Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2014 όλα τα εστιατόρια της ΕΕ θα πρέπει να χρησιμοποιούν σφραγισμένα και μιας χρήσης μπουκάλια με ελαιόλαδο αντί των μπολ ή άλλων συσκευασιών με χύμα ελαιόλαδο που επιτρέπονται ως τώρα.

Ads

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια κίνηση με σκοπό να βελτιωθεί η υγιεινή και που θα διασφαλίζει στους καταναλωτές ότι το ελαιόλαδο που τους σερβίρεται στα εστιατόρια δεν έχει διαλυθεί με χαμηλότερης ποιότητας λάδι.
 
Οι επικριτές, ωστόσο, αναρωτιούνται πώς η Κομισιόν η οποία είναι απασχολημένη με την αντιμετώπιση της κρίσης βρήκε χρόνο να ασχοληθεί με ένα τέτοιο θέμα και εκτιμούν ότι αυτό θα πλήξει τους ελαιοπαραγωγούς.
 
«Αν η ΕΕ διοικείτο λογικά και όπως έπρεπε, ο κόσμος δεν θα ήταν τόσο αντι-ευρωπαϊκός. Όταν σκέφτονται τέτοια τρελά πράγματα, δικαιολογημένα αμφισβητείται η δικαιοδοσία τους και η ορθή κρίση τους», σχολίασε η Βρετανίδα Ευρωβουλευτής Μαρίνα Γιαννακουδάκη.
 
Η Κομισιόν ανέφερε ότι η απόφαση στηρίχθηκε από 15 από τις 27 χώρες της ΕΕ, ανάμεσά τους και των ελαιοπαραγωγικών χωρών – Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία.
 
«Το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ελαιολάδου παγκοσμίως- παράγοντας το 70% της παραγωγής ελαιολάδου- ίσως αυτό είναι κάτι παραπάνω από μια καλή είδηση για τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Όλιβερ Ντρου.
 
Η Γερμανία αντιτάχθηκε στη συγκεκριμένη οδηγία σε μια ψηφοφορία Ευρωπαίων αξιωματούχων, ενώ η Βρετανία απείχε.
 
Η γερμανική εφημερίδα Sueddetsche Zeitung περιέγραψε το σχέδιο ως «την πιο περίεργη απόφαση μετά τη θρυλική οδηγία για την καμπυλότητα των αγγουριών».
 
Η βρετανική «Telegraph» χαρακτήρισε το μέτρο «ανόητο», επικρίνοντας τη Βρετανία που απείχε από την ψηφοφορία στην ΕΕ και λέγοντας ότι θα έπρεπε να το είχε καταψηφίσει.
 
Ο Εντζο Σίκα, ιδιοκτήτης ιταλικού εστιατορίου στις Βρυξέλλες, δήλωσε στο Reuters ότι ο νέος κανονισμός θα τον εμποδίσει από το να αγοράζει ελαιόλαδο απευθείας από έναν παραδοσιακό παραγωγό στην Ιταλία. «Λένε ότι σκέφτονται τους καταναλωτές, όμως αυτό θα αυξήσει το κόστος για μας και τους πελάτες μας. Σε εποχές κρίσης θα όφειλαν να ασχολούνται με άλλα πράγματα και όχι με αυτές τις ανοησίες», επισήμανε.