλακουρα της συνδικαλιας του "κοινωνικου χωρου" που σας κατατρεχει μερικες φορες, οπως κι εσενα εδω καλη ωρα. Τεσπα, σας δινεται θεωρω η δυνατοτητα και το βημα να εκφρασετε και τις δικες σας διαφορετικες αποψεις, σε ολες τις προεκλογικες εκδηλωσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Γι' αυτο συντροφε να λειπει η γκρινια επιτελους!
Γεια σου maraia.
Νταξει συγγνώμη αλλά υπάρχει και κάποια ιεράρχηση.Εγώ εβαλα το κυρίαρχο στοιχείο που αυτή τη στιγμή ειναι οι κοινωνικοί αγώνες.Φυσικά μετά έρχεται και η συγκρότηση πολιτικού προγράμματος, η ιδεολογική ζύμvση κτλ Όλα αυτά όμως υπό το πρίσμα της μαζικοποίησης των κοινωνικών αγώνων τους οποίους και να κατοχυρώνουμε πολιτικά.Ε δεν είμαστε και μόνο τερματοφύλακες...(για αυτόν τον αριστεριστή τον not in my name)
που εισαι ρε αρβες;;;
μια παρατηρηση στα οσα λες.
η ανταρσυα συντροφε δεν ειναι συνδικαλιστικο μορφωμα και αυτο επιτρεπει να κανει λογο ο καθε συντροφος και η καθε συντροφισσα για τη στρατηγικη του πολιτικου σχηματισμου!
απο κει και περα η γειωση (αυτο φανταζομαι εννοεις)θα ερθει απο την δραση της, δεν χρειαζεται ομως να βγαινει παρα εξω με συντεχνιακα αιτηματα!!
Ε, τότε arves, άμα είναι να αναπτύσονται συνδικαλιστικοί αγώνες για "να καρπώσουν" κάποιοι την "πολιτική υπεραξία" και να "αλλάξουμε τους συσχετισμούς", τότε το ρίχνουμε και στο ΚΚΕ το ψηφαλάκι μας. Δεν χρειαζόμαστε μακρυνούς και φτωχούς συγγενείς.
Λοιπον εγω ειμαι στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ και εμενα και πολλούς συντρόφους σε καμια περίπτωση δεν μας καλύπτει η παραπάνω συνέντευξη.
Η επισημη γραμμή της ΑΝΤΑΡΣΥΑ υπάρχει στα προεκλογικά της υλικά.
Οι εργαζόμενοι δεν ξυπνάνε και κοιμούνται με το ερώτημα Μεταρρυθμιση ή Επανάσταση οπότε και μια προεκλογική συνέντευξη η οποία ξεκινάει με την απάντηση αυτού του ερωτήματος ειναι εκτός τόπου και χρόνου.
Η Ριζοσπαστική Αριστερά πρέπει να απαντήσει στο ερωτημα πως θα αλλάξει ο συσχετισμός εντός του Λαού, πώς θα εκφράσει τα συμφέροντα των εργαζομένων και της νεολαίας.Ποια είναι αυτή η πολιτική γραμμή θα πάρει το Λαό με το μέρος της;
Ενα σημαντικό στοιχείο είναι εντός αυτής της συγκυρίας που ανοίγει δυνατότητες να αναπτύσσονται συνδικαλιστικοί αγώνες στους οποίους θα πρωτοστατεί η Ριζοσπαστική Αριστερά και θα καρπώνεται την πολιτική της υπεραξία και θα ριζώνει με αυτό τον τρόπο εντός των εργαζομένων, θα τροφοδοτεί και θα τροφοδοτείται από αυτό, θα συμβάλλει τελικά στην ταξική ανασυγκρότησή του εργατικού κινήματος.Παράλληλα να προχωράει σε όσμωση με τα κινήματα και ολόκληρη την Αριστερά η ανασύνθεση της Ριζοσπαστικής Αριστεράς στο πολιτικό επίπεδο.
Αυτα.
Καλά όλα αυτά σ. της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αλλά πείτε κάτι και και στον σ. Δελαστίκ που κατεβαίνει στην Α' Αθήνας μαζί σας, και που σήμερα στο Έθνος, λοιδωρεί την εξωκοινοβουλευτική (μαζί και την οργάνωση του)συγκρίνωντας την με τον Λεβέντη, τον Βεργή και ακόμη χειρότερα το παράρτημα της αστυνομίας Χρυσή Αυγή.
Τους οποίους όλους μαζί, αναφέρει σαν "ρομαντικούς αγωνιστές" που "παλεύουν για την ιδεολογία τους.
Ιδεολογία οι παρακρατικοί; Ιδεολογία ο Κάτμαν. Σοβαρευτείται.
Αν έχεις τέτοιους υποψήφιους, να μην αναρωτιέσε μετά γιατί σε πέρασαν τα ασπόνδυλα. Δείτε το, σας κάνει ζημιά:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&pubid=6306894
@mastoras
δηλαδή το ΚΚΕ λέει ότι η κυβέρνηση Τζανετάκη το 89 και η οικουμενική ήταν τραγική προδοσία του κινήματος. Λέει ότι τα καθεστώτα στην ανατολική Ευρώπη ήταν καταπιεστικά και εκμεταλλευτικά. Λέει ότι χρειάζεται να υπάρξει ταξική ανασυγκρότηση και ριζική αναδιοργάνωση του εργατικού κινήματος και όχι απλά αλλαγή των συσχετισμών. Λέει ότι ο Δεκέμβρης ήταν πραγματική εξέγερση της νεολαίας και των κοινωνικά αποκλεισμένων και όχι προβοκάτορες με κουκούλες. Θα μπορούσα νασυνεχίσω για ώρες.Μάλλον ζεις σε παράλληλο σύμπαν ή δεν καταλαβαίνεις
"σοβαρά μιλάω".
Αυτο ειναι το καλυτερο απ' ολα οσα ειπες!!!
Αλλα επειδη δεν απαντησες στην προηγουμενη ερωτηση μου, σου την ξαναβαζω:
mastora, τι ακριβως προσθετει στον πολιτικο διαλογο η παρεμβαση σου;
Και να απαγγέλουν την κασέτα ξαπλωμένοι σε ανάκλινδρα τρώγοντας σφάγια και σταφύλια και ακούγοντας άρπες και αυλούς.
Αλήθεια γιατί δεν είναι στο ΚΚΕ, σοβαρά μιλάω. Τα ίδια λένε.
συμφωνω με τον μαστορα.
να βαλουν γυμνοστηθες χορευτριες για να ειναι αποδεκτοι.