Ο Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Πανάρετος, στην από 22.12.2009 ομιλία του στην Βουλή μίλησε ευθέως για «στρεβλή λειτουργία του κράτους και διαφθορά». Στη συνέχεια, αναφερόμενος στη μεταφορά μαθητών είπε επί λέξει «…Ο προϋπολογισμός προβλέπει 280 εκατομμύρια ευρώ για μεταφορές μαθητών. Από αυτά, τα 190 είναι μέσω νομαρχιών και 90 μέσω του Υπουργείου Παιδείας για χρέη τα οποία δεν έχουν εξοφληθεί….».

Ads

Στις 27.12.2009 αποστείλαμε τεκμηριωμένη απάντηση στην τοποθέτηση του κ. Υφυπουργού, επισημαίνοντας:

«Εδώ και χρόνια, Νομαρχίες ανά την Ελλάδα δεν έστελναν για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών που ανέθεταν σε ΚΤΕΛ και τουριστικές επιχειρήσεις. Εντούτοις, Πάρεδροι και Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου θεωρούσαν ως νόμιμα τα αντίστοιχα εντάλματα πληρωμής. Ποιος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τους ελεγκτές αυτούς;

Για το σχολικό έτος 2009-2010 π.χ., ο επαναληπτικός διαγωνισμός στο Ν. Λάρισας δεν δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Ο Πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Παραθύρας πιστοποίησε ότι ο εν λόγω διαγωνισμός είναι νόμιμος. Ποίος θα ελέγξει ποινικά και πειθαρχικά τον κ. Παραθύρα;

Ads

Στις 27.11.2009, ενώπιον του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μικρές τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού Λάρισας ζητούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο να συντάξει έκθεση περί αξιοποίνων πράξεων (με εμπλοκή της Αντινομάρχη Λάρισας κ. Καραλαριώτου) και να διαβιβάσει την εν λόγω έκθεση στον αρμόδιο Εισαγγελέα. Θα το πράξει άραγε αυτό το Ελεγκτικό Συνέδριο, όταν ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ο εκπρόσωπος του Δημοσίου (νομικός σύμβουλος του Κράτους) θεωρούν ότι τα επιχειρήματα των τουριστικών επιχειρήσεων πρέπει να απορριφθούν «ελλείψει εννόμου συμφέροντος»;

Ποίος θα ελέγξει ποινικά και πειθαρχικά το νομάρχη Μεσσηνίας κ. Δράκο και τον Αντινομάρχη Μεσσηνίας κ. Κωτσιόπουλο, όταν με ευθύνη τους δεν αποστέλλεται η σύμβαση μεταφοράς μαθητών για το σχολικό έτος 2009-2010 στο Ελεγκτικό Συνέδριο; Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Μεσσηνίας, ο οποίος συντάσσει κατηγορητήριο εις βάρος του κ. Μαλαπάνη (επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας) σύμφωνα με το οποίο ο κ. Μαλαπάνης πρέπει να παραπεμφθεί σε δίκη, επειδή τάχα δυσφήμισε τον κ. Κωτσιόπουλο, καταγγέλλοντας ότι δεν τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία στης σύμβαση μεταφοράς μαθητών;

Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης, ο οποίος συντάσσει πριν από 3 χρόνια κατηγορητήριο εις βάρος του Ηλία Τσαρουχά, ο οποίος καταγγέλλει το σκάνδαλο μεταφοράς μαθητών στο Ν. Θεσσαλονίκης;

Στο Ν. Αργολίδας για τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010, η ΚΤΕΛ ΑΕ Νομού Αργολίδας καταθέτει Υπεύθυνες Δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες η εν λόγω εταιρεία είναι ιδιοκτήτης 60 λεωφορείων, ενώ βέβαια τα εν λόγω λεωφορεία ανήκουν σε τρίτους ιδιώτες! Πρόκειται για ψευδείς Υπεύθυνες Δηλώσεις. Μικρές τουριστικές επιχειρήσεις επισημαίνουν το γεγονός αυτό ενώπιον του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Εν τούτοις, οι Πάρεδροι του Ελεγκτικού Συνεδρίου κος Καραθανασόπουλος, κα Σταμούλη, κα Ρένεση και κα Γναρδέλη πιστοποιούν ότι τηρήθηκε η νομιμότητα κατά τις διαδικασίες ανάθεσης και δεν συντάσσουν έκθεση περί αξιοποίνων πράξεων για να την διαβιβάσουν στον αρμόδιο Εισαγγελέα. Ποίος θα ελέγξει ποινικά και πειθαρχικά τους εν λόγω Παρέδρους;

Συγκεκριμένος Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης (με έδρα στην Τρίπολη), μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, εκδίδει πόρισμα νομιμότητας των διαδικασιών ανάθεσης από τη Νομαρχία Αργολίδας (σχολικό έτος 2008-2009), παρά το γεγονός ότι υφίστανται ψευδείς Υπεύθυνες Δηλώσεις. Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τον εν λόγω Επιθεωρητή;

Γιατί παραιτήθηκε ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης που ασχολήθηκε με την έρευνα νομιμότητας των συμβάσεων μεταφοράς μαθητών στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Σερρών και Δράμας και απορρίφθηκε η έκθεση πορίσματος που είχε υποβάλλει; Μήπως επειδή θιγόταν η αποτελεσματικότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τους εμπλεκόμενους στο σκάνδαλο αυτό;

Ποίος θα ελέγξει εάν γίνεται χρηστή χρήση Κοινοτικών κονδυλίων στο πλαίσιο του προγράμματος ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ που αφορά στη μεταφορά επιβατών από και προς δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές;

Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά την Αντινομάρχη Φθιώτιδας κ. Μακρή, η οποία υπογράφει δύο συμβάσεις μεταφοράς μαθητών το σχολικό έτος 2009-2010, ενώ δεν έχει αποστείλει το σχετικό φάκελο για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο; Ποίος θα ερευνήσει, εάν έχει εξαπατηθεί το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όταν η Νομαρχία Φθιώτιδας επικαλείται «συγγνωστή πλάνη των οργάνων αυτής» και ζητεί την ανάκληση της πράξης του Ζ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Σύμφωνα με την πράξη αυτή, η διαδικασία ανάθεσης συμβάσεων μεταφοράς μαθητών για το σχολικό έτος 2009-2010 στο Ν. Φθιώτιδας δεν ήταν νόμιμη.

Πότε θα απαντήσουν το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης στα παραπάνω ερωτήματα και πότε θα προχωρήσουν στις ενέργειες που οφείλουν;

(Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης στον κ. Πανάρετο, σημειώνοντας ότι οι καταγγέλλοντες είχαν κληθεί και καταθέσει στις 26/2/2008 στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία παρέπεμψε ομόφωνα τη χώρα μας στην Υπηρεσία Καταπολέμησης Απάτης της Ε.Ε.)

Ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης είναι εκπαιδευτικός, πρώην Πρόεδρος Γ΄ ΕΛΜΕ και δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης

Ο Ηλίας Τσαρουχάς είναι δικηγόρος, οικονομολόγος και νόμιμος εκπρόσωπος επαγγελματιών τουριστικών επιχειρήσεων

Το πλήρες κείμενο της απάντησης στην τοποθέτηση του Υφυπουργού

ΑΦΟΡΑ:

1. Τις από 05.11.2009 δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντησή της με το προεδρείο της ΕΝΑΕ σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών.
2. Τις από 22.12.2009 δηλώσεις του Υφυπουργού Παιδείας κου Πανάρετου στην συνεδρίαση ΛΗ’, της Συνόδου Α’, της ΙΓ’ Περιόδου της Βουλής των Ελλήνων σχετικά με την μεταφορά των μαθητών.

Κοινοποίηση:
• αρμόδιες υπηρεσίες της ΚΟΜΙΣΙΟΝ
• Πρόεδρο Επιτροπής Αναφορών Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
• Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

(1) Οι υπογράφοντες την παρούσα καταγγελία κατέθεσαν, ύστερα από επίσημη πρόσκλησή της, στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 26 Φεβρουάριο 2008 και ανέπτυξαν πτυχές του σκανδάλου στη μεταφορά μαθητών. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Αντιπρόεδρος (τότε) της Επιτροπής Αναφορών κα Μ. Ματσούκα υποστήριξε επίμονα το αίτημα να σταλεί ο φάκελος της υπ’ αριθμόν 207/2009 αναφοράς και στην Υπηρεσία Καταπολέμησης Απάτης (OLAF), αφού οι ακολουθούμενες στη χώρα μας πρακτικές κατά τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων για τη μεταφορά μαθητών «έχουν οσμή σκανδάλου». Το αίτημά της αυτό έγινε, τελικά, ομόφωνα δεκτό από την ολομέλεια της Επιτροπής Αναφορών.

(2) Ο δεύτερος των υπογραφόντων κατάρτισε αυτοτελώς την με αριθμό 2007/4339 καταγγελία ενώπιον της Κομισιόν (ταυτόσημη με την αριθμό 207/2007 αναφορά) η οποία απέληξε στην από 19.02.2009 με αριθμό 2007/4339 Ε (2009)0889 προειδοποιητική προς τη χώρα μας επιστολή. Σύμφωνα με την επιστολή, η ελληνική Κυβέρνηση καλείται να δεσμευτεί και να ενημερώσει την Επιτροπή ως προς τα μέτρα που θα λάβει σχετικά με την μεταφορά μαθητών και τις διαδικασίες ανάθεσης των συμβάσεων μεταφοράς.

(3) Τέλος, σύμφωνα με την Απόφαση αρ. 357/2009 ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 22 Απριλίου 2009, εφόσον κράτος- μέλος μελετά τη θέσπιση νομοθετικών, κανονιστικών ή διοικητικών διατάξεων στον τομέα των οδικών μεταφορών που δύνανται να επηρεάσουν ουσιωδώς την πραγματοποίηση της Κοινής Πολιτικής Μεταφορών, ανακοινώνει έγκαιρα και εγγράφως το γεγονός αυτό στην Επιτροπή, ενημερώνοντας συγχρόνως και τα άλλα κράτη-μέλη.

(4) Κατά συνέπεια, το «νέο μοντέλο» μεταφοράς μαθητών που προτείνει η κ. Υπουργός, μετά τη συνάντησή της με το προεδρείο της ΕΝΑΕ, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί και στην ΚΟΜΙΣΙΟΝ, ώστε να εκφράσει τη γνώμη της- κατά τα Κοινοτικώς κρατούντα.

(5) Από την άλλη πλευρά ο κ. Υφυπουργός στην από 22.12.2009 τοποθέτηση του στη Βουλή ομιλεί ευθέως για «στρεβλή λειτουργία του κράτους και διαφθορά». Στη συνέχεια, αναφερόμενος στη μεταφορά των μαθητών λέει επί λέξει: «….Ο προϋπολογισμός προβλέπει 280 εκατομμύρια ευρώ για μεταφορές μαθητών. Από αυτά, τα 190 είναι μέσω νομαρχιών και 90 μέσω του Υπουργείου Παιδείας για χρέη τα οποία δεν έχουν εξοφληθεί…».

Ερωτάται λοιπόν ο κ. Υφυπουργός:

(5.1) Είναι δυνατόν ο Προϋπολογισμός του 2010 να προβλέπει διάθεση κονδυλίων (280.000.000 ευρώ) για αιτίες που δημιουργήθηκαν υπό καθεστώς διαφθοράς;
(5.2) Είναι δυνατόν ένα ευνομούμενο, υποτίθεται, Κράτος-μέλος της Ε.Ε. να αναγνωρίζει χρέη από ανήθικες και μη νόμιμες αιτίες; Μήπως δεν είναι ανήθικη αιτία πληρωμής το καθεστώς διαφθοράς και ανομίας που διέπει τις πρακτικές ανάθεσης συμβάσεων μεταφοράς μαθητών; Μήπως μια πολιτική ηγεσία που αναγνωρίζει «χρέη» που γεννήθηκαν υπό συνθήκες διαφθοράς και ανομίας, καθίσταται μέρος του προβλήματος που καταγγέλλει, δηλ. καταγγέλλει στην ουσία τον ίδιο τον εαυτό της;

(6) Κατά την άποψη μας, δεν υφίστανται χρέη της Ελληνικής Πολιτείας από τη μεταφορά μαθητών. Όταν η αξία των συμβάσεων μεταφοράς μαθητών που αναθέτει μία νομαρχία ξεπερνά τον προϋπολογισμό (λ.χ. στην Θεσσαλονίκη ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 5 με 6 εκατομμύρια ευρώ και ο κος Ψωμιάδης αναθέτει συμβάσεις ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ), τότε τα 4.000.000 ευρώ στοιχειοθετούν οφειλή της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης και όχι του Ελληνικού Κράτους (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους). Η Ελληνική Πολιτεία έχει πληρώσει εμπρόθεσμα όλες τις οφειλόμενες και προϋπολογισθείσες δαπάνες. Τα 280.000.000 ευρώ στοιχειοθετούν «πανωπροίκια» από μη νόμιμες αναθέσεις και από υπερβάσεις προϋπολογισμών.

Το παρακάτω παράδειγμα είναι πλήρως διαφωτιστικό:

Στο νομό Πιερίας, το σχολικό έτος 2008-2009, η αξία των συμβάσεων μεταφοράς μαθητών ανερχόταν περίπου στα 5.800.000 ευρώ. Ο προϋπολογισμός της Ελληνικής Πολιτείας ανερχόταν στα 3.200.000 ευρώ. Στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, 2009-2010, η αξία των συμβάσεων που ανατέθηκαν ανερχόταν στα 4.500.000 ευρώ. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τις εν λόγω συμβάσεις. Στη συνεχεία, ο νομάρχης κος Παπαστεργίου προέβη σε μελέτη των δρομολογίων με εξωτερικό συνεργάτη και διαπίστωσε ότι, από τα περίπου 220 δρομολόγια που είχαν αρχικά δημοπρατηθεί, τα 70 δρομολόγια ήταν «μαϊμού», με την έννοια ότι οι αριθμοί των μαθητών ήταν μικρότεροι από αυτούς που δηλώθηκαν. Πολλά από τα δρομολόγια μπορούσαν να συμπτυχθούν με άλλα και να μειωθεί ο αριθμός των μισθωμένων λεωφορείων. Τελικά, ο Νομάρχης με αιτιολογημένο τρόπο κατέληξε ότι τα δρομολόγια ανέρχονταν περίπου στα 130 και η δαπάνη σε 3.400.000 ευρώ-δηλαδή 200.000 ευρώ πάνω από τον προϋπολογισμό! Τώρα αγωνίζεται να πετύχει την έγκριση της δαπάνης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ερωτάται λοιπόν ο κ. Υφυπουργός:

(6.1) Από τα εγκριθέντα 280.000.000 ευρώ θα διατεθούν 2.600.000 ευρώ στη νομαρχία Πιερίας (5.800.000 ευρώ μείον 3.200.000 ευρώ) για τη μεταφορά μαθητών το σχολικό έτος 2008-9, όταν σήμερα διαπιστώνεται ότι κατά το σχολικό έτος 2008-2009 είχαμε 70 δρομολόγια «μαϊμού»;

(6.2) Πώς είναι δυνατόν ο πρόεδρος της ΕΝΑΕ κος Δράκος να αναφέρει προβλήματα μεταφοράς μαθητών στην κ. Υπουργό, όταν ο ίδιος δεν έστειλε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση μεταφοράς μαθητών του νομού του το σχ. έτος 2009-10; Ίσως μας πείτε: «εάν την έστελνε, θα εγκρινόταν;» Όχι βέβαια, αφού ο επαναληπτικός «διαγωνισμός» δεν δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. Μάλιστα, ο αντινομάρχης Μεσσηνίας κ. Κωτσιόπουλος είχε το θράσος να δηλώσει δημόσια ότι «από λάθος ζητούσαν στη διακήρυξη να υποβληθεί και φάκελος τεχνικής προσφοράς, ενώ στην πραγματικότητα δεν απαιτείται»(!). Μιλάμε για απύθμενο θράσος, διότι ο κ. Κωτσιόπουλος δεν δίστασε πέρυσι να μηνύσει τον κ. Μαλαπάνη-επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μεσσηνίας-για δυσφήμιση. Ο κ. Μαλαπάνης, προς δόξαν της «ανεξάρτητης» δικαιοσύνης, παραπέμφθηκε τελικά σε δίκη, επειδή κατάγγειλε το σκάνδαλο μεταφοράς μαθητών στο νομό Μεσσηνίας. Θα ελεγχθεί πειθαρχικά ο Εισαγγελέας που τον παρέπεμψε;
Ειρήσθω εν παρόδω, ότι ο δεύτερος των υπογραφόντων την παρούσα καταγγελία είναι κατηγορούμενος, επειδή πριν από δύο χρόνια είχε καταγγείλει το σκάνδαλο μεταφοράς μαθητών στο νομό Θεσσαλονίκης! Θα ελεγχθεί πειθαρχικά ο Εισαγγελέας που συνέταξε το κατηγορητήριο;

(6.3) Πώς είναι δυνατόν να μην ελεγχθούν πειθαρχικά η αντινομάρχης Φθιώτιδας κ. Μακρή και ο συνεργάτης της κ. Πλιάτσικας, όταν υπογράφουν συμβάσεις μεταφοράς μαθητών για το σχολικό έτος 2009-10, πριν καν σταλεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο σχετικός φάκελος;

Τα «ωραία» όμως έπονται:

Το Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίπτει τις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών στο νομό Φθιώτιδας (σχολικό έτος 2009-10) και η Νομαρχία υποβάλλει αίτηση ανάκλησης ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου (VI Τμήμα) με το αιτιολογικό ότι τα στελέχη της Νομαρχίας υπέπεσαν σε «συγγνωστή πλάνη» σχετικά με τις παραβάσεις που είχε διαπιστώσει το Κλιμάκιο. Η αίτηση της Νομαρχίας έγινε δεκτή.
Ερωτάται λοιπόν ο κ. Υφυπουργός: θα τιμωρηθούν εκείνοι που εξαπάτησαν το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Είναι δυνατόν να συντρέχει περίπτωση «συγγνωστής πλάνης», όταν η κ. Μακρή και ο κ. Πλιάτσικας υπογράφουν δύο συμβάσεις μεταφοράς, πριν καν γίνει έλεγχος και τις αποκρύβουν από τον έλεγχο αυτό;

(7) Οι νομοί Λάρισας και Αργολίδας φαίνεται πως συνιστούν ειδική περίπτωση. Ας όψεται η διαφθορά που έχει εισβάλει και στο χώρο των «ελεγκτικών», υποτίθεται, μηχανισμών του Κράτους.
Αναλυτικότερα:

(7.1) Στο Νομό Λάρισας, η ημερήσια δαπάνη μεταφοράς μαθητών με λεωφορεία κατά το σχολικό έτος 2008-2009 ανερχόταν σε 12.500,00 ευρώ (προϋπολογισμός της τάξεως των 6.900,00 ευρώ). Οι τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού Λάρισας ήταν υπεργολάβοι του ΚΤΕΛ και αυτό απαιτούσε από τη Νομαρχία όποιο ποσό ήθελε. Εντέλει, τον Αύγουστο του 2009 στον επαναληπτικό και αδημοσίευτο στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. «διαγωνισμό» οι τουριστικές επιχειρήσεις υπέβαλαν προσφορά της τάξεως των 7.500,00 (με ΦΠΑ 9%). Ο νομάρχης κήρυξε το διαγωνισμό «άγονο» και ανέθεσε τη μεταφορά των μαθητών απευθείας στο ΚΤΕΛ, με ημερήσια αποζημίωση 6.790,00 ευρώ.

Ερωτάται το Υπουργείο σας:

Εάν από τα 280 εκατομμύρια ευρώ που αναφέρατε στην ομιλία σας στη Βουλή, θα δοθούν χρήματα για «πανωπροίκια» προγενεστέρων ετών (13.000,00 ευρώ μείον 6.790,00 ευρώ). Το εντυπωσιακό είναι όμως με το Ελεγκτικό Συνέδριο και συγκεκριμένα με τον Πάρεδρο κο Παραθύρα, ο οποίος-σε αντίθεση με άλλους συνάδελφους του-διαπίστωσε ότι οι διαδικασίες ήσαν νόμιμες! Το θέμα βρίσκεται στο VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου ο εκπρόσωπος του Δημοσίου είπε ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις που υπέβαλαν τη σχετική αίτηση ανάκλησης δεν έχουν έννομο συμφέρον! Οι τουριστικές πάντως επιχειρήσεις, ζήτησαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο να συντάξει φάκελο και έκθεση διαπίστωσης παράνομων πράξεων και να τα στείλει στον αρμόδιο Εισαγγελέα. Θα το πράξει άραγε; Το άκρο άωτο βέβαια της υπόθεσης είναι ότι το ΚΤΕΛ στο Νομό Λάρισας μεταφέρει με τα ίδια λεωφορεία: α) επιβάτες ενήλικους με εισιτήριο, β) μαθητές με «πάσο» και γ) απαιτεί επιπλέον και 6.790 ευρώ ημερήσια αποζημίωση. Είναι δυνατόν; Το καταμαρτυρούν οι Υπεύθυνες Δηλώσεις που έχουν κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σημειώνουμε, ότι στις 03.08.2009, οπότε έγινε ο «διαγωνισμός», το ΚΤΕΛ απέσυρε την προσφορά του, η οποία ανοίχτηκε στις 04.08.2009. Γιατί άραγε ανοίχτηκε η προσφορά του ΚΤΕΛ, ενώ την απέσυρε; Γιατί υπογράφηκε η προσφορά του ΚΤΕΛ μόνον από 2 και όχι από 3 υπαλλήλους, όπως προβλεπόταν από τη νομαρχία;

Ρωτάμε τον κ. Υφυπουργό:

Γιατί αποσύρεται το ΚΤΕΛ στις 03.08.2009 από μία προσφορά ύψους 6.790 ευρώ και εν συνεχεία αναλαμβάνει το έργο με ημερήσια αποζημίωση 6.790,00 ευρώ; Απλώς διότι η προσφορά του ΚΤΕΛ στις 03.08.2009 δεν ανερχόταν στα 6.790,00 ευρώ, αλλά ήταν υψηλότερη από την προσφορά των τουριστικών επιχειρήσεων. Και όλα αυτά τα βρίσκει νόμιμα ο κος Παραθύρας, ενώ ο εισηγητής του Δημοσίου στις 27.11.2009 αποφαίνεται ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν έννομο συμφέρον. Ποιος θα τους ελέγξει πειθαρχικά; Ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά την αντινομάρχη κ. Καραλαριώτου για την αναληθή Διακήρυξη που εξέδωσε; Πώς είναι δυνατόν να έχουμε ημερήσια προϋπολογισθείσα δαπάνη ύψους 6.900,00 ευρώ για τη μεταφορά μαθητών με λεωφορεία, και η μεταφορά μαθητών με ταξί να κοστίζει 13.000,00 ευρώ ημερησίως; Ποίος θα ελέγξει τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία και τους μεταφερόμενους μαθητές; Μήπως ο Διοικητής Τροχαίας που δεν συλλαμβάνει τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ και αναγκάζεται η Εισαγγελία Πρωτοδικών να ομιλεί για παράβαση καθήκοντος αστυνομικών κατά τη διαδικασία του αυτόφωρου;

(7.2) Στο νομό Αργολίδας, η διακήρυξη μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 απαιτεί ο ανάδοχος του έργου να εκτελεί το έργο μεταφοράς μαθητών με 60 ιδιόκτητα λεωφορεία. Υπογράφει μάλιστα και σχετική Υπεύθυνη Δήλωση ότι θα τηρήσει τους όρους της διακήρυξης. Οι Πάρεδροι του Ελεγκτικού Συνεδρίου ελέγχουν τις άδειες κυκλοφορίας των λεωφορείων των αναδόχων και τα Φύλλα Ελέγχου Τεχνικής Καταλληλότητας που χορηγούν τα ΚΤΕΟ. Παραδόξως, η Πάρεδρος κα Κ. Σταμούλη δεν προσέχει ότι τα 60 λεωφορεία μεταφοράς μαθητών για το σχολικό έτος 2009-2010 δεν ανήκουν στο ΚΤΕΛ νομού Αργολίδας, αλλά σε ιδιώτες που έχουν εκμισθώσει τα λεωφορεία αυτά στην ΚΤΕΛ ΑΕ. Δηλαδή, η εν λόγω Πάρεδρος δεν προσέχει ότι οι Υπεύθυνες Δηλώσεις της ΚΤΕΛ ΑΕ είναι ψευδείς. Η υπόθεση συζητείται ενώπιον του VI Τμήματος στις 09.10.2009 με εισηγητή τον Πάρεδρο κ. Καραθανασόπουλο, όπου και τονίζουμε ότι οι Υπεύθυνες Δηλώσεις της ΚΤΕΛ ΑΕ είναι ψευδείς. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης, επειδή οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν έννομο συμφέρον. Γιατί ο κ. Καραθανασόπουλος δεν εισηγείται τη σύνταξη έκθεσης περί αξιοποίνων πράξεων (ως οφείλει εκ του Νόμου) και την παραπομπή της υπόθεσης στον αρμόδιο Εισαγγελέα; Τι έχει συμβεί; Ο κ. Καραθανασόπουλος με την κ. Σταμούλη έχουν νομιμοποιήσει με τα έγγραφα τους τη διαδικασία ανάθεσης συμβάσεων μεταφοράς μαθητών στην ΚΤΕΛ ΑΕ – αυτή που έχει δώσει ψευδείς Υπεύθυνες Δηλώσεις – και έχουν μπλοκάρει την προκαταρκτική εξέταση που άρχισε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Ναυπλίου.

Μήπως ξέρει κανείς κάποιον Εισαγγελέα που ερευνά ποινικά αδικήματα, όταν το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει εκδώσει συγχωροχάρτια νομιμότητας, όπως τα παραπάνω; Θα ελεγχθούν ο κ. Παραθύρας με την κ. Σταμούλη και τον κ. Καραθανασόπουλο για τις παραπάνω παρανομίες;

Σημειώνουμε ότι ψευδείς Υπεύθυνες Δηλώσεις είχε καταθέσει η ΚΤΕΛ ΑΕ Νομού Αργολίδας και κατά τις διαδικασίες ανάθεσης για το σχολικό έτος 2008-2009. Τότε, η εισηγήτρια του Ζ Κλιμακίου κα Ρένεση δεν πρόσεξε τίποτε! Τότε, η εισηγήτρια του VI Τμήματος κα Γναρδέλη δεν πρόσεξε επίσης τίποτε! Τα λέμε όλα αυτά, γιατί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απαντώντας στην προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν που προαναφέραμε, υπογραμμίζει ότι η νομιμότητα των συμβάσεων μεταφοράς μαθητών ελέγχεται από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επομένως, ποίος θα ελέγξει πειθαρχικά και ποινικά τη νομιμότητα της συμπεριφοράς του κ. Παραθύρα, της κ. Σταμούλη, του κ. Καραθανασόπουλου, της κ. Ρένεση και της κ. Γναρδέλη;

Ο σκανδαλώδης Ν.3731/2008, που νομιμοποίησε αναδρομικά -παρά την αντίθετη γνώμη της Κομισιόν – τις παράνομες συμβάσεις μεταφοράς μαθητών (βλ. και την από 20/1/2009 καταγγελία των Α΄, Γ΄, Δ΄ ΕΛΜΕ-Θεσσαλονίκης: «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ «ΜΠΟΝΑΜΑΣ» ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥΧΟΥΣ – ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ!»), ομιλεί για Νομαρχίες που για χρόνια δεν έστελναν (όπως φέτος ο Νομάρχης Μεσσηνίας κ. Δράκος και εν μέρει η Αντινομάρχης Φθιώτιδας κ. Μακρή) τις συμβάσεις μεταφοράς μαθητών για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πολύ ωραία! Ποίοι είναι εκείνοι οι Πάρεδροι και Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου που θεωρούσαν εντάλματα πληρωμής δαπανών μεταφοράς μαθητών, ενώ δεν είχαν ελεγχθεί προσυμβατικά οι αντίστοιχες συμβάσεις μεταφοράς μαθητών; Θα ελεγχθούν πειθαρχικά και ποινικά οι εν λόγω κύριοι και κυρίες;
Αξίζει να σημειώσουμε και το παρακάτω:

Οι διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων μεταφοράς μαθητών στον νομό Αργολίδας για το σχολικό έτος 2008-2009 «ελέγχθηκαν» από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης Τρίπολης. Γιατί η Επιθεωρήτρια δεν εντόπισε τις ψευδείς Υπεύθυνες Δηλώσεις της ΚΤΕΛ ΑΕ και βρήκε εντάξει τις διαδικασίες ανάθεσης, και μάλιστα μεσούσης της προεκλογικής περιόδου;

Γιατί δεν εκδόθηκε ακόμη το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για τους νομούς Θεσσαλονίκης, Δράμας και Σερρών, όταν οι αντίστοιχες καταγγελίες κατατέθηκαν σχεδόν δύο χρόνια νωρίτερα από την καταγγελία του νομού Αργολίδας;
Το πόρισμα μάλιστα για το νομό Θεσσαλονίκης το αναμένει και η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών, που έχει ήδη ασκήσει ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος εις βάρος του νομάρχη, του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και του πρόεδρου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Γιατί παραιτήθηκε ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης που ασχολήθηκε με την έρευνα νομιμότητας στους παραπάνω νομούς και απορρίφθηκε η έκθεση που είχε υποβάλει; Μήπως επειδή θιγόταν η αποτελεσματικότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Ποίος θα ελέγξει ποινικά και πειθαρχικά τους εμπλεκόμενους στο σκάνδαλο αυτό; Γιατί δεν απαντούν ακόμα οι αρμόδιοι υπουργοί στις επανειλημμένες σχετικές ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ;

(8) Σε συνθήκες σημερινού δανεισμού, στα 280.000.000 ευρώ που προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός για τη μεταφορά των μαθητών, πρέπει να προσθέσουμε και 40% τόκους για μια περίοδο 10ετούς αποπληρωμής. Δηλαδή, οι σημερινοί δεκαπεντάχρονοι μαθητές, μόλις πάρουν το πτυχίο τους από το Πανεπιστήμιο, θα πρέπει να πληρώσουν 112.000.000 ευρώ τόκους από το εισόδημα που θα έχουν λάβει ως τελειόφοιτοι ανώτατων σχολών(!!!) Επομένως, σήμερα, δεν προσφέρουμε δωρεάν μεταφορά ύψους 280.000.000 ευρώ αλλά της τάξης των 168.000.000 ευρώ (280 εκατομμύρια μείον 112 εκατομμύρια τόκους). Πληρώνουμε δηλαδή ως χώρα 280.000.000 ευρώ και προσφέρουμε δωρεάν μεταφορά αξίας 168.000.000 ευρώ. Αυτή είναι η πραγματική αξία της «δωρεάν» μεταφοράς μαθητών σε μία χώρα-θερμοκήπιο της διαφθοράς και στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Κατά συνέπεια, το μόνο που απομένει στην κυβέρνηση είναι καταβάλει το πραγματικό κόστος της μεταφοράς των μαθητών, δηλαδή 168.000.000 ευρώ. Ποσό που επαρκεί για τη μεταφορά όλων των μαθητών. Η περίπτωση του ν. Πιερίας είναι ενδεικτική.

(9) Οι μαθητές των απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών μεταφέρονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ», που χρηματοδοτείται με κοινοτικά κονδύλια. Δεν χρειάζονται επικαλύψεις χρηματοδότησης, προκειμένου να ενισχυθεί η συντεχνία των ΚΤΕΛ και να επιβαρυνθούν με υπέρογκους τόκους οι σημερινοί μαθητές-αυριανοί φορολογούμενοι πολίτες. Αρκεί αρμόδιο κλιμάκιο της Υπηρεσίας Απάτης της Ε.Ε. (OLAF) να ελέγξει κατά πόσον χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικά κονδύλια δρομολόγια του εν λόγω προγράμματος. Τα υπό έλεγχο ύποπτα δρομολόγια μοιάζουν με τα 70 δρομολόγια-«μαϊμού» που ανακάλυψε ο κ. νομάρχης Πιερίας. Οι διαδικασίες ανάθεσης μεταφοράς επιβατών στο πλαίσιο του προγράμματος «ΣΥΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΑ» πρέπει να είναι ανοιχτές σε όσους ασκούν το επάγγελμα του μεταφορέα επιβατών με λεωφορείο και όχι μόνο στη συντεχνία των ΚΤΕΛ.

(10) Όσα καταγγέλλουμε παραπάνω τεκμηριώνονται με έγγραφα, τα οποία είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας, όποτε τα ζητήσει. Είναι, εξάλλου και μια απάντηση στο πρωθυπουργικό ερώτημα «πού πηγαίνουν τα λεφτά»!

Θεσσαλονίκη 27/12/2009

Με τιμή

ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ

ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΗΛΙΑΣ