Για κάποιους νέους το facebook δεν είναι αρκετό – αυτό που επιθυμούν είναι να βρουν φίλους στο ίντερνετ με τους οποίους να μοιράζονται τις ίδιες πολιτικές πεποιθήσεις. Τη λύση έδωσαν οι Γάλλοι προγραμματιστές Vincent Veyrat-Masson και Cherif Hadjas: δημιούργησαν δύο ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, μία για δεξιούς και μία… για αριστερούς.

Ads

«Συνάντηση της αριστεράς» και «συνάντηση της δεξιάς» είναι οι τίτλοι των αντίστοιχων ιστοσελίδων που δημιούργησαν οι δύο Γάλλοι προγραμματιστές. Το «σύνθημα» των δύο ιστοσελίδων κοινό: «Συμφωνούμε ήδη σε ένα ζήτημα». Ο στόχος τους επίσης κοινός: να φέρουν κοντά ανθρώπους από ολόκληρη τη Γαλλία οι οποίοι έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, τις πολιτικές τους πεποιθήσεις.

«Η ιδέα για αυτές τις ιστοσελίδες μας ήρθε το καλοκαίρι, όταν αντιληφθήκαμε ότι σε όλα τα site κοινωνικής δικτύωσης οι άνθρωποι συνομιλούσαν ή και καβγάδιζαν σχετικά με τα πολιτικά. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δύο site με σκοπό να προσφέρουμε αυτό ακριβώς που ψάχνουν οι χρήστες του διαδικτύου: ανθρώπους παρόμοιων πολιτικών πεποιθήσεων», εξηγούν οι δημιουργοί, προσθέτοντας ότι στις ΗΠΑ υφίστανται ήδη παρόμοιες ιστοσελίδες οι οποίες μάλιστα γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία.

Πράγματι, η επιτυχία δεν άργησε να φανεί και για τους Γάλλους δημιουργούς. Μέσα σε λίγους μόλις μήνες, η ιστοσελίδα της δεξιάς είχε ήδη αποκτήσει 6.000 μέλη, ενώ η ιστοσελίδα της αριστεράς 5.000. Τα μέλη αναρτούν φωτογραφίες, βρίσκουν τους «φίλους» τους, δικτυώνονται, γράφουν σχόλια, στέλνουν μηνύματα, ανεβάζουν βίντεο… όλα όσα ούτως ή άλλως μπορούν να κάνουν μέσα από τα ήδη υπάρχοντα site κοινωνικής δικτύωσης.

Ads

Η βασική διαφορά είναι, ωστόσο, ότι μέσα από τους νέους ιστοτόπους της δεξιάς και της αριστεράς διενεργούνται παράλληλα δημοσκοπήσεις πολιτικού περιεχομένου. Επίσης μέσα από αυτούς λειτουργεί μια νέα υπηρεσία ονόματι «vox populis», η οποία αποτελεί ένα είδος twitter με μικρά μηνύματα πολιτικής φύσεως, ορατά από όλο τον κόσμο. Διαφέρει, βέβαια, και η ίδια η «αισθητική» του σχεδιασμού του κάθε ιστοτόπου: το κόκκινο κυριαρχεί στο site της αριστεράς, ενώ το μπλε είναι το βασικό χρώμα στο site της δεξιάς. Σε ό,τι αφορά, τέλος, τη χρηματοδότηση, αυτή είναι κοινή και στα δύο site: οι διαφημίσεις, οι οποίες αυξάνονται όσο πληθαίνουν τα μέλη, επιτρέπουν στα δύο site να είναι οικονομικά βιώσιμα, χωρίς ταυτόχρονα να απαιτούν αντίτιμο από τα μέλη τους.

Πηγή: Liberation