Έλληνες, Νορβηγοί και οι Μαλαισιανοί είναι οι κοινωνικοί του Facebook, αφού έχουν τους περισσότερους «φίλους» στη διάσημη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με τα στοιχεία από έρευνα σε 46 χώρες και σε δείγμα 50.000 χρηστών του Ιnternet από την εταιρεία ΤΝS Ιnc.

Ads

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, οι αναδυόμενες οικονομίες έχουν ξεπεράσει τις ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ στην κοινωνική δικτύωση.

Oι Αιγύπτιοι, οι Σαουδάραβες και οι Κινέζοι είναι οι πιο συχνοί χρήστες του Ιnternet, ενώ οι λιγότερο ενθουσιώδεις είναι οι Ιάπωνες. Παράλληλα, οι Μαλαισιανοί, οι Ρώσοι και οι Τούρκοι είναι οι πιο ενθουσιώδεις χρήστες ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τουρκία με ποσοστό 52% είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα στο Τop 10 της έρευνας. Στην Ελλάδα το ποσοστό των παθιασμένων με την κοινωνική δικτύωση ανέρχεται σε 38%.

Από την έρευνα εξάγεται το συμπέρασμα ότι στις χώρες που το Ιnternet αναπτύχθηκε πιο πρόσφατα, όπως η Αίγυπτος (56%) και η Κίνα (54%), οι χρήστες του είναι πολύ πιο ενθουσιώδεις, απ΄ ό,τι σε χώρες που το Ιnternet αναπτύχθηκε παλαιότερα, όπως η Ιαπωνία (20%), η Δανία (25%) και η Φινλανδία (26%), παρά το γεγονός ότι οι χώρες αυτές έχουν καλύτερες υποδομές του διαδικτύου.

Ads

Το 88% των Κινέζοι χρηστών και ένας στους δύο Βραζιλιάνους (51%) δηλώνουν ότι έχουν δημιουργήσει το δικό τους blog, ενώ στις ΗΠΑ μόνο το 38% δηλώνουν ενεργοί blogger.

Η «μανία» της κοινωνικής δικτύωσης

Πιο ενθουσιώδεις χρήστες ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το ΜySpace είναι οι κάτοικοι της Μαλαισίας με 9 ώρες την εβδομάδα, ακολουθούν οι Ρώσοι με 8 ώρες την εβδομάδα και οι Τούρκοι με 7,5 ώρες την εβδομάδα. Οι πιο ψηφιακά «κοινωνικοί» χρήστες είναι παγκοσμίως οι κάτοικοι της Μαλαισίας, της Βραζιλίας, της Πολωνίας και της Ελλάδας, αφού έχουν τους περισσότερους ψηφιακούς «φίλους».

Οι χρήστες Ιnternet μέσω κινητού το χρησιμοποιούν περισσότερο για να μπαίνουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (3,5 ώρες την εβδομάδα) παρά για να διαβάζουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο (2,5 ώρες την εβδομάδα).

Το ίδιο ισχύει και για τους χρήστες με κανονική σύνδεση, όπου η ενασχόληση με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (5,2 ώρες την εβδομάδα) απασχολεί περισσότερο από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (3,8 ώρες την εβδομάδα).

Ενα ακόμα σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι απ΄ όσους διαθέτουν σύνδεση για Ιnternet το 61% το χρησιμοποιούν καθημερινά, ενώ το 54% βλέπουν τηλεόραση, το 36% ακούν ραδιόφωνο και το 32% διαβάζουν εφημερίδες.