Την ώρα που μόνο τα δύο από τα εφτά δισεκατομμύρια του πλανήτη έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, το κίνημα letsfree.org επιβιβάζεται στο ιστιοπλοϊκό σκάφος «Messanger» και προωθεί την ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση για όλους στο διαδίκτυο.

Ads

Το σκάφος θα σαλπάρει από την Ελλάδα και το ταξίδι του δεν έχει προορισμό…παρά μόνο σκοπό. Σε διάστημα 2-3 χρόνων σκοπεύει να περάσει σχεδόν από όλα τα λιμάνια της υφηλίου και να εκπέμπει σε όποια bluetooth κινητών είναι ανοικτά εκπαιδεύοντας τον κόσμο στην εμπειρία της επικοινωνίας και του letsfree. Η πρωτοποριακή αυτή κίνηση που θα γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα της εποχής φλερτάρει με την ιδέα να γίνει προσβάσιμο ένα μέρος του Διαδικτύου μέσα από τα κινητά, ώστε σταδιακά να ξεκινήσει η ψηφιακή ένταξη αυτών που δεν μπορούν να αποκτήσουν υπολογιστή ή να πληρώσουν το κόστος σύνδεσης. Αυτό στηρίζεται στο γεγονός ότι σχεδόν πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων, συνήθως, με κάρτα προπληρωμένου χρόνου.

Η εμβέλεια ενός δικτύου bluetooth είναι 300 μέτρα και μέσα σε αυτά μπορούν ιδανικά να συνδεθούν μεταξύ τους μέχρι και 500 (συχνά και 1.000) άτομα. Η ιδέα του letsfree είναι ένας υπολογιστής με μια κεραία bluetooth να συνδέει δωρεάν αυτό το άτυπο δίκτυο των τηλεφώνων με το Διαδίκτυο, σε έναν τόπο κοινωνικής δικτύωσης όπου θα μπορεί κανείς να δει ή να ανεβάσει και να κατεβάσει κείμενα, φωτογραφίες, μουσική ή ακόμα και βίντεο. Δωρεάν, χωρίς να πρέπει να δώσει στοιχεία ή να πάρει την άδεια κάποιου. Για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, βέβαια, χρειάστηκε να δημιουργηθεί ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο στη συνέχεια «ανέβηκε» στο Διαδίκτυο, από όπου μπορεί να το αποκτήσει όποιος θέλει να στήσει τον letsfree κόμβο του στον υπολογιστή του.

Εμπνευστής της θαλάσσιας καμπάνιας είναι ο ελληνικής καταγωγής Βραζιλιάνος επιχειρηματίας Ανδρέας Μπλαζουδάκης που, αφού μετέτρεψε το ιστιοπλοϊκό σε γραφείο, σπίτι και κόμβο letsfree, επάνδρωσε το «Messanger» με μια ομάδα εκπαιδευμένων πλοηγών και επιστημόνων ειδικευμένων σε τεχνολογίες κοινωνικών δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Η πρώτη εφαρμογή της προσπάθειας αυτής πραγματοποιήθηκε στις βραζιλιάνικες φαβέλες όπου συνέδεσε 60.000 άτομα, με αποτέλεσμα να σχηματιστούν παρέες με κινητά σε ακτίνα γύρω από τους αυτοσχέδιους κόμβους στις μικρές παράγκες.

Ads

Στην Ελλάδα η προσπάθεια στηρίζεται ήδη από την Τράπεζα Αττικής και το Ινστιτούτο Θερβάντες. Η τράπεζα σκέφτεται να μετατρέψει όλα της τα υποκαταστήματα σε κόμβους διασύνδεσης ενώ το Ινστιτούτο να το χρησιμοποιήσει σαν πλατφόρμα πολιτιστικού περιεχομένου.