Σοβαρά προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων παρατηρούνται τις τελευταίες μέρες σε κεντρικούς άξονες της Αθήνας, καθώς εκτός λειτουργίας έχουν βγει περίπου 300 φωτεινοί σηματοδότες, λόγω έλλειψης συντήρησης. Αν το πρόβλημα συνεχιστεί, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, σε 10-15 ημέρες υπολογίζεται ότι θα τεθεί εκτός λειτουργίας το 70% από τους συνολικά 2.000 κόμβους φωτεινής σηματοδότησης.

Ads

Πίσω από την ανυπόφορη αυτή κατάσταση βρίσκεται η Siemens, η οποία, η οποία από τη δεκαετία του ’60 έχει αναλάβει και τη συντήρηση της σηματοδότησης. Το μεγάλο σκάνδαλο δωροδοκίας του πολιτικού κόσμου από τον γερμανικό όμιλο, όμως έχει παγώσει τις ανανεώσεις όλων των συμβάσεων με ανάδοχο την εν λόγω εταιρεία.

«Το πρόβλημα συντήρησης των φαναριών έχει ανακύψει από τον Ιούνιο και προσπαθήσαμε εκ των ενόντων να κάνουμε την απαραίτητη συντήρηση. Το τελευταίο διήμερο, για λόγους που διερευνούμε, βρεθήκαμε μπροστά σε μπαράζ από χαλασμένους σηματοδότες», δήλωσε στην «Ελευθεροτυπία» ο Γιάννης Οικονομίδης, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών. Ο κ. Οικονομίδης σημείωσε ότι τον Οκτώβριο προκηρύχθηκε διαγωνισμός ύψους 136.000 ευρώ, στον οποίο είχαν υποβάλει προσφορές η Siemens και άλλη μια εταιρεία που αποκλείστηκε από την πρώτη φάση λόγω έλλειψης τυπικών προσόντων. Η Siemens ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης, αλλά ουδείς αρμόδιος τολμά να υπογράψει τη σύμβαση.

Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται σε 23 κεντρικές διασταυρώσεις δρόμων, όπως στη Μεσογείων, την Παπαδιαμαντοπούλου, τη Βασ. Σοφίας, την Βασ. Όλγας, την Βασ. Κωνσταντίνου, την Καβάλας, την γέφυρα Μοσχάτου στην Πειραιώς στην Κηφισίας στο ύψος της Εθνικής Αντιστάσεως. Ανάλογη εικόνα εμφανίζουν τα φανάρια και σε περιφερειακούς δρόμους προς Ηλιούπολη, Καρέα, Περιστέρι και αλλού.

Ads

Από νωρίς το πρωί, την κίνηση ρυθμίζουν μέλη της τροχαίας, ωστόσο, το βράδυ οι διασταυρώσεις κλείνουν με κώνους ή ταινίες για το φόβο τροχαίων ατυχημάτων. Η τροχαία συνιστά στους οδηγούς προσοχή και χαμηλές ταχύτητες. Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα με τα φανάρια κλιμακώνεται τις τελευταίες ημέρες και σύμφωνα με εκτιμήσεις δεν αποκλείεται σε λίγες ημέρες να είναι πολύ σοβαρότερο.

Οπως δήλωσε σε ραδιοφωνικό σταθμό ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ο νέος διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μέσα στον επόμενο μήνα: «Εχουμε προχωρήσει σε διαγωνισμό, προσπαθώντας να υιοθετήσουμε κανόνες υγιούς ανταγωνισμού» τόνισε υπογραμμίζοντας ότι στο εξής θα διαχωρίζονται οι διαγωνισμοί για συντήρηση και την επέκταση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών.

Όπως σημειώνει το σχετικό ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας, για τους ίδιους λόγους υπάρχει εμπλοκή στις επεκτάσεις του μετρό. Εδώ και μια διετία έχει παγώσει ο διαγωνισμός για τη σηματοδότηση και τα ηλεκτρολογικά συστήματα, τα οποία με βάση την αρχική σύμβαση του 1992 ακολουθούν την τεχνολογία Siemens. Αυτό σημαίνει ότι το δίκτυο του μετρό προς Ανθούπολη Περιστερίου, Χαϊδάρι και Ελληνικό είναι σχεδόν έτοιμο, αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει.